K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2013, 16:23   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
Curls ved godt at det er bagudbetalt...var mere for at folk kunne se hvordan det foregår her i min kommune..og man kan få en lille fornemmelse af hva man kan forvente af tilskud.
.
Jøsses: Mit indlæg/svar var til Heidiblh, trådens starter.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 18:03   #12
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
jobkonsulent ringede og sagde jeg skulle give besked til udbetalingskontoret om skattekort og det er hovedekortet jeg bruger...og det har de så brugt..i udregningen af fleksløn tilskudet.
For lige at skære det ud i pap for dumme mig , vil det så sige at du betaler fuld skat af din indtægt fra arbejdsgiveren? Og det skat du så skal betale, er det den trækprocent der står på ens skattekort? (fx 38%) Jeg har nemlig spurgt min jobkonsulent om det med skat/fradrag men fik ikke rigtig noget svar.

På forhånd tak for svar.
Og i øvrigt tillykke med fleksjobbet, håber det vil gå rigtig godt med det!
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 20:48   #13
Heidiblh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 47
Indlæg: 3
Styrke: 0
Heidiblh er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Jeg ved godt at lønnen er bagud... Men den løn for de timer jeg har arbejdet i februar ville jeg jo også gerne have udbetalt primo marts og ikke først medio marts... Det er det er mit problem

Jeg er meget glad for min forstående bank, men glæder mig til der kommer styr på de officielle parpirer. Jeg har fået ansættelseskontrakt fra min arbejdsgiver.
Heidiblh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 22:50   #14
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Dansbo

ja det er rigtigt. ... eller det går jeg ud fra..at det er sådan...det er det økonomisk sagsbehandler har brugt.

Nu får jeg ikke lønseddel sårn lige med det samme....Men vil gerne skrive når jeg får en.

curls

Det så helt ok ...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 23:53   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidiblh Se meddelelser
Tak for jeres svar.

Jeg ved godt at lønnen er bagud... Men den løn for de timer jeg har arbejdet i februar ville jeg jo også gerne have udbetalt primo marts og ikke først medio marts... Det er det er mit problem

Jeg er meget glad for min forstående bank, men glæder mig til der kommer styr på de officielle parpirer. Jeg har fået ansættelseskontrakt fra min arbejdsgiver.
Ok det var bare fordi, jeg troede, du spurgte til "hvornår".... at fleksløn skulle udbetales... nå pyt..
Jeg tror bare, de har begynder vanskeligheder i mange kommuner, så man skal måske bare være lidt tålmodig. De skal jo udbetale lønnen bagud som sagt, så jeg vil tro, det komme i orden hen ad vejen....

Og dejligt, at du er en af dem, der har fået et fleksjob.... ;-)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 09:40   #16
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Ok det var bare fordi, jeg troede, du spurgte til "hvornår".... at fleksløn skulle udbetales... nå pyt..
Jeg tror bare, de har begynder vanskeligheder i mange kommuner, så man skal måske bare være lidt tålmodig. De skal jo udbetale lønnen bagud som sagt, så jeg vil tro, det komme i orden hen ad vejen....
Hele denne problematik kommer af "idéen" om, at tilskuddet skal beregnes udfra hvad arbejdsgiveren har oplyst via e-indberetning.

Det kan KUN give forsinkelser i udbetaling af flekstilskud. Og hvis ikke det ændres, så vil denne forsinkelse fortsat komme fremover. Netop p.g.a. den indbyggede forsinkelse af e-indberetningen.

At der stadig hersker kaos, viser den kommunale interesse for den beregner vi lagde på nettet for 1. måned siden. Den er pt. hentet over 700 gange. Heraf kan vi se at mindst 50 kommuner har hentet den, hvilket er fint nok.

Netop p.g.a. usikkerheden omkring beregning af tilskuddet, kan jeg kun anbefale at fleksere på ny ordning, også henter den. Den er gratis, og nem at benytte til kontrol.

Det er den som ligger øverst på dette link HER

Sidst redigeret af mik16; 27-02-2013 kl. 09:47.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 11:17   #17
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Løn og tilskud bør falde samme dato. Læser vi reformen igennem står der faktisk også at den første mdr der laver kommmunen et skøn, og udbetaler det, og den efterfølgende måned der reguleres det, og så kører det..

Det er ikke korrekt, at en borger skal vente 1 - 2 uger på tilskuddet.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 11:22   #18
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Løn og tilskud bør falde samme dato. Læser vi reformen igennem står der faktisk også at den første mdr der laver kommmunen et skøn, og udbetaler det, og den efterfølgende måned der reguleres det, og så kører det..

Det er ikke korrekt, at en borger skal vente 1 - 2 uger på tilskuddet.
Supersus.. Der står i lovteksten, at tilskuddet beregnes i de efterfølgende måneder ud fra e-indberetningen fra virksomheden.. Det er bekræftiget fra vores jobcenter.

Men jeg har netop set at andre kommuner har fundet en smartere løsning.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beregning af fleksløn mik16 Et godt link! 35 22-05-2015 07:33
Ny fleksløn? adhsl Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 07-11-2013 12:20
hvornår træder nedsat udbetaling i kraft ? roboman1974 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 06-05-2013 12:54
Fleksløn-dumping Risa Politik og Samfund 2 23-09-2012 17:27
udbetaling af ménerstatning arbejdsskade, hvornår empowerment Dit og Dat 4 21-11-2010 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension