K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2016, 00:39   #1
Avendale74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
Avendale74 er ny på vejen
Paragraf 58a / flexjob i egen virksomhed

Hej

Jeg ville høre om der er nogle der kende til om hvis man for tilkendt flexjob i egen virksomhed ikke har ret til stadig at beholde sin paragraf 58a som er at man har krav på at få sygedagpenge fra 1 sygedag hvis det omhandler de kroniske sygedomme man har.


For fik i dag af vide at de ville stoppe min paragraf 58a når jeg fik tilkendt min flexjob.
Men jeg tænker at selv om man for tilkendt flex så kan man jo stadig blive syg pga sine kroniske sygdomme.

Mvh. Avendale 74
Avendale74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 01:45   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg mener at reglerne står her https://www.retsinformation.dk/Forms...e-b1ac17988578

Jeg er ikke meget inde i reglerne for selvstændige og fleksjob...men prøv at se linket ovenfor..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 06:41   #3
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Jeg mener da ikke at man kan få bevilget fleksjob i egen virksomhed længere - eller??

Når man får tilkendt (almindeligt) fleksjob hos en arbejdsgiver er arbejdsgiver berettiget til at modtage sygedagpenge-refusion fra 1. sygedag, hvis denne udbetaler løn til den ansatte.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 09:43   #4
Avendale74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
Avendale74 er ny på vejen
Hej
Takker mange gange.
Kan ikke finde noget hvor der står at man ikke kan have paragraf 58a sammen med flex.

Jeg er selvstændig og var til møde på kommunen med rehabiliteringsteam for at få flexjob i egen virksomhed.
Så de mener at det vil hjælpe mig at få det så de sendte mig vidre og nu venter jeg på den endelige godkendelse fra kommunen.
Sådan kan godt få flexjob i egen virksomhed.
Mvh. Avendale74
Avendale74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 15:48   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Når man får tilkendt (almindeligt) fleksjob hos en arbejdsgiver er arbejdsgiver berettiget til at modtage sygedagpenge-refusion fra 1. sygedag, hvis denne udbetaler løn til den ansatte.

Se Flex10s indlæg ovenfor.

I givet fald har §58a ingen relevans.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 17:35   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er der forskel på om man er alm fleksjobber eller bliver tilbudt fleksjob i egen virksomhed...

Og jo man kan godt få fleksjob i egen virksomhed hvis man har haft virksomheden i 12 måneder før man blev syg..

Men i paragraf 42 stk 3 i sygedagpengeloven står der at du skulle være stillet som alm selvstændige erhvervsdrivende.... se det her https://www.retsinformation.dk/Forms...6-f0dc4d6c797e

Men læser man så på cabi...om paragraf 58a....ja så ser det ud til at du skulle være dækket af den...

De skriver at det gælder alle selvstændige...herunder revalidender, førtidspensionister og folk der har fået tilskud til at bibeholde deres virksomhed....som du har...

Se det på cabi her http://www.cabiweb.dk/lovstof/aftale...gdom-56-58a/#2

Så var jeg dig...så ville jeg søge skriftligt om den paragraf 58a aftale...altså når fleksjobs aftalen er gået igennem...

Jeg kan ihvertfald ikke se at den ikke skulle kunne dække dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2016, 01:16   #7
Avendale74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
Avendale74 er ny på vejen
Hej
Jeg har nu læst de links og ja det lyder som om at kommunen ikke selv rigtig er klar over reglerne.
Men jeg har modtaget en email fra dem at de er igang med at undersøge reglerne selv.
Jeg takker rigtig mange gange for de gode indput og skal nok skrive lidt når jeg ved mere.
Men det bliver nok først i det nye pr.
Mvh. Avendale 74
Avendale74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2016, 04:37   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det vil være super dejligt hvis du lige gider fortælle os hvad der kommer ud af det og om du er berettiget til den paragraf 58a...

Det kunne være rart at kunne fortælle der videre til andre som står i samme situation som dig..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2017, 15:59   #9
Avendale74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
Avendale74 er ny på vejen
Hej igen

Så fik jeg svar i dag.

Jeg har som alle andre ret til sygedagpenge fra første sygedag.
Selv om jeg har flexjob i egen virksomhed.
Men det går under selve flex ordningen.
Så paragraffen 58a for man ikke med.
Det er nu bare under flex ordningen.
Har det på en e-mail fra kommunen.
Mvh. Avendale
Avendale74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2017, 17:41   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Takker for opdateringen...rart at vide at du er dækket...uanset under hvilken paragraf...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension