K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2016, 20:40   #1
Haltefrans
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2016
Indlæg: 9
Styrke: 0
Haltefrans er ny på vejen
Red face Nervøs angående ASK afgørelse

Hejsa til K10

En skabslæser springer hermed ud med sit første indlæg

Min situation er som følger:
Jeg er i december '15 involveret i en voldsom arbejdsulykke hvor jeg får et tungt emne ned over mig. Jeg pådrager mig et åbent ankel brud hvor begge skinneben stikker ud gennem siden af foden. Det er min højre fod. Den bliver presset vinkelret ud til siden og skinnebenene bliver så trykket ud igennem indersiden af anklen. Samtidig brækker jeg højre håndled ind igennem ledfladerne, river alle ledbåndene over samt nogle af senerne til fingrene. Håndleds brudet er ikke åbent, men hånden er reelt afmonteret fra armen.

Hele turen udløser 7 uger på sygehuset med sammenlagt 10 operationer. Der opstår betændelse i foden undervejs og eneste mulighed er derfor stivgørelse. På grund af skaderne på skinneben og fod bliver mit ben fikseret med først en type stativ og senere ilizarov stativ. På grund af infektionen, skaden og alle operationerne er jeg endt op med et hul i foden hvor jeg ganske enkelt mangler kød. Lægerne vælger så at fjerne min lægmuskel og bruge den som "fyld" da den kan flyttes derned uden at ødelægge dens blodforsyning. Noglr dage senere fik jeg så transplanteret hud fra låret ovenpå. Undervejs i denne proces får jeg nogle nerveskader da lægmusklen går tæt på nogle af nerverne ned i foden. Jeg ender desværre ud med en meget dårlig påsat fod. Den peger nu 25 grader nedad og den sidder skævt med hældning indad og rotation udad. Den smerter når jeg prøver at gå på den og jeg er reelt ude af stand til at gå mere end et par hundrede meter og kun i specielt fodtøj der korrigerer for alle mine dårligdomme. Bare tæer er udelukket, men jeg er kommet op og gå igen.
Håndledet bliver også operet nogle gange og bliver fikseret med k-tråde, ekstern fiksation og vinkelgips til højt på overarmen. Resultatet efterfølgende er næsten stift håndled, ingen drejefunktion, fingrene jeg ikke kan styre uafhængigt af hinanden da senerne er loddet sammen. Jeg har store motoriske problemer da jeg har svært ved at gribe om ting og anbringe hånden i en brugbar stilling. Derudover har jeg inden styrke og får smerter ved den mindste belastning.

Jeg føler selv jeg er blevet ret voldsomt skadet undervejs og jeg har også en speciallæge erklæring der understøtter dette, men på det seneste er jeg blevet enormt nervøs for hvordan ASK vil opgøre min sag, om min mengrad vil blive udmålt retfærdigt osv. Jeg frygter virkelig at ende med en mengrad der slet ikke står mål med mine egne forventninger udfra opslag i mentabellen.

Jeg synes mine spekulationer er tiltagende og jeg føler snart kun mine tanker kredser om sagen og udmålingen som er nogenlunde nærtstående forestående, da jeg har fået 14 dage til at indsende supplerende akter og så ville de færdigbehandle sagen derefter. Jeg er stationær osv.

Jeg har kone, børn og er faktisk også begyndt at eksperimentere med at arbejde lidt igen. Jeg kan langtfra det samme, men min arbejdsgiver har bare omstruktureret i firmaet så jeg stadig kan være ansat. Jeg har det egentlig godt og er på vej tilbage i det omfang jeg kan.

Men jeg synes virkelig spekulationerne om sagen tærer på mig. Det burde være sekundært i forhold til smerter og familien osv, men er endt med at fylde det hele.

Er det mig der er pjattet fordi jeg kun Googler negative historier frem eller opleves ASK også fair?

Undskyld den lange tekst men det er lidt svært at begrænse sig

Mvh
Haltefrans
Haltefrans er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension