K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2011, 01:07   #11
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Selv tak.

Lad os endelig høre, hvad der kommer ud af det.

Hvis du har brug for hjælp til klagen, skal du bare melde ud,
der er nogle virkelig hardcore skribenter desangående herinde.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 08:36   #12
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej En Mere.

Sidder desværre og vipper lidt vel meget på min stol, men vil lige give et lille "tislkud" til din klage, hvad angør evt. manglende partshøring:

Du skriver:
Citat:
Er du blevet partshørt ? Nej
og videre:
Citat:
Fik brev den 20 jan hvor de skrev de stoppede sygedagpenge den 25 jan
.

1. I brevet a.d. 20 jan. står der partshøring øverst?
2. Har du i brevet fået en begrundelse for stop af SDP?
3. Var v. dette brev a.d. 20. jan vedlagt RP, samt andre akter, som ligger til grund for deres kommende afgørelse af stop af SDP?
4. Svarede du på dette brev? Forstod du hensigten m. dette brev? hvad svarede du på dette brev?

Iflg. Forvaltningsloven § 19 skal man partshøres v. afgørelse, som f.eks. SDP.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 08:39   #13
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af En mere... Se meddelelser
Hvad betyder:" Udsættelse af afgørelse om stillingtagen til fortsat sygedagpengeberettigelse". ?
Betyder det: "Vi ved ikke hvad vi skal stille op med dig lige nu og venter lige lidt før vi finder på nye ting som du skal stå model til".
Eller betyder det: "Vi håber du bliver så forvirret over vores brev at du opgiver". Eller betyder det:" Vi håber du misforstår vores skrivelse og ikke når at klage over en afgørelse før det er for sent"....
Jeg tror bestemt at det er dit første forslag. Men, jeg ville selv, med hvad jeg har lært nu, klage. Hellere een for meget end at ens mulighed for prøvelse af afgørelsen går tabt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af En mere... Se meddelelser
:
Men spørgsmålet må være: Kan de stoppe sygedagpenge når jeg på deres foranledning venter på en tid hos en Psykriater som de har henvist mig til ?
Og er det en afgørelse som jeg har modtaget når de nu skriver "udsættelse af afgørelse". Skal jeg klage nu eller ???
Takker på forhånd
Ja, det må de (mærkeligt nok) som udgangspunkt gerne, så længe at det er en korterevarende udsættelse. Du skal dog være opmærksom på at den endelige afgørelse kommer til at træde i kraft den dato de træf den midlertidige afgørelse, uanset om det er et stop eller en forlængelse af sygedagpenge.

Se evt.: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...rl%c3%a6ngelse

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...rl%c3%a6ngelse

Nedenstående spørgsmål er for at forstå sagen, sådan at rådene er relevante. Hvis du synes noget af det er for privat, så undlader du selvfølgelig bare at svare.

Hvornår er din tid hos denne psykiater?

Er det din første varighedsbegrænsning (52 uger) eller har allerede du været forlænget? Hvis du har været forlænget, hvilken forlængelsesmulighed har været brugt?

Du skriver at du har en kronisk depression og samtidig skriver du at en læge har skønnet at du bliver rask inden for 52 uger? Måske er det bare mig der ikke forstår, men for mig er det modstridende at en lidelse er kronisk og at der så samtidig foreligger en lægelig vurdering på at man bliver rask inden for 52 uger?

Hvad forventer du selv at der sker med dit helbred, at du bliver fuldt arbejdsdygtig eller at du f.eks. skal have et fleksjob?

Min umiddelbare vurdering på de oplysninger du har givet er, at kommunen ønsker at forlænge dig, efter § 27. 1. 3., men at de skal have den lægefaglige dokumentation i orden. Når det er sagt, så er det ikke til at vide hvilken udtalelse psykiateren vil komme med, og dermed er det ikke til at sige om den kommer i orden. Man er ikke lang tid derinde, så sørg for at forberede dig lidt på hvad du vil sige, for udtalelsen som vedkommende kommer med, vil have langvarig effekt på hvilken hjælp du vil være berettiget til.
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 10:27   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej En mere,

Skøn humor du har, det er dejligt.

Naturligvis skal du klage da stoppet syntes uberettiget !!??

Som de andre skriver ville det være rart at vide om du er faldet for varighedsbegrænsningen, de 52 uger ? Du skriver at du arbejder, er det så ikke din arbejdsgiver der modtaget sdp. som refusion til din løn ?

Ligeledes skal du partshøres iht. §7a senest 2 uger før sdp. stop og det er meget vigtigt at få klaget på alle partshøringer og stop i det hele taget, således at du har det til evt. senere brug i din sag ligeså.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 14:24   #15
En mere...
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2011
Indlæg: 27
Styrke: 14
En mere... er ny på vejen
Super med alt den rspons

Hej Spin

Lige lidt kort info
Jeg er tidligere blevet forlænget efter §27 stk3.
Jeg har kronisk dep, men forventer selv at jeg kan komme på fuld tid inden for en periode på 1 år. og det samme forventer min læge. Håber på at dette kan lade sig gøre. Ellers vil flex nok være en løsning
Jeg er faldet for varighedsbegrænsningen.(igen)
Jeg er ikke blevet partshørt.
Jeg skal til psyk den 15/2
Ved bare slet ikke hvad jeg skal sige hos Psyk ??

Hej Gunvor

Hold fast i stolen, vil skal ikke have flere skader end højest nødvendigt

1. I brevet a.d. 20 jan. står der partshøring øverst? Nej
2. Har du i brevet fået en begrundelse for stop af SDP? varighed...
3. Var v. dette brev a.d. 20. jan vedlagt RP, samt andre akter, som ligger til grund for deres kommende afgørelse af stop af SDP? vedlagt RP, men ikke andet
4. Svarede du på dette brev? Forstod du hensigten m. dette brev? hvad svarede du på dette brev?
Jeg ringede for at høre om jeg skulle klage nu, men fik at vide at der ikke var noget at klage over da der ikke var truffet en endelig afgørelse...

Hej Enteneller.

Jeg kan se at §7a ikke er blevet overholdt, for jeg er ikke blevet partshørt.
Sygedp stoppet indebærer stop af ref til arbejdsgiver.

Hej Florken...

I will be back....

Det var lige lidt kort herfra '
endnu engang tak for den varme velkomst
En mere... er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 16:04   #16
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Arbejdsevnejournal og ressourceprofil er en og samme ting, min kommune kalder det en arbejdsevnejournal.....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 16:37   #17
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Susanne2412

Der er nu en forskel på de 2 ting.

Arbejdsevnemetoden
udgør en systematik og en række vejledende principper for,
hvordan man som sagsbehandler indsamler viden i sager om kontanthjælp,
sygedagpenge, revalidering, fleksjob og førtidspension.
Den indsamlede viden ligger til grund for sagsbehandlerens afgørelser og vurderinger i den enkelte sag.
Ressourceprofilen er et redskab, som anvendes i forbindelse med arbejdsevnemetoden.
Redskabet udgør en vigtig del af arbejdsevnemetoden, i det det synliggør,
hvad borgeren kan og hvilke udviklingsmuligheder borgeren har,
som kan føre til selvforsørgende eller støttet beskæftigelse.
Som redskab understøtter ressourceprofilen sagsbehandlerens arbejde med at beskrive,
udvikle og vurdere borgerens arbejdsevne.

Kort sagt, så indgår ressourceprofilen i arbejdsevnemetoden.

Arbejdsevnejournalen er det samlede skrift,
der skal danne baggrund for kommunens afgørelser.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 00:21   #18
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Der er flere ting man skal have in mente når kommunen træffer afgørelse om udskydelse af afgørelse om forlængelse af dagpenge:

1: Kommunen SKAL træffe afgørelse om stop af dagpenge efter 52 uger jf. dagpengelovens § 24. Der er INGEN muligheder for kommunen for ikke at træffe denne afgørelse ligegyldigt hvor dårligt oplyst sagen er og hvor mangelfuld sagsbehandlingen har været.

2: NORMALT træffer kommunen samtidig med en afgørelse om stop efter § 24 en afgørelse om hvorvidt forlængelse er mulig efter § 27.

3: I visse sager er det ikke muligt for kommunen at træffe afgørelse om forlængelse på det tidspunkt hvor generel varighed efter § 24 indtræffer. I disse tilfælde træffer kommunen derfor afgørelse om at afgørelse om § 27 udskydes. Dette vil ofte fordi kommunen afventer specifikke oplysninger fx. en lægeerklæring el. lign, eller fordi en ressourceprofil ikke er færdigt.

Der er således intet fordækt i at kommunen udskyder afgørelsen efter § 27. Ofte vil alternativet til en udskydelse af afgørelse efter § 27, faktisk være et afslag på forlængelse, da forlængelse kræver at forlængelsen konkret kan begrundes i sagens oplysninger.

Da kommunen SKAL træffe afgørelse om stop af dagpenge efter § 24, - og da du burde være orienteret om stop af dagpenge 3 måneder forinden (du burde have fået en standardskrivelse herom), er der intet krav om partshøring i forbindelse med at kommunen træffer afgørelse om § 24. Der er simpelthen intet at partshøre dig i eller om, da kommunen SKAL træffe afgørelse om stop.

Det kan diskuteres om kommunen er forpligtet til at lave en § 7a vurdering i forbindelse med stop efter § 24, men jeg mener det ikke umiddelbart. Grunden til dette er at kommunen i forbindelse med afgørelse om stop efter § 24 samtidig FORPLIGTES til at træffe afgørelse om forlængelsesmuligheder efter § 27, og der er således først truffet en endelig afgørelse om stop af erhvervsrettet foranstaltning (jf. retssikkerhedslovens § 7a) i forbindelse med at kommunen træffer afgørelse om at der ikke er forlængelsesmuligheder efter § 27, stk. 1. Derfor mener jeg at det først er i forbindelse med denne afgørelse at kommunen er forpligtet til at lave en § 7a vurdering.

Til sidst skal du huske at selv i det tilfælde at kommunen faktisk burde have lavet en § 7a vurdering i forbindelse med afgørelsen efter § 24, kan dette i sig selv begrunde en forlængelse af din dagpengeberettigelse udover varighedsbegrænsningen i § 24.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 22:17   #19
En mere...
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2011
Indlæg: 27
Styrke: 14
En mere... er ny på vejen
Dejligt med indsigt...
Jeg skal til psykriater i morgen og jeg ved, at hele min forlængelsessag står og falder med hvad denne person vælger at skirve til kommunen. Jeg har slet ikke overskud til at tænke på hvad der er vigtig at få sagt eller hvad man ikke skal sige... Gode råd søges
En mere... er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 11:22   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej En Mere,

Jeg ved jo ikke om du allerede er taget af sted til denne psykiater, men mit råd er at du bare skal være dig selv, værre er det ikke .

Efter mine egne erfaringer, vil du måske opleve at få større indsigt omkring dig selv ved sådanne samtaler.. Det er naturligvis krævende både med det stress man har inden samtalen og ikke mindst at det kan være en lang sag at komme igennem. Du må ty til at få pauser hvis du føler det bliver nødvendigt.

Held og lykke vi glæder os til at høre hvordan det gik.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom jeg også i mål ;o) Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 9 24-02-2012 09:20
Privat firma stoppede Kims sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 23-11-2011 23:40
Syg? Ja... Men vil vi også ha' det sjovt... lillespir Dit og Dat 0 09-08-2011 15:47
Yes Yes .. så er jeg også i job :-) Hejdien Jeg har fået job. 18 19-11-2006 15:03
Yes, så er jeg også i job :-) Winther Jeg har fået job. 6 14-08-2006 23:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension