K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2012, 08:03   #31
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
Der er jo ikke bedragerri i det så, hvis et fleksjob er 37 timer som udgangspunkt. Arbejdspladsen får refunderet ½ delen, men der er visse skånehensyn, men disse er tydeligvis ikke nok, da min mand intet overskud har til nogetsomhelst når han kommer hjem. Han bruger weekenderne på at sove og lade op til en ny frygtelig uge..Synes det lyder både dyrt og overskudskrævende mht advokat. Det kan da ikke være rigtigt at man skal hive en sådan ind i sagen blot fordi man som fleksjobber ike kan holde til at arbejde fuld tid..
Nej,der ingen der har nævendt bedraveri ,men nu er det Fredag har i ikke fået lavet nogle aftaler,så i kan få en snak mo at komme ned i tid,han har det jo ikke godt med det som det er nu ?

Der skal da ske et eller andet,syntes jeg.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 08:16   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå, men hvis ikke der direkte STÅR skrevet, at han er visiteret til 25 timer. Ja, så er han automatisk oppe på de 37 timer som jo er udgangspunktet.

Men derfor skal jobbet jo ikke tage livsmodet fra ham!!

Står der SLET IKKE noget med de der 25 timer nogen steder, heller ikke fra arbejdsprøvningen????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 10:14   #33
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
C.L.E.O: Der er nævnt bedragerri flere gange i tråden Min mand har ikke hørt fra jobkonsulenten endnu, men han sagde i løbet af 1-2 uger, så nu må vi se. Min mand har været sygemeldt de sidste 3 dage, så han har ikke haft mulighed for at tale med chefen. Han var ved lægen i går, som har givet ham en tid til blodprøver for at finde ud af om der er noget andet der lurer pga det manglende overskud/den massive træthed. Hvor finder man en privat socialrådgiver?
Der står i kontarkterne at arbejdstiden er sat til 25 timer og i den han har fra nuværende job står der 37 timer og så nogle skånehensyn som fx mulighed for flere pauser, men det er vist bare for syns skyld for han har ikke tid til ekstra pauser, da de jo har en daglig mængde de skal nå at produere...Han har virkelig prøvet om han ikke godt kunne holde til de 37 timer (jeg sys 2 år er at prøve) Men han er helt ødelagt nu, og desuden er han mere syg end han nogensiden har være før Han er normalt ALDRIG syg....måske 1 gang hver 2. år...nu er han syg 1 gang hver anden måned af nogle dages varighed
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 10:29   #34
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej mimse.. du finder en privat rådgiver her. http://www.k10.dk/member.php?u=8654
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 10:34   #35
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Nu har min mand lige snakket med sin fagforening, og de sagde, at det første møde nu her er et opfølgningsmøde, hvor min mand skal forklare sig og de skal snakke om mindre timer. HVIS det giver problemer skal han kontakte fagforeningen igen og de vil forlange et møde, hvor min mand har en socialrådgiver med fra fagforeningen, så nu må vi se hvad dagene bringer Tusind tak for de mange råde herinde, jeg skal nok følge op herinde efter mødet Huldra: Tak for linket Det gemmer jeg hvis det skulle blive nødvendigt
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 14:51   #36
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej mimse
Jeg kan godt se hvad der går galt, og desværre også problemet som du selv nævner, jeg håber din mand har tilmeldt sig sundhed.dk der vil I forhåbenligt kunne dokumentere at mandens liv har været helt af h.e.l.v.e.de til de sidste 2 år pga han har misforstået den med han SKULLE arbejde 37 timer. Han skulle havde arbejdet 25 timer disse timer skulle arbejdesgiveren betale og så skulle kommunen havde betalt de resterende op til 37. Der noget jeg enten har overset eller så jeg bare ikke så hurtig, men har der slet ikke været opfølgningsmøde før ?
Har manden arbejdet i 2 år og så lidet i stilhed ?
(skriver fra en iPhone, så har ikke det helt store overblik som via en pc, så undskylder hvis jeg misset noget)
HELD & LYKKE TIL
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 15:01   #37
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Han skulle havde arbejdet 25 timer disse timer skulle arbejdesgiveren betale og så skulle kommunen havde betalt de resterende op til 37.
Dét er så ikke korrekt.

Som det er nu, modtager en fleksjobber løn for 37 timer fra arbejdsgiveren.
Arbejdsgiveren modtager så refusion fra kommunen i størrelsesordenen enten for det halve eller 2/3 af mindste
overenskomstmæssige løn for området.
Refusionsgraden er fastsat på forhånd.

Den model, du ridser op, ligner noget fra den fremlagte fleksjobreform, hvor man vil få løn fra arbejdsgiver for de
timer, man arbejder, og en sats svarende til ledighedsydelse (eller lavere) fra kommunen for de resterende timer op til 37.
Men den reform er altså ikke hverken vedtaget eller trådt i kraft endnu! (Thank God )
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 15:38   #38
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Enig med Andepigen. Arbejdsgiveren betaler hele lønnen og får en refusion fra kommunen.
Jeg ved ikke, om man kan sige, det er arbejdsgiveren, der har gjort noget forkert, jobkonsulenten skulle jo også have været på banen og der skulle fra starten være aftalt arbejdsvilkår.
Mimse, jeg håber, i får det løst!
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 16:11   #39
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg undrer mig også over,som en anden herinde også nævnte at der ikke har været opfølgningsmøde..jeg har også engang været i fleksjob og mener job kon. skulle komme 2 gange 1 år og el. 1 gang pr.år men måske husker jeg forkert - det er nogen år siden og reglerne kan også været ændret..mener bare der blev holdt øje med tingene..er timerne ok - vi kaN JO FÅ DET BEDRE EL.VÆRRERE..var skånebehovene ok,havde man pauser nok osv..jeg forstår bare ikke rigtig at der ikke har været holdt mere æje..min mand har en lille firma og har også haft fleksjobber ansat og han syntes jobkon gjorde et stort stk arbejde med at gøre alle tilfreds..jeg synes den her arbejdsgiver kun lyder til at tænke m.pungen og ikke hjertet..han burde skamme sig..uasnset hvad ,når der er tvivl fra den ene el.anden om reglerne er det jobkonsulenten der skal hives fat i...
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 16:42   #40
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ha ha ja ja men nu var det jo lige præcis derfor jeg skrev som jeg gjorde nu går I jo mere op i om hvem der giver hvad og hvorfor fint ..... GAB problemet var jo IKKE om det er 1/3 eller 2/3 dele kommunen giver jeg prøvede faktisk at gøre det nemmere for minse da hendes mand jo faktisk er ved at knække sammen, rettere ER knækket, måske I ikke går så meget op i det men det gjorde jeg, så igen til mimse.... I/du bliver nød til at vise at de 37 timer din mand har arbejdet har været langt over og hvis arbejdsevnen i mellemtiden er forværret så få det sagt til jobkonsulenten
HELD & LYKKE TIL
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
får jeg for meget? jw1983 Spørgsmål ang fleksjob 11 30-08-2012 11:28
Hvor meget får jeg? logikeren Politik og Samfund 1 21-09-2011 19:44
Det er FOR meget ! Karo Dit og Dat 0 24-05-2011 18:50
Det er for meget Kims Alt det andet 5 24-10-2007 17:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension