K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2013, 14:03   #1
Charnov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Charnov er ny på vejen
sygemeldt flexjobber

Min mand fik pga arbejdsskade godkendt flexjob i november 2011. I december 2012 måtte han skifte arbejde, da hans tidligere arbejdsgiver ikke havde nok arbejde. Min mand gik fra et arbejde til et andet. Han blev ansat i et rengøringsfirma stadig 3 timer om dagen, hvor han skulle foretage ejendomsservice, og IKKE rengøring. Det kunne godt være at der indimellem ville være behov for at han hjalp med rengøringen. Indimellem blev til hver dag og min mand fik det værre og værre. Han har nu gået sygemeldt i lidt over 4 uger. Nu kommer mit spørgsmål så:

For at få ledighedsydelse skal man have haft 9 måneders sammenhængende arbejde indenfor de seneste 18 måneder. Korrekt???
Men hvad nu når min mand kun har været godkendt flexjob i snart 15 mdr.?

Min mand har været hos reumatolog og neurolog og begge siger at han ikke skal arbejde med kroppen med med hovedet, og at det er urealistisk at vende tilbage på arbejdet, medmindre han vil have det værre. Arbejdsgiveren vil højst sandsynligt have min mand ind til samtale, og hvis han så oplyser at han ikke regner med at komme tilbage, så bliver han selvfølgelig fyret. Hvad sker der så økonomisk?

Ligeledes har min mand fået erstatning fra ASK. Her har han (vi) brugt en del af pengene på at gøre hverdagen for min mand lettere, vi har blandt andet købt en bil som han kan stige ind i og ikke ned i. Denne er købt kontant. Kan kommunen forlange han sælger den før han kan modtage kontanthjælp. Jeg regner ikke med han vil kunne få ledighedsydelse eftersom han jo kun har været godkendt flexjob i 15 mdr.

Håber der er nogle herind der kan svare på mine spørgsmål
På forhånd tak
Charnov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 14:09   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis han ikke er berettiget til de 89 & af ledighedsydelsen....ja så vil han stadig modtage ledighedsydelse bare på henholdvis 80 % eller &0 % alt efter om man er forsørger eller ej...

Alle ledige fleksjobbere vil fremover få ledighedsydelse....og den er IKKE reguleret af ægtefælleindkomst eller formue...

Så det kommer lidt an på hvad han fik før han kom i arbejde....fik han kontanthjælp der...og ikke nu har arbejdet sammenhængende i 9 måneder....ja så vil han kunne få enten 80 eller 60 % af højeste dagpengesats....alt efter om han er forsørger eller ej...

Lige for prins Knud.....Hvis man er visiteret til fleksjob.....og bliver ledig her efter 2013......så kan man ikke få kontanthjælp.....men derimod vil alle ledige fleksjobbere få ledighedsydelse fremover ved ledighed...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 14:49   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Hvis han har arbejdet i 9 mdr. skal han have ledigheds ydelse og/eller hvis han fik sygepenge før fleksjobbet, men under alle omstændigheder kan han få kh satsen og det betyder ikke noget, hvad i ejer og hva du tjener, så ingen grund til bekymring.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny flexjobber livniv Spørgsmål ang fleksjob 19 10-07-2013 16:24
Sygemeldt på kontanthjælp og flexjobber Jasmina Spørgsmål ang fleksjob 3 28-03-2013 16:16
Ny flexjobber k100 Din historie 12 21-04-2012 22:37
Ny flexjobber Phatamus Spørgsmål ang fleksjob 4 28-02-2010 11:08
Ung flexjobber ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 4 14-07-2007 20:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension