K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2010, 19:28   #21
Suk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 26
Styrke: 16
Suk er ny på vejen
Tak for svaret Jørgine. Lyder som en god ide´at spørge kommunen.

Gad vide om de tillader det, fordi de ikke regner med, at folk kan nå at indhente flere oplysninger i løbet af 4 uger.

Hvad plejer du at gøre Andersine85 - siger du ja eller nej?
Suk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 20:02   #22
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, det kommer lidt an på situationen.
Det er ikke så længe siden at vi fik en over næsen ifm. en § 17 ansøgning, over at vi ikke havde indhentet noget, selvom vi vidste der var kommet nyt - på det tidspunkt troede vi ikke, at vi skulle gøre eller indhente mere, når folk søgte på det foreliggende.

Ift. en klage, så ville jeg altid tage nye oplysninger med ind, indenfor de 4 ugers klagefrist. Det kunne jo være, at der var nye oplysninger, som kunne have en betydning.
Men var det efter de fire uger, så ville de ikke betyde noget.
Men det er jo så ikke sikkert at de nye oplysninger ville betyde noget, men ville da aldrig nægte folk at foreligge mig nye oplysninger...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 20:57   #23
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Andersine85 m.fl.

Som jeg husker det, afgrænser § 17 kun til dels tidsfrist på 3 måneder, og at borgeren selv rejser sagen.

Borgeren Skal derfor gøre opmærksom på at sagen ønskes rejst på det foreliggende grundlag dersom han eller hun ikke ønsker at der indhentes nye oplysninger i sagen.

I ved sikkert allerede dette, men det er uklart af dit svar, der fremstår lidt som om § 17 i sig selv statuere foreliggende grundlag.

Hvilket jo som bekendt ikke er tilfældet.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 10:39   #24
Suk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 26
Styrke: 16
Suk er ny på vejen
Nu ved jeg ikke, om jeg har udtrykt mig "sort", men det vigtigste spørgsmål for mig lige nu er, om jeg må indhente en ny speciallægeerklæring NU og vedlægge den min anke - selvfølgelig indenfor 4-ugers fristen.

Og vi taler her om anke over afslag over, at sagen kan overgå til behandling efter reglerne om førtidspension.

En evt. § 17 venter jeg lidt med.
Suk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 10:42   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Suk,

Hvis jeg var dig ville jeg, som det også fremgår af din tråd, spørge din kommune, sagsbehandler eller dem der sidder i den afdeling hvor der tages stilling til pensionssagerne.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 17:34   #26
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
@Andersine85 m.fl.

Som jeg husker det, afgrænser § 17 kun til dels tidsfrist på 3 måneder, og at borgeren selv rejser sagen.

Borgeren Skal derfor gøre opmærksom på at sagen ønskes rejst på det foreliggende grundlag dersom han eller hun ikke ønsker at der indhentes nye oplysninger i sagen.

I ved sikkert allerede dette, men det er uklart af dit svar, der fremstår lidt som om § 17 i sig selv statuere foreliggende grundlag.

Hvilket jo som bekendt ikke er tilfældet.
Du har ganske ret. Grundet til at jeg nævnte § 17 var, at vi ikke tidligere var klar over, at på det foreliggende ikke bare er på det foreliggende i sagen lige nu! Men det som KUNNE ligge i sagen lige nu...

Ift. anken Suk, så er der i hvert fald ikke nogen der kan forhindre dig i at lægge den ved!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 18:58   #27
Suk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 26
Styrke: 16
Suk er ny på vejen
Tak Andersine85. Det gør jeg så, hvis jeg kan nå det.
Suk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 19:18   #28
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Suk.

Du må helt sikkert vedlægge en nyligt indhentet speciallægeerklæring i anken.

Jeg går ud fra, du har en bevægegrund for at indhente en speciallægeerklæring. Derfor synes jeg også, du i anken skal informere pensionsnævnet om, hvorfor du har valgt at indhente nye lægeoplysninger i sagen. Fx at du var helt sikker på, at der var nok materiale i din sag til at dokumentere din manglende arbejdsevne, udtømte behandlingsmuligheder og stationær(e) diagnose(r) - lige netop fordi din sagsbehandler havde søgt pension for dig efter §18, men at du nu kan se på afslaget, at de(pensionsnævnet) er af en anden mening.

På den måde vil du henlede pensionsnævnets opmærksomhed på, at du har taget for givet, at den dokumentation, der ligger i din sag, burde være nok til at din §18-ansøging overgår til behandling af påbegyndelse af sag om førtidsepnsion. Og fordi det åbenbart ikke var nok, har du selv indhentet yderligere dokumentation i form af nye lægeoplysninger, da du føler, det var nødvendigt for at få sagen afsluttet hurtigt.

Måske du kan bruge det vil noget.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Støt Buy Nothing Day lørdag den 26. november! nocturne Politik og Samfund 5 27-11-2011 00:35
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Demonstration i Kbh lørdag 2/4 Tassi Dit og Dat 1 30-03-2011 08:40
Trussel om sygedagpengestop på en lørdag Suk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 07-11-2010 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension