K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2012, 22:49   #11
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
erkendelsen - at man står alene i en psykisk sygdom er ret svær.
Men det gør du, uanset hund, familie og k10.

Jeg kan kun opfordre dig til at forsøge at forstå,
hvorfor du står i netop din situation.

Det har jeg spurgt mig selv om i mange år.
Hvorfor jeg har det sådan og hvad kan gøre at jeg får det bedre.

Det eneste jeg er kommet frem til er at når jeg har passet min morbror´s lille gård, langt fra andre og ude i naturen. Så føler jeg en glæde som ikke kan forklares.

Men grunden til hvorfor jeg har det som jeg har, ved jeg ikke. Tror det er en blandning af flere ting. HSP. At jeg er naturmenneske men bor i byen i rækkehus. At mine gigtsmerter bliver værre. Og når jeg arbejder får jeg en slags stress, og så kan jeg ikke mærke efter hvad der er godt for MIG.

Men der er ikke noget konkret. Sexovergreb, vold ect. Jeg har "ikke noget at brokke mig over"... Og så har psykologer og psykiatere givet op, fordi der ikke har været noget de kunne tag fat på...

Mine dødstanker har været der i mange år, og troede at det var sådan teenagere tænkte. Så sagde ik til nogen. Men det startede få langt tilbage jeg kan huske, med at jeg ikke ville være her mere og stak nåle i fingrene, som gik over til cutting og så til brændning. Og først da jeg var omkring de 20 år blev jeg åben om det. Ellers var det i det skjulte. Ville ik have at nogen viste noget....
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 08:09   #12
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Hej

Har levet med selvmordstanker i hele mit liv-har aldrig været indlagt

men har gået i en del terapi diverse steder.

Først da en Psykiater gik i detaljer fra min barndom dukkede der meget

langsomt

erindringer op af den grimme slags....man kan fortrænge meget.

Kender du Slotsvænget i Lyngby ? Det er et akuttilbud hvor der også

arbejder Folk med egen erfaring i psykiatriske lidelser/udfordringer-kaldet

medarbejdere med brugererfaring.

De har stor forståelse til dig og løsninger.

Se Lyngby-tårbæks hjemmeside og akuttilbud.

God tur og masser af
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 18:10   #13
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Til Wind...

Ja det er utroligt hvad kroppen og psyken kan gøre. Det er både godt og skidt...
Men der dukker ikke noget op hos mig. Og jeg er faktisk 100% på at der ikke er "sket mig noget". Men jeg er meget sensitiv (HSP) og det kan gøre at bitte små ting, bider sig fast i mig på en anden måde.
Jeg kender ikke det sted du omtaler. Og bor desværre langt fra Lyngby, så har ikke rigtig mulighed for at benytte det.

Jeg ved heller ikke hvad der sker nu, jeg er sygemeldt lige nu. Og venter på hvad kommunen siger, om jeg må beholde Ramsdal (som hjælper mig meget i denne pensionsag). Jeg venter osse på svar fra distrekt psykiatrien, som jeg skal til at samarbejde med igen.

Så pt. kan jeg intet gøre end at vente....
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 18:27   #14
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Pige 29 ... husk at det er noget så unfair at du skriver som du gjorde i dit første indlæg .. der er ikke en eneste af os herinde der kan hjælpe dig hvis det var sandt at du havde taget en overdosis!!

Hvordan tror du det føles at sidde og læse sådan et indlæg .. det kan godt være at du er kørt langt ned psykisk .. men jeg vil vædde en femmer på at der er flere som læser herinde, der fik det ligeså slemt som dig (eller værre) ved at læse at du måske havde begået selvmord..

Et råb om hjælp .... måske ... men en anden gang så kontakt psyk skadestue .. ring 112 .. kontakt din familie...

Men hvis du gerne vil involvere os på K10 om et evt selvmordsforsøg.. så smid lige dit tlf ind så vi kan tage over...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 18:57   #15
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Pige 29 ... husk at det er noget så unfair at du skriver som du gjorde i dit første indlæg .. der er ikke en eneste af os herinde der kan hjælpe dig hvis det var sandt at du havde taget en overdosis!!

Hvordan tror du det føles at sidde og læse sådan et indlæg .. det kan godt være at du er kørt langt ned psykisk .. men jeg vil vædde en femmer på at der er flere som læser herinde, der fik det ligeså slemt som dig (eller værre) ved at læse at du måske havde begået selvmord..

Et råb om hjælp .... måske ... men en anden gang så kontakt psyk skadestue .. ring 112 .. kontakt din familie...

Men hvis du gerne vil involvere os på K10 om et evt selvmordsforsøg.. så smid lige dit tlf ind så vi kan tage over...

Fuldstændig korrekt!
Jeg var lige på nippet til at kontakte Web, for på den måde at opnå telefonisk kontakt til dig Pige29, men faldt så til ro igen.
Men, det er altså ikke sjovt at være tilskuer på bagerste række, hvor ingen kan nå dig.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 01:26   #16
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Jeg undskylder!

Jeg undskylder mange gange!!

Og det er kun fordi jeg ikke forbinder selvmord og overdosis med piller, med hinanden. Jeg har taget så mange overdosis, at de 2 ting ikke hænger sammen hos mig. Men hvordan skulle i stakkels dejlige mennesker ha vist det?!!

For mig, når jeg tar overdosis, så betyder det dobbelt dosis ellere som reglt mere, end hvad jeg egentlig må tag. Og da det gælder Alprox, så slår det altså hårdt. Sover som en sten og er HELT væk...

Og når jeg har taget det, så tænker jeg meget dårligt. Tror jeg er ok og ik påvirket. Men dét er jeg. Er dog klog nok til aldrig at køre. Men har lavet mange andre dumme ting, som jeg ik kan huske. (incl. At skrive herinde, som jeg vist osse skrev at jeg ik kunne huske at jeg havde gjort).

Men uanset hvad. Så undskylder jeg at i fik sådan en forskrækkelse!!
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 09:21   #17
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pige29 Se meddelelser
Jeg undskylder mange gange!!

Og det er kun fordi jeg ikke forbinder selvmord og overdosis med piller, med hinanden. Jeg har taget så mange overdosis, at de 2 ting ikke hænger sammen hos mig. Men hvordan skulle i stakkels dejlige mennesker ha vist det?!!

For mig, når jeg tar overdosis, så betyder det dobbelt dosis ellere som reglt mere, end hvad jeg egentlig må tag. Og da det gælder Alprox, så slår det altså hårdt.
Men uanset hvad. Så undskylder jeg at i fik sådan en forskrækkelse!!
Ok Pige29, du er tilgivet!
Men det skrevne sprog er osse så nemt at misfortolke. Nogle gange får man báre ikke det hele eller det vigtigste med, andre gange ryger der alt for mange "tillægsord" med.
Håber, du har det bedre, ellers kontakter du øjeblikkeligt lægen, kære Pige29

Knuz Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 23:54   #18
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Ja, man kan hurtigt misforstå hinanden med skrift. Men jeg var bestemt heller ik go nok til at forklate. Så det var nok det der gik galt...
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 11:06   #19
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Selvskade er alvorligt.At skære og brænde sig selv kan være

livstruende -både fysisk og psygisk...Har lagt et link men lægger det også

her.http://www.lmsspiseforstyrrelser.dk/
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 17:00   #20
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af wind Se meddelelser
Selvskade er alvorligt.At skære og brænde sig selv kan være

livstruende -både fysisk og psygisk...Har lagt et link men lægger det også

her.http://www.lmsspiseforstyrrelser.dk/
Har tøffet lidt rundt på siden du henviser til. Men kan ikke finde nogen steder hvor det siger at det er livstruende at cutte eller brænde sig selv?? Med spiseforstyrrelser ja, men det andet er jo bare rent og skært dumt! Eller har jeg misset noget?
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
et hul mellem kommunerne og udbetaling dk østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 15 10-08-2013 08:26
Til alle mellem 18 og 40 år karsten1983 Dit og Dat 6 20-12-2010 22:23
mellem fleks og pension sanne mor Spørgsmål ang fleksjob 3 13-10-2010 08:52
Føler mig som en lus mellem 2 negle Babyalarmen - Udmeldt Alt det andet 3 27-08-2009 11:34
Mellem flex og ftp arhar Spørgsmål ang fleksjob 2 05-06-2007 22:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension