K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2013, 22:02   #1
Emilia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Emilia er ny på vejen
Flexjob og timelønnet

Hej:-)
Kan man være ansat i flexjob som timelønnet? Eller skal man være funktionær ansat for at reglerne om tilskuddet gælder?
Emilia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 22:17   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan godt være timelønnet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 22:32   #3
Emilia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Emilia er ny på vejen
Ok får man så tilskuddet på de 17.000 + den løn arbejdsgiver betaler pr måned minus de 300 kr for hver 1000 du tjener? Lige som hvis du er funktionær ansat. Efter de nye regler?
Og hvad hvis du bliver sygemeldt? Er det sygedagpenge satsen man får?
Min jobkonsulent siger at jeg ikke kan være timelønnet da andre regler omkring løn gælder og at det ikke er de nye flexløns regler der gælder?
Emilia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 22:41   #4
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Det er noget pladder

for netop den nye reform ..siger jo at det pr. time vi bliver aflønnet.

Jeg er også timelønnet og flekser.

Så send jobkonsulent på kursus igen
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 22:46   #5
Emilia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Emilia er ny på vejen
Hmmm har lige talt med ham i dag. Han sagde at jeg ville få mindre i løn og at de nye regler ikke gælder. Så det fitness Jon jeg har fået tilbudt som timeansat skulle jeg sige nej tak til øhhhhh ok så. Dvs du er timelønnet og får løn efter de nye regler med tilskuddet?
Ved sygdom skal arbejdsgiver så ikke betale løn men kommunen skal vel?
Emilia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 22:56   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Øøøhe

hva planet er din jobkonsulent mon fra.

Ja jeg får løn fra arbejdsgiver + fleksløn ydelse fra kommunen.

Alle flekser er efter den nye lov da timelønnet og for os lavtlønnet vil der ikke ske de store udsving i lønnen.

Det er mere hvis vi oppe i høj løn.

Jeg er ellrs sat til 15 timer pr. uge og jobbet jeg har nu er på 12½ time pr. uge.

Det må jeg godt og ville ikke miste så meget i løn....jeg må osse godt gå ud og finde de sidste timer hos en anden arbejdsgiver hvis jeg vil det.

Skriv til din jobkonsulent og spørg om det kan være rigtigt, at han mener du skal takke nej tak til jobbet....og at det er fordi du ikke kan være timelønnet.

Når du så har det på skrift...så klager du over det...for han er ikke helt rigtig med på den nye lov.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 23:03   #7
Emilia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Emilia er ny på vejen
Lyder underligt. Han vil have jeg skal være ansat under funktionær loven da han mener fitness er funktionær lignende arbejde. Men min arbejdsgiver vil ikke ansætte mig som funktionær men som timelønnet da der gælder andre regler under sygdom osv ved funktionær ansatte. Så han vil bare have mig timeløns ansat. Så jeg er ansat under samme vilkår som andre timeansatte.
Jeg får vist lige fat i en anden jobkonsulent.

Dvs at du i din kontrakt er ansat som timelønnet og ikke som funktionær?
Emilia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 23:10   #8
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jeps

er almindlig timelønnet.

Nogle steder får man løn under sygdom..og får man ikke det kan man få sygedagpenge.....fleksydelse

men det er jeg ikke helt inde i.

Er du i fagforening..så ring til dem og spørg dem...

Og husk ..hvis du ikke har det..så få en mail..hvor du kan sætte flurben i læst kvittering.

Og hold kontakten til jobkonsulent til kun det skriftlige...så kan du nemlig bevis hvad der "sagt"...som du ikke kan når det pr. telefon.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25

Sidst redigeret af Jøsses; 26-02-2013 kl. 23:11. Årsag: stavefejl
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 01:38   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo fuldstændig vanvittig at han kan råde dig til at lade være med at tage jobbet...

Så god ide at få fat i en anden....klag evt over fjolset...så han i det mindste ved.....til næste borger at han skal sætte sig ind i tingene før han råder folk til noget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 08:07   #10
Emilia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Emilia er ny på vejen
Ok jeg prøver at få styr på det i dag:-) tak for svarene
Emilia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension