K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2009, 20:32   #11
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hejsa

Tak skal du have...

Jeg har ikke været til møde eller fået tilbudt møde efter jeg er tilkendt ftp. Men jeg ringer derned i morgen og spørger til hvordan jeg udfylder papirerne, for synes ikke helt jeg forstår det hele.

Men jeg må vel få en ny sagsbehandler nu så?? Eller hvad?

HIlsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 20:41   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ved ikke hvordan det virker i din kommune...men her i min kommune...der har man en pensionsafdeling...

Man bliver så tilknyttet en sagsbehandler i den afd...og vedkommen kan så hjælpe med de ting man ikke lige kan finde ud af...

Nu ved jeg ikke om du benytter offentlige transportmidler som bus og tog....men hvis du gør...så spørg ind til et pensionistbevis...så du kan få et pensionist buskort...
Det er en del billigere end alm pris...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 21:50   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

Nu er det så jeg håber at jeg ikke ødelægger din(og din mands) julemåned...men du er forhåbentlig opmærksom på at førtidspensionen er bagudbetalt...ikk

Det vil sige at du først får penge på den konto d.1/1-2010...
Så vidt jeg husker har vi tidligere fået opklaret, at hvis man tidligere (før man blev tilkendt fp) var forudbetalt, så får man en ekstra udbetaling ved overgangen til fp, nogen skrev at de havde fået en ekstra måneds kontanthjælp, andre skrev at de havde fået en ekstra måneds fp.

Jeg kan så blive i tvivl om hvordan det gøres hvis man ingen indkomst har haft i månederne op til fp'en.

Jeg finder lige et skema som underbygger min påstand.

Her er det: http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/sp216.pdf
Scroll ned til midt på s.2, hvor der står "Forudbetalt/bagudbetalt"


Hvis du ved overgangen til førtidspension modtager forudbetalt løn eller offentlig forsørgelsesydelse, udbetales en ekstra
måneds pension forud.


Tak til Razmo, som fandt den til mig.

Sidst redigeret af Trold; 29-11-2009 kl. 22:00.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 22:08   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen det er også korrekt Trold...

Men da Helenevind ikke har modtaget noget pga ægtefælleforsørgelse så regnede jeg ikke med at hun er berettiget til den ekstra måned....men måske jeg tager fejl...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 22:15   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jamen det er også korrekt Trold...

Men da Helenevind ikke har modtaget noget pga ægtefælleforsørgelse så regnede jeg ikke med at hun er berettiget til den ekstra måned....men måske jeg tager fejl...
Fuldstændig enig, jeg kan også være i tvivl.
Men hvis Helenevind's sdp var forudbetalt, så synes jeg da bestemt at det vil være et forsøg værd, de kan højst give et nej/afslag, og det kan man jo så bede om at få skriftligt begrundet med henvisning til § ell.l.

Men jeg tænkte lige så meget på, at mange andre kigger med her, og derfor kan have glæde af oplysningen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 20:20   #16
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej

Tak skal I have... super hjælp i har givet mig.

HIlsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 17:39   #17
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
et tillykke fra ace dk. skal lyde, da jeg kva egen erfaring ved, at der nu kommer ro i tilværelsen, med tildelingen af pensionen, (nu går der lige x antal uger/mdr) før det bundfæller sig,
men jeg lover det giver en velsignet ro i sjælen, ikke længere og skulle "slå" i dynen, og kæmpe mod dæmonerne...( det gør det nemmere og sluge at man først får mønt en mdr efter).....
endnu engang tilykke med F.T.P... ønskes du fra
eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Førtidspension eller hvad Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 09-11-2010 21:40
Førtidspension og hvad så ?? Linemor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 19-02-2010 09:48
Hvad modregnes i førtidspension? Cornelius Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-09-2009 16:40
Hvad får man i Førtidspension? Pedersen 69 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-11-2006 10:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension