K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2008, 12:34   #1
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Løntilskud?

Jeg har siden år 2000 været tikendt fleksjob inden for ejendomsservice med 2/3 del i løntilskud. En ugentlig arbejdstid på 20 timer fordelt på 4 timer dagligt. Med nødvendig tid til at løse opgaver, ingen tunge løft, varierende arbejdsopgaver. osv.

Er gået hen og blevet lidt træt af mit arbejde. Det har intet med min manglende erhvervsevne at gøre. Men lige som alle andre kan en fleksjobber vel også løbe sur i sit job.

Jeg har der af søgt andet job, inden for transportbranchen. Nu påstår kommunen at man ikke kan være sikker på at løntilskudet følger med over i et andet job. Kan det være rigtigt? Jeg mener jeg har jo søgt andet job med påstand om at jeg var berettiget til 2/3 del i løntilskud.

Mener helt klart at det vil vække mistillid ved en evt. Kommende arbejdskiver vist det så visser sig ved forhandling af fleksjobaftale at jeg f.eks. Kun er berettiget til 1/2 del i løntilskud.

Der forligger ikke noget lægeligt der siger det er blevet beder eller det modsatte.

Min sagsbehandler siger det er ligegyldigt det har noget med nogle grænseværdier. Og snakker noget om 18.5 time.

Mener kan det passe at efter 8 år hvor der overhovedt ikke er fortaget nogen form for opfølgning. Kan sige når du skifter job så er du kun beretiget til 1/2 del i løntilskud? Det nye job er værken mere eller mindrer fysisk krævende end det gamle.

Håber i kan hjælpe mig og ser frem til at høre fra jer.
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2008, 12:41   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg forstår så udmærket problematikken.

Men som jeg har forstået lovgivningen, så skal tilskuddet "beregnes" for det individuelle job.

Een af begrundelserne herfor er, at der kan være forskellige skånebehov fra job til job.

Men kommunerne tænker jo også på penge, og vil meget gerne betale mindst muligt og presser derfor fleksere til at yde flest muligt timer. (Vel også rimeligt nok.)

Problemet er, at kommunerne presser fleksere ud over kanten i alt for mange tilfælde, så de ryger ned fysisk og evt. psykisk.

Der er mange huller i fleksloven, og fleksere virker stavnsbundne... og er så absolut IKKE ligestillet med ordinært beskæftigede.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2008, 13:03   #3
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Tak Zuza

Jo men ordlyden af den nye fleksjobaftale. Bliver jo nøjagtig som i den gamle.
Nemlig En ugentlig arbejdstid på 20 timer. Med nødvendig tid til at løse opgaver, ingen tunge løft, varierende arbejdsopgaver. osv.
Så jeg forstår det ikke?
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2008, 13:40   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Med nødvendig tid til at løse opgaver, ingen tunge løft, varierende arbejdsopgaver. osv.
Det må være det fremhævede, du skal pointere over for din kommune, så du fortsat kan få 2/3 med dig til en ny arbejdsgiver.

De 20 timer MINUS "nødvendig tid" = 12,5 EFFEKTIV arbejdstid svarende til 2/3 tilskud.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 12:17   #5
laicapigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2008
Lokation: jammerbugt
Alder: 68
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
laicapigen er ny på vejen
Tror du skal pointere din effektive arbejdstid i forhold til det gamle og det nye job. Sørg for, at den effektive tid hos den nye arbejdsgiver, der bliver beregnet hos den nye arbejdsgiver er 15 timer eller derunder, for så skal der gives 2/3 tilskud til flexjobbet. Så er det ligemeget at du er ansat på 37 timer, men er der måske tyve, hvis kun de 15 er effektive. Dine skånehensyn skal således dække de resterende 5 timer du er på jobbet pr uge
laicapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løntilskud LINGLING Dit og Dat 4 11-01-2013 06:51
Job med løntilskud Abraxus Politik og Samfund 3 14-12-2012 11:01
løntilskud maibrit Alt det andet 2 09-06-2010 19:42
Løntilskud Lars Dubo Spørgsmål ang fleksjob 1 15-12-2008 19:26
Løntilskud? Bellatrix Dit og Dat 1 22-03-2007 14:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension