K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2010, 22:56   #1
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Der er noget jeg ikke forstår om timetal

For at kunne blive visiteret til flexjob, må man kun kunne arbejde 18 timer effektivt om ugen. Dvs. op til 23 timer, med pauser osv.

Men så ser jeg jo af og til at nogen arbejder op til 25 timer, eller virksomhederne kun vil have flexjobbere der arbejder i 25 timer. Men det kan jo ikke lade sig gøre.

For arbejder man over 24 timer om ugen, må man selv kompensere for de manglende timer/løn

Hvordan hænger det sammen?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 22:58   #2
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Det har jeg godt nok ikke hørt om før.

Jeg arb. 22,5 time om ugen + min pause på 30 min.

Har ikke hørt at man kun må arbejde 18 timer om ugen
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 22:58   #3
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Vi er blevet oplyst at fra 12,5 time kan det blive flex
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 23:03   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser

For arbejder man over 24 timer om ugen, må man selv kompensere for de manglende timer/løn

Hvordan hænger det sammen?
Hvor har du det fra??? Arbejdsgiveren får jo tilskud fra kommunen som udgangspunkt for fuldtid, dvs. 37 timer.....

Man kan f.eks. godt være fleksjobber med 37 timer i fleksjob. Jeg kender en, som er fleksjobber 37 timer ugentligt, en med skånehensyn mv.

Der er nogle som bliver deltidsfleksjobber. Det er så noget andet.... Her mener jeg, at arbejdsgiveren får tilskud efter de antal timer, som vedkommende hidtil har haft som timetal, f.eks. 30 timer.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 00:51   #5
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Vi har også flere fleksjobbere p 37 timer om ugen. Det er fleksjobbere feks. pga OCD (tvangstanker - og dermed tager alting 100 gange længere tid end for os der ikke har faste procedure..) Et eks. kan være ham der køre posten rundt i huset... (han laver også andre ting) men "dig og mig" ville køre forbi med vores vogn, kigge ind i de forskellige dueslag, konstatere om de er tomme eller fulde og så handle derefter.

Han derimod kører forbi dueslagene.. STOPPER - "LÆNGE" - kigger i hvert enkelte store sorte tomme rum.. op og ned og tilbage igen... for at være SIKKER på at der ikke ligger noget han har glemt. Samtidig har han på sin vogn en række dueslag (han kører bl.a. rundt med intern post) og dem skal han jo kigge GRUNDIG i - hver gang han så stopper ved en afdeling.

Virksomheden får altså ikke reelt 37 timers arbejde ud af ham - men måske 22...eller 28..Det er så tilgengæld 100% godt udført

Hmmm langt svar på et spørgsmål - synes bare jeg ville komme med et eksempel på hvorfor nogen får fleksjob på 37 timer...

Håber jer herinde med bl.a. OCD ikke ser måden jeg beskriver ovenstående på, som at jeg ser ned på nogen. Måske kan indlægget netop give DIG håb om at der også er en mulighed for dig med feks. fleksjob
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 08:54   #6
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Tak for jeres svar. Jeg har det fra FTF, som er socialrådgivere og bisiddere i min sag. Og jeg undrede mig meget over det han sagde. Men kommenterede det ikke lige, da jeg lige ville høre hvad I mente først.
Jeg tror det lyder som om han blander det med 50% tilskud sammen med, at man skal være på under 50% i ydeevne....?
I dag skal jeg på dagpengekursus, så vil jeg prøve at spørge der, for at være sikker.

Jeg er lettet hvis det ikke forholder sig sådan!

Ruby, det er jo sådan det er med OCD. Mange af os har det vel i mindre grad. Jeg retter alting så det står lige og det tager vel også tid.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 14:12   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg synes også det lyder som om ham fra FTF har misforstået et eller andet... Eller også snakker han om noget helt andet, men det gør det jo ikke lettere at forstå
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 14:15   #8
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jeg synes også det lyder som om ham fra FTF har misforstået et eller andet... Eller også snakker han om noget helt andet, men det gør det jo ikke lettere at forstå
Tak Andersine, det var rart lige at høre det fra dig. Følte mig ligepludselig fanget i at hvis jeg havde 19 timer uden pauser, så ville jeg bare hører til det normale arbejdsmarked, selvom ingen ville ansætte mig!
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 14:38   #9
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Nej ikke 19 timer, men fra 24 timer og op efter, hvis du ingen skånehensyn har, så kan det godt være du ikke ville være berettiget til fleks... Men de fleste har jo skånehensyn ud over lige de måske 10 timer det drejer sig om...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 14:46   #10
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Nej ikke 19 timer, men fra 24 timer og op efter, hvis du ingen skånehensyn har, så kan det godt være du ikke ville være berettiget til fleks... Men de fleste har jo skånehensyn ud over lige de måske 10 timer det drejer sig om...
okay, så når jeg kan klare 20-25 timer, men fordi jeg ikke kan læse (dobbeltsyn mv ondt i kroppen, og tit syg) så skal jeg skånes og dermed er jeg stadig berettiget til flex (burde være?!)
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forstår det bare ikke! Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 32 10-01-2012 21:17
Hjælp Kan ikke forstår det ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 26 10-04-2010 20:25
Jeg forstår ikke helt?? N.N Dit og Dat 11 14-05-2009 17:19
der er noget jeg ikke forstår Huldra Dit og Dat 4 04-03-2009 13:54
Forstår ikke noget som helst zuza Politik og Samfund 0 22-08-2007 20:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension