K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2007, 12:41   #1
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
Godkendt til Flexjob

Hi.

Jeg er ny her og har lige et par spørgsmål.

Jeg blev i fredag, godkendt til flexjob, har fået nogle papir, jeg skal underskrive også sende retur. Også er jeg godkendt til flexjob, den da jeg bliver fastansat i et flexjob.

Jeg er pt i praktik et sted. som slutter om 14 dage. Jeg skal i morgen til møde, for at klar lægge de sidste ting og aftale om jeg vil forsætte dette sted i flexjob. I den forbindelse har jeg et spørgmål.

Hvor findet, jeg ud af hvad jeg som minimum skal forlange i timeløn. Er ikke medlem af nogen a-kasse eller fagforening lige nu.
Regner med at blive ansat som chauffør/lagermand.

Også spørgsmål 2, vil det overhoved være en fordel for mig, at melde mig ind í en fagforening, når jeg er på flexjob eller er det bare "penge ud af vinduet" ?
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2007, 20:28   #2
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Godkendt til Flexjob

Hej scofield

Du skal minimum forlange mindstelønnen ( overenskomst) inde for det fag du er ansat i. Det har du krarv på. Prøv at undersøg hvilket fagforbund de andre på stedet er medlem af. Gå derefter på nettet og find overenskomsterne inden for dit fag. Der står løntrin, mindsteløn osv inden for alle forbund. I alt fald dem, der er mest kendte.

Egentlig kan jeg ikke se at vi fleksere har brug for fagforeningen. Det eneste vi skal bruge dem til er til at fortælle om vores lønkrarv. Måske kan vi også få brug for dem senere med hensyn til hvis vi skal revurderes og hvis vi får brug for juridisk bistand.

Jeg er selv i den situation, at jeg tænker på om jeg stadig vil være medlem når jeg har fået job. Jeg har også været på prøve i godt 14 dage og skal til at forhandle ligesom du.

Jeg føler lidt for at jeg vil blive i fagforeningen, bare fordi jeg mere føler mig som en del af mit fag, men det er vist bare en gammeldags tankegang. Må også indrømme at jeg er bange for at havne i et eller andet inden for det kommunale system, der gør at jeg kan få brug for dem. Måske kan vi så bare melde os ind igen?

Håber du finder ud af det. Husk nu at holde på din ret til mindstelønnen.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2007, 20:49   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Godkendt til Flexjob

Hejsa

Jeg vil bare lige blande mig i fagforenings debatten (for Bea har svaret på lønspørgsmålet )

Det er rigtigt at fagforeningen fortrinsvis hjælper os når vi forhandler løn ( i mit tilfælde gad fagforeingen ikke at tage med , men sendte tariffen på skrift) men det er jo ikke alle fagforeninger , jeg har lige haft brug for min fagforening i forbindelse med en fyring, jeg har ikke haft problemer med min kommune da jeg blev fyret, så på den måde gjorde de ikke gavn, men derimod var de gode at have til at råde mig og bare til at snakke med og have en sparringspartner så man følte at man ikke stod helt alene og at man ikke var helt dum, min fagforening snakkede da også om at vi evt kunne gøre noget i forhold til en sag om forskelsbehandling af ordinært ansatte og flekser , samt at de tilbød at tage med til samtalen omkring mit stop i virksomheden.

Nu var det bare sådan at jeg vidste at jeg ikke skulle være der og at jeg vidste med mig selv at det var et job der ville køre mig i sænk hvis jeg blev så derfor var min største interesse i det at stoppe så hurtigt og problemfrit som muligt ..

Men der var unægtligt nogle spørgsmål jeg trængte til at få luftet ang ophør i min ansættelse, og hvordan jeg stod i forhold til kommunen og det at være sygemeldt for mit vedkommen i tre måneder...

Jeg tror at jeg ville have været meget dårligere stillet uden fagforeingen til at fortælle mig at jeg bestemt IKKE gjorde noget forkert i forhold til min ansættelse at jeg så valgte at gøre noget stik modsat af hvad de råde mig til , for min egen sjælefreds skyld (gav afkald på to måneders løn for at komme hurtigere væk fra stedet ) det er noget helt andet...

Mens alt det med min fyring (som jeg selv lavede om til en opsigelse) stod på fandt jeg et andet sted som jeg altså også har meldt mig ind i , så jeg nu er dobbelt sikkert det kan måske også være en ide eller et alternativ til fagforeningen ( som mange flekser jo syntes er dyrt ) det sted er job og liv , her er de også i stand til at give dig juridisk hjælp (man skal have været medlem i tre måneder før de kan det, men det skal man også i de fleste fagforeninger) men juridisk råd og hjælp det kan de altid give dig , og der er det i det at alt deres hjælp foregår via net , chat og skype ...

Men så koster det også under 60 kr om måneden , og som de fortalte mig da jeg ringede til dem, at hvis det var sådan at jeg havde brug for juridisk hjælp så kunne de ikke tage med mig feks , men deres jurister sørgede for alt det skriftelige der måtte være i forbindelse med problemer på jobbet...

Så det kan også være et alternativ til fagforeninger eller som et supplement

For man skal bestemt ikke tage fejl af at uanset hvor godt man kender loven og hvor meget man selv er inde i tingene så er der faldgruber for os flekser hvor man kan få brug for alt det juridiske hjælp man har brug for , økonomisk og personligt er det jo lige så svært for os flekser at miste jobbet som det måtte være for nogen på det ordinære marked

MVH
Hejdien

PS hvorfor er der ikke nogen fagforening specielt henvendt til flekser , guderene skal vide at der er brug for nogen til at kæmpe vores sag som nogen anden...
  Besvar med citat
Gammel 18-06-2007, 18:25   #4
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
RE: Godkendt til Flexjob

Tak

har ledt lidt på nettet, men syntes ikke jeg kan finde noget om mindsteløn, for chauffør på 3F eller HK's side.

Nogen der evt, kan hjælpe med et link.
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2007, 18:56   #5
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Godkendt til Flexjob

Lønoversigter: http://www.kortelinks.dk/?Overenskomsterne

Du kan rolig lægge nogle kroner til idet der er blevet (vist nok) indgået en ny overenskomst for 2007-2010

Se evt. her: http://www.kortelinks.dk/?Fakta i "boksen" "Fakta" (Lommeregneren frem)
  Besvar med citat
Gammel 05-07-2007, 13:22   #6
austincooper
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2005
Indlæg: 4
Styrke: 0
austincooper er ny på vejen
RE: Godkendt til Flexjob

Ang: fagforening.
Jeg meldte mig ind i fagforeningen selvom jeg er i fleksjob, da de jo bla. kan hjælpe mig med lønforhandling og andet.
De fleste fagforeninger er billigere for folk i fleksjob, og hos HK betaler jeg kun ca 184 kr om måneden, så er der en ulykkesforsikring med i beløbet. Så der er da en del at spare på det.
austincooper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2007, 13:32   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Godkendt til Flexjob

Tak for oplysningen.

Kan du også trække de 184 kroner fra i skat?

Ved du det?

B)
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2007, 13:34   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Godkendt til Flexjob

Kort og godt ... JA de kan skrives på selvangivelsen (HUSK DET NU )
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er godkendt :-/ 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 27-11-2012 07:56
Godkendt HURAA dobar Spørgsmål ang fleksjob 19 05-01-2012 21:21
Godkendt til flexjob :) Sommerfugl23 Alt det andet 24 07-04-2010 14:49
Godkendt.... Angelsbaby Spørgsmål ang fleksjob 10 22-03-2010 21:04
Godkendt til flexjob ! andi1975 Manglen på Fleksjob 17 06-10-2008 20:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension