K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2011, 13:36   #11
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg håber, at nogen har skrevet et læsebrev og korrigeret hans udtalelse ang. kontanthjælp.

----

http://www.e-pages.dk/bgmonline_soa/203/
Citat:
I radikale har vi foreslået at førtidspension til unge afløses af en rehabiliteringsydelse sådan at den som udgangspunkt er gjort midlertidig. Det er lidt i den retning der nu er blevet indført, efter forlig med regeringen.
Vil nogen fortælle mig hvad han taler om??????????
Henviser han til Lov om Social Pension §20?
Citat:
§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 13:40   #12
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hej hvorformig


Nu har jeg Dianalund lægehus, så jeg ved ikke om han er inhabil for mig...

Men jeg har læst alle de link godt igennem, og der er helt sikkert nogle punkter som jeg kan bruge omkring sagsbehandlingen og lægekonsulentens rolle i sagen...

Tak for det ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 13:44   #13
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Jeg håber, at nogen har skrevet et læsebrev og korrigeret hans udtalelse ang. kontanthjælp.
Jeg og min kone har snakket om at svare på hans udtallelser, for han skal da ikke reklmaere med at han er politiker og så ikke ved hvad han snakker om.

Men hvis jeg kan få et lille hint om hvad jeg skal skrive til Sorø Avis om det punkt der, må du meget gerne skrive til mig, så vil jeg tage fat i Sorø Avis
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 14:17   #14
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Nu har jeg lige læst den kommentare fra ham politikeren igen, han skriver også at
"han har en underliggene forventing om at kommunens udgifter på området er så lave som muligt"

Efter hvad jeg kan forstå på et af de link som "hvorformig" kom med, står der et sted at kommunes økonomi ikke må ligge til grund for en afgørelse.

Er det korrekt?
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 14:42   #15
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tja, ikke så meget andet end noget a la

Folketingskandidat for Radikale Venstre Carsten Ørting Andersen kommer med følgende udtalelse i Sorø Avis d. 25/1-'11:
"Hvis man har fået udbetalt erstatning i forbindelse med en arbejdsskade og derfor har penge, kan man i øvrigt slet ikke få nogen kontanthjælp før disse penge er brugt."
Dette er ikke korrekt, og jeg finder det yderst uheldigt, at Carsten Ørting Andersen som folketingskandidat ikke har sat sig ind i den gældende lovgivning på området før han udtaler sig om den.
Erstatninger for tab af erhvervsevne indgår ikke konsekvent i formueberegning i forbindelse med modtagelse af kontanthjælp.

Uddrag af Lov om aktiv socialpolitik:
§ 14. Kommunen kan ikke yde hjælp, hvis ansøgeren og ægtefællen har formue, som kan dække det økonomiske behov. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr., for ægtefæller 20.000 kr.
Stk. 3. Der skal tillige ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade efter
1) lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser,
2) lov om erstatningsansvar eller
3) lov om arbejdsskadesikring.


§ 33. Der foretages ikke fradrag i hjælpen for:
Stk. 2. De erstatninger for tab af erhvervsevne, der omtales i § 14, stk. 3 og 4, godtgørelse for varigt mén og godtgørelse for ikke-økonomisk skade samt indtægter, der hidrører herfra, trækkes ikke fra i hjælpen."



Well; hvis I siger, at det er helt igennem korrekt hvad jeg ovenfor skriver, så kan jeg lige så godt selv sende det til Sorø Avis....
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 14:48   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Nu har jeg lige læst den kommentare fra ham politikeren igen, han skriver også at
"han har en underliggene forventing om at kommunens udgifter på området er så lave som muligt"

Efter hvad jeg kan forstå på et af de link som "hvorformig" kom med, står der et sted at kommunes økonomi ikke må ligge til grund for en afgørelse.

Er det korrekt?
Ja det er helt korrekt, men det er kommunerne ligeglad med
når man læser flere steder at en kommune er stolte over de har sparet på førtidpension eller sygedagepenge
er det fordi folk er kommet i arbejdde eller fordi de er kommet på kontanthjælp
gæt selv
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 14:57   #17
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hejsa

Det lyder umiddelbart godt nok, dog havde jeg et par rettelser.

Jeg var ved at sende mailen, men vil lige tjekke her først, så jeg har mixet det lidt sammen med det jeg har skrevet...

Hvis det er okay...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 14:59   #18
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jeg har forresten tilføjet

154)
Løbende erstatninger i henhold til arbejdsskadesikringsloven antages også at være omfattet. Ansøgeren skal kunne dokumentere, at indtægterne stammer fra sådanne godtgørelser eller erstatninger, som omfattes af reglen.
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 15:18   #19
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Jeg har forresten tilføjet

154)
Løbende erstatninger i henhold til arbejdsskadesikringsloven antages også at være omfattet. Ansøgeren skal kunne dokumentere, at indtægterne stammer fra sådanne godtgørelser eller erstatninger, som omfattes af reglen.
Hvad er 154? Hvor stammer det fra?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2011, 15:44   #20
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Det er en del af §33, eller et side stykke til den...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny avis om arbejdsmarkedsforhold zuza Et godt link! 1 01-09-2009 23:08
Ny avis på nettet for svagtsynede. Stella Et godt link! 0 18-11-2008 10:46
Læs Frederikssund avis Hansen Et godt link! 1 16-07-2008 19:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension