K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2008, 09:25   #11
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmdc Se meddelelser
Jeg syntes helt klart at du skal gøre både kommunen og rette vedkommende opmærksom på at disse papir er havnet, et forkert sted. Jeg ved så ikke om det er komunnen eller postvæsnet der er skyld i dette.

En ting ved jeg og at vi der er i dette system, er meget loyale over for hinanden og beskytter hinanden. Så det du har set, er en fortrolig sag.

fra bmdc
hej det er ikke postvæsnet for det var addressert til mig og det lå sammen med mine papir og idet lå der så 5 udskrift fra en anden person i kommune.

Så det er en fejl fra kommune

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 09:50   #12
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej

Jeg må lige fortælle hvordan det gik da jeg fik agtindsigt.

En bunke papir, som jeg satte mig stille og roligt ned og kikkede igennem. Der var en del som forventet, div. breve og udskrifter fra div. læger m.m. Så var der en attest, der omhandlede noget jeg blev behandlet for for 16 år siden, og ikke har noget at gøre med min nuværende sygdom.
Nå, tænkte jeg. Det er åbenbart det man får ud af at søge aktindsigt. At man får en masse gamle oplysninger frem i lyset igen. Så fangede mit blik ord som -opblusset canser - kemobehandling -. Først blev jeg chokket og vred, for det havde de aldrig nævnt den gang, hvorimod jeg hele tiden fik at vide. Det er ikke ondartet.
Så slog det mig - det er da ikke mit det her, og ganske rigtig. Øverst på formularen, står ikke mit navn, men en andens navn og cpr. nr.
Jeg gik helt i sort. Græd og blev meget fortvivlet. Hvad var det jeg havde gjort ved at bede om agtindsigt. Nu sad jeg her med en andens personlige papirer ind midt i mine. Er der nogen der har mine papirer?

Jeg tænkte en del over hvad jeg skulle. Som andre her allerede har nævnt, ville jeg også gerne have at vide, hvis andre modtager noget om mig, som de ikke har ret til (bedt om). Derfor ringede jeg til vedkommende (jeg havde jo også hendes tlf. nr. og adresse så det var jo nemt). Det var hendes mand der tog telefonen, og jeg spurgte om jeg kunne tale med xxx. Der blev meget stille en rum tid, hvorefter han spurgte hvad det drejede sig om. Jeg forklarede sagen kort, hvorefter han stille svarede. Hun er død, og det er 9 mdr siden.
Av min arm... Det var så klamt. Jeg beklagede og var dybt ulykkelig over at jeg havde ringet. Fik sagt pænt farvel.

Senere ringede hendes mand til mig. Han havde tænkt meget, og var rystet over at der lige igen skulle rodes op i den triste sag, men han følte at han skulle afslutte det her selv med kommunen, for at han kunne få ro i sindet.
Han hentede papirerne og ville så selv klage på kommunen.

Jeg påtalte det overfor min sagsbehandler. Fik forklaringen, at det var fordi det havde lagt ved kopimaskinen, og var så ved en fejl kommet med i mine papirer da de tog kopi af min sag.

Jeg sidder stadig med et ubesvaret spørgsmål. Hvorfor ligger der papirer ved kopimaskinen på en person der har været død i 9 måneder ? Sidder der en sagsbehandler der har taget hendes sag op igen, men ikke fattet at damen ikke mere er i deres dræbende langsomme system.

Jeg har det stadig ikke godt med den oplevelse, og jeg er konstant bange for hvad de nu kan finde på. Hvor kan det gå galt... Når de skal vurdere og afgøre sager, er jeg så sikker på at det er mine papirer de kikker på.

Mvh. en utryk Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 10:01   #13
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det er ubehageligt at tænke på, at de ikke har mere styr på vores papirer med alle de personlige oplysninger om os.
Og man hører virkelig om mange efterhånden, der modtager andres papirer, så det er åbenbart ikke en engangsforteelse.

Noget jeg også har tænkt på. Alle de lægeerklæringer, som flere af os, har oplevet bliver væk. Hvor er de?? I en andens sag?

Det er utrygt, og jeg synes de skulle ansætte nogle fleksjobbere til at få styr på al deres rod..!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 10:03   #14
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sommer Se meddelelser
Hej

Jeg må lige fortælle hvordan det gik da jeg fik agtindsigt.

En bunke papir, som jeg satte mig stille og roligt ned og kikkede igennem. Der var en del som forventet, div. breve og udskrifter fra div. læger m.m. Så var der en attest, der omhandlede noget jeg blev behandlet for for 16 år siden, og ikke har noget at gøre med min nuværende sygdom.
Nå, tænkte jeg. Det er åbenbart det man får ud af at søge aktindsigt. At man får en masse gamle oplysninger frem i lyset igen. Så fangede mit blik ord som -opblusset canser - kemobehandling -. Først blev jeg chokket og vred, for det havde de aldrig nævnt den gang, hvorimod jeg hele tiden fik at vide. Det er ikke ondartet.
Så slog det mig - det er da ikke mit det her, og ganske rigtig. Øverst på formularen, står ikke mit navn, men en andens navn og cpr. nr.
Jeg gik helt i sort. Græd og blev meget fortvivlet. Hvad var det jeg havde gjort ved at bede om agtindsigt. Nu sad jeg her med en andens personlige papirer ind midt i mine. Er der nogen der har mine papirer?

Jeg tænkte en del over hvad jeg skulle. Som andre her allerede har nævnt, ville jeg også gerne have at vide, hvis andre modtager noget om mig, som de ikke har ret til (bedt om). Derfor ringede jeg til vedkommende (jeg havde jo også hendes tlf. nr. og adresse så det var jo nemt). Det var hendes mand der tog telefonen, og jeg spurgte om jeg kunne tale med xxx. Der blev meget stille en rum tid, hvorefter han spurgte hvad det drejede sig om. Jeg forklarede sagen kort, hvorefter han stille svarede. Hun er død, og det er 9 mdr siden.
Av min arm... Det var så klamt. Jeg beklagede og var dybt ulykkelig over at jeg havde ringet. Fik sagt pænt farvel.

Senere ringede hendes mand til mig. Han havde tænkt meget, og var rystet over at der lige igen skulle rodes op i den triste sag, men han følte at han skulle afslutte det her selv med kommunen, for at han kunne få ro i sindet.
Han hentede papirerne og ville så selv klage på kommunen.

Jeg påtalte det overfor min sagsbehandler. Fik forklaringen, at det var fordi det havde lagt ved kopimaskinen, og var så ved en fejl kommet med i mine papirer da de tog kopi af min sag.

Jeg sidder stadig med et ubesvaret spørgsmål. Hvorfor ligger der papirer ved kopimaskinen på en person der har været død i 9 måneder ? Sidder der en sagsbehandler der har taget hendes sag op igen, men ikke fattet at damen ikke mere er i deres dræbende langsomme system.

Jeg har det stadig ikke godt med den oplevelse, og jeg er konstant bange for hvad de nu kan finde på. Hvor kan det gå galt... Når de skal vurdere og afgøre sager, er jeg så sikker på at det er mine papirer de kikker på.

Mvh. en utryk Sommer.

Ja lige præsis hvem har så papir om mig ,min nabo eller en på vejen , det er jo ikke sikkert at man lige har lyst til at borger i kommune kan se hvad man fejler vel ? det raver jo ikke naboen eller andre. Så jeg syntes altså det er uhyggliget også selvom at det er en fejl ved kopimaskine så skal de vel lige kigge papirene igennem inden de sender dem af sted.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 11:35   #15
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hmm, hvis de sendes elektronisk, hvordan kan de så blive væk?
Men jeg ved ihvertfald, at Glostrup Hospital har sendt mine papirer med posten, hvorfor ved jeg ikke..
2 af mine lægeerklæringer er blevet væk på kommunen, ingen aner, hvor de er..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 11:46   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dette er et indlæg sat ind af migselv og som jeg lige ville sætte samme til et svar i stedet for at de fyldte tre svar som de gjorde men et eller andet gik galt i teknologien så det kommer lige her



Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Hej


I fredags modtog jeg min aktindsigt fra kommune, og har nu fået læst dem igennem, nu er det så sådan at der ligger papir i som ikke er mine

Hvis jeg var i din situation - og havde talt med sagsbehandler - ville jeg bare skynde mig at aflevere de papirer til hende/ham.

Jeg ville ikke udsætte mig selv, den "lykkeligt" uvidende (Hvad kan vedkommende heller bruge det til, andet end at blive frustreret), eller sagsbehandleren for unødig ballade. - For det drejer sig jo ikke om andet end en menneskelig fejl, som man sagtens selv kunne have begået, hvis man sad i samme stol som sagsbehandleren.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Sommer Se meddelelser
Hej


Det var hendes mand der tog telefonen, og jeg spurgte om jeg kunne tale med xxx. Der blev meget stille en rum tid, hvorefter han spurgte hvad det drejede sig om. Jeg forklarede sagen kort, hvorefter han stille svarede. Hun er død, og det er 9 mdr siden.
Av min arm... Det var så klamt. Jeg beklagede og var dybt ulykkelig over at jeg havde ringet. Fik sagt pænt farvel.

Senere ringede hendes mand til mig. Han havde tænkt meget, og var rystet over at der lige igen skulle rodes op i den triste sag, men han følte at han skulle afslutte det her selv med kommunen, for at han kunne få ro i sindet.
Han hentede papirerne og ville så selv klage på kommunen.
Jeg havde ikke nået at læse dit indlæg inden jeg sendte mit foregående, men det bekræfter vel også meget godt lige netop den situation som du har været ude for.

Som sagt. Jeg ville aldrig lave en sag ud af en tydelig menneskelig fejl. Ingen kan spå om udfaldet, som her f.eks. - og det vil jeg hverken udsætte mig selv, sagsbehandleren, eller den uvidende for.

Citat:
Noget jeg også har tænkt på. Alle de lægeerklæringer, som flere af os, har oplevet bliver væk. Hvor er de?? I en andens sag?

Det er utrygt, og jeg synes de skulle ansætte nogle fleksjobbere til at få styr på al deres rod..!



Lægeerklæringer har i en del år været sendt elektronisk. Så de ligger vel ikke fysisk og "flyder" nogen steder i samme grad, som før teknologiens indtog
  Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 14:49   #17
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Lægeerklæringer har i en del år været sendt elektronisk. Så de ligger vel ikke fysisk og "flyder" nogen steder i samme grad, som før teknologiens indtog
-------
Hej.

Jeg har ikke oplevet ret meget her, som foregår elektronisk.

Jeg var ved speciallæge i Århus. Jeg fik erklæringen med i hånden og han sendte det med postvæsnet til min egen læge.

Min egen læge har sendt kopi af det han også har sendt til kommunen, og det er da hans sekretær der møjsommeligt har siddet og hakket det ind på en skrivemaskine (jo de findes endnu).

Elektronisk post er ikke helt så udbredt som vi kunne ønske.

Jeg kan kontakte min egen læge må mail, men da jeg spurgte på sygehuset, om det var muligt at maile, svarede den læge jeg går hos der. "Nej, det var han da heldig vis sluppet for at skulle bruge".

Elektronisk journaler det er noget vi har hørt om, som skulle være på vej og det må da være en lettelse på mange måder.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 15:32   #18
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Dette er et indlæg sat ind af migselv og som jeg lige ville sætte samme til et svar i stedet for at de fyldte tre svar som de gjorde men et eller andet gik galt i teknologien så de

Hvis jeg var i din situation - og havde talt med sagsbehandler - ville jeg bare skynde mig at aflevere de papirer til hende/ham.

Jeg ville ikke udsætte mig selv, den "lykkeligt" uvidende (Hvad kan vedkommende heller bruge det til, andet end at blive frustreret), eller sagsbehandleren for unødig ballade. - For det drejer sig jo ikke om andet end en menneskelig fejl, som man sagtens selv kunne have begået, hvis man sad i samme stol som sagsbehandleren.



Jeg havde ikke nået at læse dit indlæg inden jeg sendte mit foregående, men det bekræfter vel også meget godt lige netop den situation som du har været ude for.

Som sagt. Jeg ville aldrig lave en sag ud af en tydelig menneskelig fejl. Ingen kan spå om udfaldet, som her f.eks. - og det vil jeg hverken udsætte mig selv, sagsbehandleren, eller den uvidende for.

[/B]


Lægeerklæringer har i en del år været sendt elektronisk. Så de ligger vel ikke fysisk og "flyder" nogen steder i samme grad, som før teknologiens indtog

hej heidi

Jeg forstår ikke helt dit indlæg, jeg læste dit forrige indlæg og jeg har gjordt som du skrev i dit forrig indlæg,

så det er det jeg har gjordt ..

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 16:52   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mai-Britt

det indlæg du henviser til har ikke noget med dig at gøre

En bruger med brugernavnet migselv har skrevet og svaret dig på et indlæg og det har jeg sat sammen med to andre indlæg den bruger også har skrevet, det er derfor dit navn optræder du skal bare læse det som om det ikke er mig der har sat det ind men bruger migselv så har du den rette sammenhæng ...

Sorry at jeg forvirre dig , men havde lige et teknologisk blackout tidligere i dag da jeg satte dem samme og kunne ikke få det til at makke ret

men ergo det har ikke noget med dig at gøre ...
  Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 18:38   #20
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Mai-Britt

det indlæg du henviser til har ikke noget med dig at gøre

En bruger med brugernavnet migselv har skrevet og svaret dig på et indlæg og det har jeg sat sammen med to andre indlæg den bruger også har skrevet, det er derfor dit navn optræder du skal bare læse det som om det ikke er mig der har sat det ind men bruger migselv så har du den rette sammenhæng ...

Sorry at jeg forvirre dig , men havde lige et teknologisk blackout tidligere i dag da jeg satte dem samme og kunne ikke få det til at makke ret

men ergo det har ikke noget med dig at gøre ...
ok alt i orden, Mai-Britt
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvorfor er det altid mine papir til kommunen der bliver væk.. havheks Alt det andet 11 28-05-2011 18:29
Har endnu ikke modtaget aktindsigt 2 archibald Alt det andet 6 13-04-2011 08:28
Har ikke modtaget min aktindsigt Mad Alt det andet 24 12-03-2011 11:33
§34 og modregning af ikke modtaget boligsikring CFS Alt det andet 11 06-12-2010 22:37
stop SP ikke modtaget afgørelse!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2010 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension