K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2010, 11:56   #121
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære Maj-britt

Kan se at vi har samme indstilling (og humor)

Må jeg ikke nok komme med dig på det kursus ?

Tror sgu meget på at vi kunne lave lidt røre i ANDEDAMMEN (eller hønsegården)
Jeps - så kommunen får noget at vurdere på - god og strålende idè, med lidt røre i andedammen.

Måske skal man/jeg bare ikke være SÅ undrende - engang imellem - når kommunen træffer en upopulær afgørelse Bare som en tanke.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 12:22   #122
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Jeps - så kommunen får noget at vurdere på - god og strålende idè, med lidt røre i andedammen.

Måske skal man/jeg bare ikke være SÅ undrende - engang imellem - når kommunen træffer en upopulær afgørelse Bare som en tanke.
Nu mener du vel forhåbentlig ikke at jeg bare skal sætte mig ned på en stol og følge med strømmen for at få en god vurdering af kommunen??

Det er stadig kun døde fisk, der flyder med strømmen.

Jeg har alle dage forbeholdt mig ret til at lave oprør, når noget er totalt vanvittigt, og det ER totalt vanvittigt at indskrive mig på et livsstilskursus, når KUN en af mine sygdomme kan dokumenteres direkte rygerelateret, min KOL.

Det ER uforskammet og helt utilstedeligt at skrive i min jobplan at jeg skal lære at være møde stabil, min sagsbehandler har INTET belæg for at sætte min i miskredit på den måde.

OG JEG VIL IKKE FINDE MIG I DET.

Sværere er det ikke.

Folk undslår sig dernede i stor stil, og de har givet mig fiduserne til hvordan, tag det fitnesskort, tryk dig ind, tag 5 min. på en cykel, tryk dig ud og du kan tulle rundt fra 9.15 til 11.30, ikke en tjekker om du virkelig har cyklet længere tid.

Det kursus er en hån mod folks intelligens.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 13:17   #123
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Nu mener du vel forhåbentlig ikke at jeg bare skal sætte mig ned på en stol og følge med strømmen for at få en god vurdering af kommunen??

Det er stadig kun døde fisk, der flyder med strømmen.

Jeg har alle dage forbeholdt mig ret til at lave oprør, når noget er totalt vanvittigt, og det ER totalt vanvittigt at indskrive mig på et livsstilskursus, når KUN en af mine sygdomme kan dokumenteres direkte rygerelateret, min KOL.

Det ER uforskammet og helt utilstedeligt at skrive i min jobplan at jeg skal lære at være møde stabil, min sagsbehandler har INTET belæg for at sætte min i miskredit på den måde.

OG JEG VIL IKKE FINDE MIG I DET.

Sværere er det ikke.

Folk undslår sig dernede i stor stil, og de har givet mig fiduserne til hvordan, tag det fitnesskort, tryk dig ind, tag 5 min. på en cykel, tryk dig ud og du kan tulle rundt fra 9.15 til 11.30, ikke en tjekker om du virkelig har cyklet længere tid.

Det kursus er en hån mod folks intelligens.
Hej Mai-Britt.

Ikke alt i denne tråd er til dig eller om dig, mit svar var til Florken Beklager meget

Men jeg syntes da ikke du skal følge med nogen strøm overhovedet, du er jo bare dig.

Men for mig, har der været mig og min sag - først var livet mig, så kom min sag der tvang mig til at skille skæg fra snot, og tvang MIG til at forholde mig præcis til virkeligheden, den virkelighed der fortæller MIG, at nøglen til pengekassen og mit liv FREMOVER, den sidder kommunen dælme hårdt på. Med andre ord, mine meninger og holdninger til borgerløn, aktiveringer, kursus whatever kunne jeg stikke skråt op.

Ikke kun dig vil jeg råde til et minimum af samarbejde, ikke alle magter 12 år i systemet og formentligt slet ikke yderligere 12 år.

Men man skal gøre hvad man vil, hvornår man vil - så længe det ikke skader nogen som helst incl. sig selv.

Jeg syntes ikke du passer specielt godt, på hverken dig selv eller din sag. Men det er så mit problem.

Ha det godt Mai-Britt, det bliver spændende at følge din sag.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 13:35   #124
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Ingrid

Citat:
Måske skal man/jeg bare ikke være SÅ undrende - engang imellem - når kommunen træffer en upopulær afgørelse Bare som en tanke.
Jeg mener lige som Maj-Britt, at der snart må være grænser for, hvilket tåbeligt indhold alle disse kurser skal have.

Skal brugerne ikke evaluere efter endt kursus ?

Hvis de skal, så MÅ der da være nogen, der som Maj-Britt kan komme med en konstruktiv kritik.

Men, OK, hvis de alligevel ikke tager kritikken ad notam, så kan det jo være lige meget.

Så kan de fortsætte med at poste penge i latterlige, ubrugelige kurser, der udelukkende sikrer dem refusionen.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 14:22   #125
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære Ingrid

Jeg mener lige som Maj-Britt, at der snart må være grænser for, hvilket tåbeligt indhold alle disse kurser skal have.

Skal brugerne ikke evaluere efter endt kursus ?

Hvis de skal, så MÅ der da være nogen, der som Maj-Britt kan komme med en konstruktiv kritik.

Men, OK, hvis de alligevel ikke tager kritikken ad notam, så kan det jo være lige meget.

Så kan de fortsætte med at poste penge i latterlige, ubrugelige kurser, der udelukkende sikrer dem refusionen.
Sidder der bare èn, èt enkelt lille menneske, det kan være en ryger, en overvægtig, en handicappet, ja, det kan være hvem som helst, på det kursus som her er udråbt til klappekage, med èt lille bitte håb om at livet fremover skal blive bedre, så er det IKKE hverken latterligt eller ubrugeligt.

Jeg kunne så godt have lyst til at spørge dig, hvad skal kommunerne gøre? Lade være med at afklare folk? Stange en pension ud til folk, uden videre? Skide på loven? Hvad skal der til?

Loven er helt klar, gider nogen ikke kurser eller andre tåbelige tiltag, så lad være med at deltag - der er ingen tvang. Kun hvis man selv ønsker en afklaring om sin fremtid, så er det nok klogt at deltage med f.x....Ace`s fingerspitzgefuhl eller mit minimum af samarbejde.

Jeg tror bare ikke på at "Røre i Andedammen" på dèt kursus, overhovedet, vil kunne gavne en sag...foruden der som sagt, kan sidde bare èt lille medmenneske.

Måske en anden af 15 deltagere også er på k10, og er ked af omtale af medkursister der sidder i flok og klapper kage. Man ved aldrig, eller det er der måske også spurgt hver enkelte om?

Over and out fra denne debat herfra - dèt er rigeligt en indre film kører
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 14:59   #126
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Sidder der bare èn, èt enkelt lille menneske, det kan være en ryger, en overvægtig, en handicappet, ja, det kan være hvem som helst, på det kursus som her er udråbt til klappekage, med èt lille bitte håb om at livet fremover skal blive bedre, så er det IKKE hverken latterligt eller ubrugeligt.

Jeg kunne så godt have lyst til at spørge dig, hvad skal kommunerne gøre? Lade være med at afklare folk? Stange en pension ud til folk, uden videre? Skide på loven? Hvad skal der til?

Loven er helt klar, gider nogen ikke kurser eller andre tåbelige tiltag, så lad være med at deltag - der er ingen tvang. Kun hvis man selv ønsker en afklaring om sin fremtid, så er det nok klogt at deltage med f.x....Ace`s fingerspitzgefuhl eller mit minimum af samarbejde.

Jeg tror bare ikke på at "Røre i Andedammen" på dèt kursus, overhovedet, vil kunne gavne en sag...foruden der som sagt, kan sidde bare èt lille medmenneske.

Måske en anden af 15 deltagere også er på k10, og er ked af omtale af medkursister der sidder i flok og klapper kage. Man ved aldrig, eller det er der måske også spurgt hver enkelte om?

Over and out fra denne debat herfra - dèt er rigeligt en indre film kører
Så at en har glæde af, for os andre et totalt ubrugeligt kursus, er en blåstempling af at skatteyderne betaler for at jeg kan køre hjem, hente en hund og gå tur med den??

At 14 spilder deres tid og skatteyderpenge er helt ok, når bare EN får noget ud af det??

Der er sørme ikke noget at sige til at rigets fattes penge.

Flork, du har så evig ret, der evalueres i en uendelighed i medierne og lige let hjælper det.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 15:40   #127
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Så at en har glæde af, for os andre et totalt ubrugeligt kursus, er en blåstempling af at skatteyderne betaler for at jeg kan køre hjem, hente en hund og gå tur med den??

At 14 spilder deres tid og skatteyderpenge er helt ok, når bare EN får noget ud af det??

Der er sørme ikke noget at sige til at rigets fattes penge.

Flork, du har så evig ret, der evalueres i en uendelighed i medierne og lige let hjælper det.
Hehe....Nej da...det er en blåstempling af, at samfundet ikke bare vil betale, for f.x overflødige pensioner er der den mindste chance for et bedre helbred og dermed et job, det er en blåstempling også, af, at vores samfund er indrettet efter princippet, man skal yde før man kan nyde. Det er i al fald lykkedes din kommune, al den stund du i det mindste møder. Modvilligt ganske vist, men du møder

Imponerende ikke, set fra min stol får kommunen netop dèt de gik efter, jeg vil tror de kan lægge kurser og forløb lige i rumpen på hinanden, er man ikke motiveret for det ene, så bliver man det måske for det andet.

God tur Maj-Britt Den kan snildt blive lang.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 15:55   #128
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Hehe....Nej da...det er en blåstempling af, at samfundet ikke bare vil betale, for f.x overflødige pensioner er der den mindste chance for et bedre helbred og dermed et job, det er en blåstempling også, af, at vores samfund er indrettet efter princippet, man skal yde før man kan nyde. Det er i al fald lykkedes din kommune, al den stund du i det mindste møder. Modvilligt ganske vist, men du møder

Imponerende ikke, set fra min stol får kommunen netop dèt de gik efter, jeg vil tror de kan lægge kurser og forløb lige i rumpen på hinanden, er man ikke motiveret for det ene, så bliver man det måske for det andet.

God tur Maj-Britt Den kan snildt blive lang.
Ja, naturligvis møder jeg, fordi når kommunens og landets skatteydere skal have information om, hvad der foregår på det sundhedskursus ( dybfrosne kylling plasket ind i olie og skorstenrygning i gården), så skal det ikke være på løse rygter, men direkte fra en deltager.

Jeg er da sikker på at den slidte knogle i venstre hofte bliver MEGET bedre af at psykologen og få deltagere råber i kor:

JEG KAN, JEG SKAL, JEG VIL.

De kommer bare med kurser og forløb til mig, er de givtige, så ok, er de udelukkende for refusion, så er der dømt kamp til stregen.

Yde, før man kan nyde??

JA, jeg ydede en gåtur med min hund og nyder så...........JA, de yder en tur på en bold vildt klappende og nyder så, JA, de yder ved at møde op, og nyder ved at få gratis morgenmad, frokost, træningssko og tøj.

Hvis DET er at yde, før man kan nyde, så ER jeg dronningen af Saba.

Ingrid, du tager HELT fejl af mig, jeg har nemlig ikke noget imod lange veje, jeg kan godt lide fight; jeg hygger mig, når en sagsbehandler må bide i græsset p.g.a fejl og mangler i sagerne, og som en veninde sagde til mig:

Maj-Britt, hvad vil du gøre, den dag kommunen lukker munden på dig og giver dig en FP??

Tja, så må jeg jo finde andre uretfærdigheder at gå i infight med.

Min kommune og diverse sagsbehandlere har at holde sig strengt til lovens tekst i MIN sag, det gør de IKKE, ergo, der er kamp til stregen.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 16:13   #129
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg tror ikke at der er nogen i denne tråd, der synes at alt hvad kommunerne finder på er lige smart.
Jeg har selv været både i aktivering, på daghøjskole og i nogle arbejdsprøvninger, og i de allerfleste af tingene (der er nemlig en enkelt undtagelse) har jeg kunnet finde et eller andet positivt.

Efter min mening gælder det om at fokusere på det positive, ikke for kommunens skyld, men for ens egen skyld.

Uanset hvordan vi vender og drejer det, så er det sagsbehandleren/kommunen der "sidder på magten", det er dem der "har nøglen til pengekassen", og medmindre de vil sende en ud i noget som er ulovligt, kontraindiceret ell.l., så mener jeg at man gør klogest i at deltage i det omfang man er i stand til det, man kan jo evt. betragte det som en slags arb.prøvning og skrive dagbog med smerteskala og det hele, sådan at man kan dokumentere hvordan man har fungeret (eller not) med det.

I alle de år jeg sloges med systemet har jeg aldrig nogensinde nægtet noget, eller på anden måde stillet mig på bagben, men en enkelt gang (eller var det 2 ) har jeg stillet spørgsmålstegn ved det de har villet have mig ud i, men fulgte det op med: "men hvis du holder fast i at jeg skal, så er jeg da parat til at give det en chance ".

Men uanset hvad jeg har været sendt ud i har jeg sagt fra og gået hjem når kadaveret ikke ville være med mere, og haft min læge med på sidelinien.

Og havde jeg vidst hvad jeg ved i dag, havde jeg også skrevet udførlig dagbog med smerte-tal under alle forløbene, og sørget for at de var blevet lagt i min sagsmappe.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 16:26   #130
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg tror ikke at der er nogen i denne tråd, der synes at alt hvad kommunerne finder på er lige smart.
Jeg har selv været både i aktivering, på daghøjskole og i nogle arbejdsprøvninger, og i de allerfleste af tingene (der er nemlig en enkelt undtagelse) har jeg kunnet finde et eller andet positivt.

Efter min mening gælder det om at fokusere på det positive, ikke for kommunens skyld, men for ens egen skyld.

Uanset hvordan vi vender og drejer det, så er det sagsbehandleren/kommunen der "sidder på magten", det er dem der "har nøglen til pengekassen", og medmindre de vil sende en ud i noget som er ulovligt, kontraindiceret ell.l., så mener jeg at man gør klogest i at deltage i det omfang man er i stand til det, man kan jo evt. betragte det som en slags arb.prøvning og skrive dagbog med smerteskala og det hele, sådan at man kan dokumentere hvordan man har fungeret (eller not) med det.

I alle de år jeg sloges med systemet har jeg aldrig nogensinde nægtet noget, eller på anden måde stillet mig på bagben, men en enkelt gang (eller var det 2 ) har jeg stillet spørgsmålstegn ved det de har villet have mig ud i, men fulgte det op med: "men hvis du holder fast i at jeg skal, så er jeg da parat til at give det en chance ".

Men uanset hvad jeg har været sendt ud i har jeg sagt fra og gået hjem når kadaveret ikke ville være med mere, og haft min læge med på sidelinien.

Og havde jeg vidst hvad jeg ved i dag, havde jeg også skrevet udførlig dagbog med smerte-tal under alle forløbene, og sørget for at de var blevet lagt i min sagsmappe.
Jojo, men der er ikke meget arbejdsprøvning over at sidde på en stol fra 8 til 9 og igen fra 9.15 til 11.30, og sådan ser hver anden fredag ud, psykologrundsbordshuhejhvordetgår......

Der er ikke meget arbejdsprøvning over at 5 skal lave salat, flutes og kylling til 15, 2 handler, 2 laver maden og 1 laver ikke noget.

Der er ikke meget arbejdsprøvning over at hente en hund og gå en tur med den.

Jeg kan spille badminton på det kursus, jow og hvis jeg var syg for at spille badminton, så havde jeg nok for 30 år siden meldt mig ind i en badmintonklub.

Nøjagtig det samme med svømning og fitness......

Hvis alle i disse tvangsforanstaltninger bare prøver at finde lidt positivt, få det bedste ud af det, gør klogt i at deltage..........så kommer vi da ingen vegne.

Jeg forstår simpelthen ikke at folk bare lader sig trække rundt på den måde uden gevaldige og højtråbende protester. Fordi når de IKKE kommer, så må Støjberg og kumpaner jo tror at vi er evigt taknemmelige for deres syge tvangslejre.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
HJÆLP.... ingen kontanthjælp Kiha Det er da strengt ! 27 09-05-2011 10:21
Ejerlejlighed = ingen kontanthjælp Sandie75 Alt det andet 9 17-10-2010 09:46
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension