K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2008, 13:24   #11
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nå der kom vist lige et svar til inden jeg fik afsendt mit før.
tak for det. tror godt jeg kan bruge noget af formuleringen deri.
jeg kopiere det lige ud på skrivebordet.
jeg mener at min fagforening står klar, når jeg har fået svar tilbage omkring mit svar. men jeg bliver nok nødt til at bruge mere tid end 2 dage, for hvis det skal ligge hos ham mandag. ja så skal jeg næsten sende det idag. fordi posten bliver samlet på et kontor inden det sendes videre til der hvor de sidder.. hvis det kommer frem. (effektiv sammenlægning)
jeg er lidt usikker på at slynge alt for mange §§ frem når jeg ikke præcist ved hvor meget fejl der er gået i min sag. men nu vil jeg lige vise det til min mand og høre hans mening.
tusind tak for hjælpen.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 13:31   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du kan nøjes med en aktindsigtserklæring i første omgang , det er altid godt at vide hvad de har skrevet om dig og du står så meget stærkere og det er en menneske ret
  Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 12:19   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Så fik jeg sendt svar til min sagsbehandler, og tog lidt af det du Hejdien foreslog. sammen med en aktindsigtsansøgning. så må vi se hvad der sker.
det kom til at se sådan ud, dog ikke med kære. for jeg finder ham ikke særlig kær. :-)

indsat:Jeg har den 25-6-08 modtaget min ressourceprofil fra dig med besked om at du ønsker den tilbage senest den 30-6-08.

Jeg vil derfor meddele at det ikke kan lade sig gøre, da det er alt for kort tid, grundet min sygdom og mine hukommelses problemer er jeg nød til at have min fagforening med inden over når jeg kigger på ressourceprofilen.

Derfor skal jeg nu bede dig om at sende mig alle mine sagsakter inden for ti dage (med sender en agtindsigtserklæring) og jeg vil samtidig gøre opmærksom på at jeg ifølge forvaltningsloven §21 som lyder

§ 21. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling forlange, at sagens afgørelse udsættes, indtil parten har afgivet en udtalelse til sagen. Myndigheden kan fastsætte en frist for afgivelsen af den nævnte udtalelse.

Og jeg vil derfor bede om en ny tidsfrist for min partshøring af min ressourceprofil.


Jeg mener ikke at man kan have læst alle mine papir igennem og derfor ønsker jeg aktindsigt for at finde ud af hvad i har liggende og ikke har liggende, i mine papir skulle gerne ligge papir hvori det fremgår at jeg har fået en men grad på 10 % fra arbejdsskadestyrelsen, på baggrund af en neurologudtalelse, og mine egne udtalelser omkring gener. og en midlertidig erhvervs nedsættelse på 25%.

Jeg har hverdag i min arbejds prøvning skrevet jobdagbog og her fremkommer det også at jeg har mere end svært ved at klare de timer også selv om der tages stort hensyn til mig osv, den tid arbejds prøvningen har varet har jeg ikke været i stand til at foretage mig noget når jeg kom hjem, ikke noget så simpelt som ganske almindelig husholdning og rengøring magtede jeg.


Jeg er i kontakt med min fagforening og har aftalt med dem, at jeg i første omgang skal sende dig min beskrivelse af min arbejdsprøvning, men som jeg startede med at skrive, kan jeg ikke nå at sende det til dig, så det er på dit skrivebord d. 30. juni 08.

Jeg håber på din forståelse herfor.

Med venlig hilsen
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 15:30   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er bare godt gået Huldra krydser fingere for at det går din vej, og nægter han det så skal du helt bestemt klage til jeres borgmester over det...

Men det tror jeg nu heller ikke at han gør, men det er hulens så travlt borgene altid skal have mens de i det kommunale system har mere end god tid og ikke så meget som gider blinke med øjne når de bliver bustet ..

husk at holde os updateret og bed evt din fagforening om at komme liiiidt mere på banen , de kan sagtens sige til dig at du bare skal skrive din ressourceprofil og få den sendt tilbage, men det er nu ikke noget man bare gør i en håndevending skriver sådan en ressourceprofil , slet ikke med dårlig hukommelse ...

det er ikke noget man kan jappe igennem det drejer sig jo om ens fremtid ...

men godt at du har skrevet til ham og er kommet igang det er første skridt på en afklaring

og skrive kære til ham .. nej det kan jeg sgi godt følge dig i he he
  Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 14:06   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ak, ja så kom dagen med svar.
min sagsbehandlers svar lyder som følg.

d.2. juli 2007!!
Vedr. deres sygedagpengesag j.nr.

Det skal skal herved meddeles at deres sygedagpengesag vil ophøre den 13. juli 2008.

I deres brev af 30. juni 2008 meddeler De, at De har for kort tid at kommentere den fremsendte ressourceprofil samt at De derudover ønsker aktindsigt i Deres sag. De ønsker samtidig en ny frist for afgørelsen i Deres sag.
Jeg kan oplyse at Deres sygedagpengesag udelukkende har været forlænget p.g.a. der skulle gennemføres en arbejdsprøvning jfr. SDPL§ 27.1.2 og at der ikke findes yderligere forlængelsesmuligheder i dagpengeloven. Dette betyder at dagpengesagen skal ophøre ved arbejdsprøvningens afslutning. At de ønsker yderligere tid til at kommentere ressourceprofilen og derved udskyde tidspunktet for den endelige afgørelse vil ikke medføre at dagpengeudbetalingen kan fortsætte.

I forbindelse med at dagpengeudbetalingen ophører, bør de enten stille Dem til rådighed i Deres Akasse eller søge kontanthjælp, Såfremt De ønsker at søge kontanthjælp skal de hurtigst muligt rette henvendelse til Jobcenter Odsherred, Formidlingshuset i Asnæs angående dette.

Med hensyn til den endelige afgørelse i Deres sag afventes kommunen Deres kommentarer senest d. 9. juli 2008.

bilag. klagevejledning, kopi af sagsakter.
venlig hilsen..


** der er åbenbart ikke læst uddrag af mine daglige notater omkring smerter og deslige. og mine sygedagpenge har været forlænget flere gange uden at det har handlet om arbejdsprøvning, jeg har jo været syg siden jan. 06.
der er heller ikke noget papir omkring arbejdsskadestyrelsens afgørelser. kun rykkere fra arbejdsskadestyrelsen om sagsakter. til kommunen.
Jeg er lige så jeg ryster, tuder og kan ikke overskue at kontakte fagforeningen pr. tlf. så jeg må lige se om det hjælper at gå i bad og tude lidt.
og kontanthjælp! jeg er jo gift, min mand er pensionist. Skal man ovenikøbte også tvangsskilles udover at være syg?
men min sagsbehandler bekræftiger jo bare at han er ufølsom og en idiot.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 10:44   #16
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
I min ressourceprofil er der faktisk ikke rigtig nogen kommentarer under hvert punkt. kun til allersidst hvor han samlet vurdere mine ressourcer og begrænsninger.
hans kommentar er følgende.
"Der har nu været gennemført arbejdsprøvning via kommunens jobkonsulenter. (se rapport)
Der er ud fra oplysningerne i sagen ikke nogen behandlingsmæssige tiltag der kan eller skal iværksættes. neurologisk undersøgelse af speciallæge Helle Thagesen viser normale forhold.
Neuropsykolog Lene Brunn Schmidt beskriver i sin erklæring at de kognitive funtktionsproblemer kan være en del af en efterfølgende stressproblematik.
Under arbejdsprøvningen har TSS vist en arbejdsevne på 24-30 timer ugentligt incl. pauser. TSS har oplevet en forværring af hendes skulder-og hovedsmerter ved belastning og har under arbejdsprøvningen øget sit indtag af smertestillende medicin. Det er ikke beskrevet hvilken form for smertestillende medicin der er tale om.
Det er jobcenterets vurdering at TSS nu skal retur til arbejdsmarkedet på almindelige vilkår idet den præsterede arbejdstid på min. 24 ugentligt sammenholdt med de lægelige oplysninger betyder at der ikke kan visiteres til et fleksjob. ""

han har ikke læst udtalelsen fra arbejdsgiver om at han ikke mener jeg kan arbejde under normale vilkår. og slet ikke læst mine notater for hver dag. og 24-30 er ikke korret. jobkonsulet har skrevet 24 timer. uden at bruge mine timesedler. Som min fagforenings mand siger, der er jo forskel på at være der og at være der fuldt effektivt. jeg udførte kun skåne job næsten alle ugerne.
nå, jeg skal til møde i fagforeningen tirsdag, så må vi se..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 17:07   #17
akp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2007
Indlæg: 26
Styrke: 17
akp er ny på vejen
Hej Huldra!

Jeg har ikke noget fornuftigt at sige, kun at jeg føler dybt med din håbløse situation. Jeg håber virkelig at det ændre sig når der kommer "nye" øjne på din sag i forbindelse med en klage. Jeg står lidt i samme situation som dig, højst sandsynlig fra sidst i oktober og synes også at alting ser håbløst ud. Jeg er i en arbejdsprøvning som jeg troede var for udredning af min erhvervsevne og evt. fleksjob, men fik af vide ved den første samtale med virksomhedskonsulenten at det var en arbejdsprøvning til fuld tid.. (samtalen foregik sammen med lederen på arbejdspladsen som var dybt forundret da jeg havde beskrevet forløbet som en afklaring mhp fleksjob ..) Har skrevet om min sag under "er kommet i praktik". Jeg har som dig fået forlænget min dagpengeperiode 2x13 uger og kan jo se ud af din sag hvordan det højst sandsynligt kommer til at fungerere til oktober.. et brev og ens forsørgelsesgrundlag er revet væk..

Igen vil jeg ønske dig held og lykke med en klage og et krav om dokumentation fra deres side om hvorfor de mener du er i stand til at varetage et fuldtidsjob uden skånehensyn.
Mvh Akp
akp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 19:51   #18
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg kan kun anbefale dig at gå hjem så hurtigt som dit helbred klager.. gerne før.. jo mindre timer jo bedre åbenbart.
det sjove er jo at jeg har fået dagpenge i 2½ år. dvs. jeg var ansat hos min arbejdsgiver fra jan, til aug/sep. husker ikke lige. men arbejdsgiver fik jo refusion fra jan.. og det er altså jan 06.. mine sygedagpenge har ligesom bare kørt derud af, tror kun de er forlænget en gang. de udbetales efter en § 47, og i det brev fra sagsbehandler taler han om en § 27.. om det er det samme aner jeg ikke.
ja, jeg håber på at han er noget værd den fagforeningsmand jeg skal til. kender ham nemlig ikke. men ellers må vi jo klage og råbe højt alle de steder de gider høre på det.(og der de ikke gider)
Håber også det går for dig. men man skal åbenbart overdrive sine sygdomme lidt og gå hjem før nødvendigt..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 21:38   #19
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
Hva fanden har Kommunen gang I !!!!! DE må ikke stoppe din dagpenge når du har en uafslutet sag hos arbejdsskadestyerlsen...som de andre skriver du skal igang med en klage m det samme..føler virkelig med dig..men det er en kamp nu,og du skal nok vinde..
knus herfra..
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 23:44   #20
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tak tak, håber du har ret. også ganske uretfærdigt at en sagsbehander ene og alene kan sidde og vurdere om jeg er rask eller syg.
Hvis det kun var fake sygdom, så ville jeg nok hoppe ud og få job med det samme, inden ægteskab, hus og famiie går helt rabundus. underligt de ikke forstår det.
gad vide hvad arbejdsskadestyrelsen vurdere min sag til. de afventer kun kommunen, omkring erhvervsevneafklaring. indtil da har de allerede nedsat min erhvevsevne med 25% midlertidigt på baggrund af mine klager og neuropsykolog, reumatolog.
tak for alle jeres støtteerklæringer, de luner i en svær tid.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge pension uden at være afprøvet havheks Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 20-12-2012 17:23
flexjob uden at være sygemeldt ? ville Spørgsmål ang fleksjob 9 26-08-2012 21:38
Berettiget til sygedagpenge uden at være i a-kasse? Sallie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 03-04-2012 14:53
får førtidspension uden at være syge MTVRV1 Politik og Samfund 4 02-01-2012 18:54
Mange får pension uden at være syge Peacock Det er da strengt ! 13 17-01-2009 19:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension