K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2009, 01:26   #1
Diddexx
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: NordSjælland
Indlæg: 22
Styrke: 15
Diddexx er ny på vejen
Question Spørgsmål ang arbejdsprøvning

Hvis man er i arbejdsprøvning og fx har 30 timer, for at man skal se hvad man kan holde til. SKal man så gå hjem, hver gang man får smerter? Skal man holde sine smerter ud og bagefter melde ud, at det var for meget/for voldsomt. Hvornår sætter i grænsen for hvor mange smerter i kan "tillade" jer at have?
Jeg ved at når jeg er sengeliggende er jeg næsten smertefri (udover nogle enkelte jag og små smerter, som jeg sagtens kan leve med) Og jeg ved at 30 timer om ugen i Netto gør mig invalid = jeg kan ikke gå. Dvs. jeg skal jo lande et sted midt imellem de to.
Men skal jeg forsøge at arbejde så meget som jeg overhovedet kan holde til, eller skal jeg sige stop, når jeg kan mærke det vil belaste mig og derfor give mig flere smerter men ikke 100 % smerter (invalid)
Håber mit indlæg giver mening
Diddexx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 05:56   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
30 timer

syntes jeg er mange.

Og hvis du har ondt så går du hjem....ikk noget med at bide det i dig og blive.

Snak med din jobkonsulent og få dine timer sat ned.......

Hvis det er til fleks du er i arbejdsprøvning...og de mener du kan klare 30 timer pr uge...så der nul fleksbevilling.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 06:43   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Meningen med en arbejdsprøvning er at se hvad du kan klare...samtidig med at du stadig kan fungere hjemme...

Det er ikke meningen at man skal være invalid når man går hjem...

Snak med dem og sig at du ikke kan klare det og at det skal tilrettes så du kan...

Husk at have din læge med...så lægen ved alt hvad der sker...det er vigtigt hvis og når han/hun skal komme med en udtalelse til kommunen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 07:10   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
På et tidspunkt sagde min jobkonsulent til mig (i forbindelse med en afprøvning) at, "formålet er jo ikke at du skal vise hvor meget smerte du kan klare, formålet er jo "kun" at du skal vise hvor meget du kan klare at arbejde".

Hvis du øverst på siden benyttet søgefunktionen og søger på "arbejdsprøvning", så er jeg sikker på at der kommer mange tråde frem, det er noget der er skrevet rigtig meget om.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 08:44   #5
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Wink

Citat:
Oprindeligt indsendt af Diddexx Se meddelelser
Hvis man er i arbejdsprøvning og fx har 30 timer, for at man skal se hvad man kan holde til. SKal man så gå hjem, hver gang man får smerter? Skal man holde sine smerter ud og bagefter melde ud, at det var for meget/for voldsomt. Hvornår sætter i grænsen for hvor mange smerter i kan "tillade" jer at have?
Jeg ved at når jeg er sengeliggende er jeg næsten smertefri (udover nogle enkelte jag og små smerter, som jeg sagtens kan leve med) Og jeg ved at 30 timer om ugen i Netto gør mig invalid = jeg kan ikke gå. Dvs. jeg skal jo lande et sted midt imellem de to.
Men skal jeg forsøge at arbejde så meget som jeg overhovedet kan holde til, eller skal jeg sige stop, når jeg kan mærke det vil belaste mig og derfor give mig flere smerter men ikke 100 % smerter (invalid)
Håber mit indlæg giver mening
Hej ville gå hjem ved smerter. er selv i arbejdsprøve 2o timer pr uge..Jeg ville IKKE spise piller for at forsøge at have 30 timer. Kan du jo tydeligligvis ikke. du har jo også et liv når du kommer hjem og skulle gerne kunne lidt hjemme også og ikk bare ligge brak hilsen Fie
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 09:15   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er selv på daglige smertestilende piller , og har daget lidt eks nogle dage i min arbejdsprøvning. Du skal ikk byde dig selv mere end du kan klare hvis du forestiller dig at du skal blive i jobbet ,og der er nok rigtig meget du må sige fra i netto ,det gør du så og spørg selv til andre opgaver du kan tage ,hvis du ikk lige kan sætte mel op kan du måske sætte tyggegummi op ,det fint at finde ud af hvad maan kan ,men det også brugbart at vide hvad man ikk kan. Og jo har man mange skåne hensyn og pauser men kan holde til 30 timer så er man også flex beratigde..... Pas på dig selv.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 09:32   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg har problemer med k10 siden ,bliver hektet af ,og indlæg forsvinder -------men jeg giver ikk op ....

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 08-10-2009 kl. 09:40. Årsag: mine indlæg forsvinder så skrev igen men to kom åbenbart på.derfor slettet et
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 15:01   #8
Diddexx
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: NordSjælland
Indlæg: 22
Styrke: 15
Diddexx er ny på vejen
Har idag

haft et super møde med sagsbehandler. Jeg er afslutte i Netto og så snart jeg ved om jeg skal opereres i min fod, så kan jeg (hvis jeg IKKE skal opereres) komme i løntilskud 30 timer som sekretær med skåne behov som fx hævesænke bord og rigelige pauser.
Men tilbage til det oprindlige spørgsmål. Jeg har IKKE søgt flex, men hvis jeg i denne periode jeg går ind i med løntilskud, erfarer at jeg fx kun kan arbejde 20 timer om ugen og jeg derfor vælger at søge flex, kan det job med løntilskud så gælde som en arbejdsprøvning? Eller starter man helt fra bunden når man søger flex??
Diddexx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 15:02   #9
Diddexx
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: NordSjælland
Indlæg: 22
Styrke: 15
Diddexx er ny på vejen
Jeg har

hele tiden godt vidst, at jeg IKKE kunne holde til Netto og planen var ikke at jeg skulle fortsætte der. Kan godt se jeg ikke fik forklaret det godt nok i startindlægget.
Diddexx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 16:09   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvorvidt det vil kunne bruges som en arbejdsprøvning er kun noget din sagsbehandler vil kunne beslutte , du kan godt risikere at du skal ud i en anden arbejds prøvning , der er desværre ikke nogen der kan give dig garantier der men det vil under alle omstændigheder blive regnet med så du måske kun skal i en arbejds prøvning det er sådan noget man må tale sig til rette med sin sagsbehandler om når den dag kommer ....

Men det lyder da godt
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spørgsmål ang. arbejdsprøvning Mølgaard Alt det andet 8 12-07-2012 17:06
Spørgsmål vedr. arbejdsprøvning/flexjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 18 17-12-2011 17:50
spørgsmål vedr. arbejdsprøvning og fleksjob Nana M Spørgsmål ang fleksjob 26 27-06-2011 22:53
Spørgsmål til de tunge §-Piger/§-Drenge: Arbejdsprøvning/lovhjemmel? Carmen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 21-01-2011 07:58
Spørgsmål om arbejdsprøvning?? N.N Alt det andet 2 04-09-2009 12:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension