K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2011, 22:53   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som MTVRV1 skriver, så burde det ikke være nødvendigt at gøre andet end at søge en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Det eneste kommunen må gøre, inden de sender sagen til pensionsnævnet er, at opdatere din rp.

Hvis de giver dig afslag på en §17 på det foreliggende, så tror jeg, at kommunen har et problem når du anker den og der ikke er en opdateret rp, hvis den ryger til BAN.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 23:25   #12
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Noget der slår mig er den første speciallægeerklæring, som bliver fuldstændig undergravet senere i dit forløb. Er det en ny læge, der underkender den første udtalelse eller hvordan?

http://fagbladet3f.dk/nyheder/089c69...6689#fd334cb84

Se lige på det her link, måske det kan hjælpe dig videre.

Vi skal alle passe på med ikke at lade os intimidere af løftede pegefingre og tomme trusler, det er det mange kommuner"overlever" på.

jeg ville helt sikkert søge en §17 hvis jeg var dig uden at være bange og hver klar til at anke den med det samme.

Jeg sidder lidt i samme båd som du, dog er mit sygdomsbillede en del anerledes end dit og jeg har ikke været i arbejdsprøvning, men jeg har endnu ikke mødt en eneste jobkonsulent, der har vurderet, at jeg kan gennemføre en arbejdsprøvning på trods af, at det er det der skal til for at få syn på, hvad jeg evner og ikke evner. I stedet kastes jeg rundt i systemet og er nu på tiende år uden at de endnu har sendt mig i prøve. Ingen tager sig af det og jeg har nu sagt, at jeg vil søge en §17 selv om de konstant siger, at det er det dummeste jeg kan gøre og at jeg med mere eller mindre garanti vil få et afslag...jeg er hamrende træt af tomme tønder der buldre. Det er ikke dem der skal afgøre det i sidste instans og når nu kommunen ikke kan finde ud af at gøre deres job ordentligt, så må man prøve at tage skeen i egen hånd og benytte sig af de rettigheder vi nu har. Kommunen har et medansvar i at få afklaret dig og at de ikke har formået det gennem de sidste 9 år er jo himmelråbende ligesom det er det i min sag.

Hele kontanthjælpssystemet trænger til at blive reformeret så folk som os ikke skal gå rundt i så mange år og være uafklaret. Det er nok noget af det, der er allermest drænende...ikke at vide om man er købt eller solgt.

Jeg ville hyre en advokat, hvis jeg var dig. Jeg ved bare ikke om jeg ville gøre det allerede nu eller først efter deres første afslag, for så kan du få gratis retshjælp, da det så er en reel sag, som du kan anke. Jeg ved ikke om man kan få gratis retshjælp inden man søger ftp.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 11:18   #13
Klopper
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Klopper er ny på vejen
Den psykiatriske speciallægeerklæring konkluderer kort og godt resterhvervsevne = 0. Lægekonsulenten svarer tvetunget men kløgtigt igen ved at henvise til en behandlingsmulighed, men nævner samtidig at man frygter jeg vil kunne få det yderligere dårligt og disintegrere. Han sætter desuden spørgsmålstegn ved om jeg er så socialt invalideret, at tilbagevenden til arbejdsmarkedet er urealistisk da jeg jo har mit intellekt i behold. Han konkluderer, at jeg har ressourcer, men også barrierer. Det var i 2008 og siden er den psykiatriske speciallægeerklæring blevet ignoreret i sagen. Ved ikke om en advokat kan finde guldkorn i det?

Apropos advokat. Jeg er også i tvivl om hvornår det er bedst at få advokat med på banen i en § 17? Hvis det alligevel er kommunen som samler dokumenterne i sagen, så er der vel ikke noget formål med at hente advokatbistand før tidligst under partshøring? Ved heller ikke om det er omkostningen værd at få advokat med i partshøringen... Hvad mener i? Advokatbistand asap, eller vente til en ankesag? Nogen som har erfaring i den retning?

Og ja, ang. en ankesag. Hvis jeg får afslag og indstiller til beskæftigelsesankenævnet, hvor lang tid har jeg så til at få en advokat med på banen, til at udforme en ankesag? Er der ting jeg skal være opmærsom på, når jeg anker?
Klopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 12:13   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når du får sagen i partshørring, altså inden afgørelse, kan det være en god ide, at få en til at kikke på sagen, som kender sagsgangene, og betingelserne.

men det behøver ikke være en advokat.

Efter min mening, først efter evt. afslag!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 22:34   #15
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Ja altså som jeg også begynder at kunne forstå, så vent med en advokat efter at du har fået de første afslag.

Jeg vil mene, dog uden at vide til det, at når du har fået det sidste afslag inden det bliver til en reelt retssag, så har du vist 4 uger til at anke afgørelsen. I den periode tror jeg, at du kan få en advokat på banen og hvis du tjener under et vis beløb, så kan du muligvis få fri proces. Jeg tror ikke, at det forholder sig at du skal kunne nå at finde en advokat frem og stille i retten før du reelt har haft tid med en advokat til at gennemgå hele din sag. Det vil være advokaten der aftaler med retten, hvor og hvornår der vil være høring...så vidt jeg ved som sagt
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 22:40   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når du har anket afgørelsen i sidste instans - slutter sagen.. der bliver ikke nogen retssag..

Det er kun hvis du selv vælger at anklage nogen, og dermed rejse en retssag, at du kan søge om fri proces og evt. få advokatbistand...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 22:58   #17
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Når du har anket afgørelsen i sidste instans - slutter sagen.. der bliver ikke nogen retssag..

Det er kun hvis du selv vælger at anklage nogen, og dermed rejse en retssag, at du kan søge om fri proces og evt. få advokatbistand...
Det var også en oplysning jeg kunne bruge...tak det vil altså sige, hvis jeg har forstået dig ret, at når sidste instans har afvist din sag, så kan man klage over afgørelsen og i det øjeblik bliver det så til en reel retssag og der kan man få advokatbistand? Ja, det er vist det du siger...undskyld mig, jeg er bare træt.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 23:07   #18
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Nix...

En sag om pension eller flexjob bliver ikke på noget tidspunkt til en retssag.. lige så lidt som det bliver til en retssag hvis du klager over dit barns skoletilbud eller afslag på en enkeltydelse... Man kan klage over afgørelsen, og så tager nævnet stillig, og så afsluttes sagen uden flere ankemuligheder.

Du kan så selvfølgeligt til enhver tid vælge at rejse en sag mod en kommune eller staten eller hvem som helst.. og i den situation kan du prøve at søge fri proces..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 23:13   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
de offenlige klageinstanser har intet med en retssag at gøre

byretten og landsretten og osv, har intet kendskab til disse sager som sådan
om social sager
fordi det er læger og jurister som sidder i beskæftigelsesankenævnet og ankestyrelsen


Men nu har du skrevet et par gange om en retssag
glem det
din sag skal først til beskæftigelsesankenævnet
bare husk der kan godt gå 6 måneder eller længere tid
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 23:16   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5850

Du kan læse lidt mere om det her...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad har jeg i vente nu ?? Frk. Horsens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 18-05-2011 11:56
vente vente vente på FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 66 28-09-2010 17:04
venter på tlf skal ringe-vente -vente c.l.e.o. Dit og Dat 10 18-05-2010 10:32
hvad har jeg i vente... elin Spørgsmål ang fleksjob 2 06-10-2006 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension