K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2014, 23:46   #41
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg føler mig meget dum.

Tidligere gemte jeg altid indlægssedler fra div. medicin, så jeg kunne læse dem ved behov, men dette holdt jeg op med på et tidspunkt, for "jeg kunne jo altid gå ind og læse om medicinen på netdoktor.dk."

I forbindelse med mine problemer med forstoppelse har jeg været på netdoktor.dk for at læse, om dolol kunne give forstoppelse, for det syntes jeg, at jeg kunne huske noget om.

Men af oplysningerne på netdoktor.dk fremgår det, at tramadol kan give diaré.
Ergo burde det jo ikke kunne give forstoppelse, så min smertestillende medicin kunne åbenbart ikke være skyldig i mine problemer.

For et par dage siden var jeg på apoteket efter nye forsyninger, og i aftes ville jeg så lige kigge på indlægssedlen fra æsken med Tramadol.
Under bivirkninger står der:
"Almindelige bivirkninger (forekommer his 1-10 af 100 behandlede): Øget sveden, træthed, døsighed, søvnighed, hovedpine, mavesmerter, mundtørhed, opkastning, forstoppelse."

Jeg har skrevet til netdoktors redaktion om dette, for det er dælme ikke i orden.

Så, selvom i kan læse om jeres medicin på netdoktor, så gem alligevel indlægssedlerne, for oplysningerne på netdoktor.dk er åbenbart ikke til, at stole på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 12-01-2014 kl. 23:49.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 02:18   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er der ikke noget med, at den ''medicinske diarré tilstand'' netop kommer grundet (kronisk)forstoppelse??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 08:58   #43
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Er der ikke noget med, at den ''medicinske diarré tilstand'' netop kommer grundet (kronisk)forstoppelse??
Den tanke havde jeg også, men så vidt jeg ved kalder man denne tilstand "skjult forstoppelse". Altså den tilstand, hvor der kan være en forstoppelse i tarmen, men tynd afføring/diaré kan passere udenom forstoppelsen.


Men jeg har taget det som en selvfølge, at det der stod om medicinen på netdoktor.dk var det samme, som der stod på indlægssedlen.

En anden pudsig ting i den sammenhæng.
Inden jeg fik dolol tog jeg i mange år ibumetin.
For ca. 8 år siden kørte jeg i bus og fik li'som en prop i øret, på samme måde som når man flyver.
Jeg var på det tidspunkt forkølet, og regnede med, at det havde noget med det at gøre.
Men proppen blev ved med, at være der.
Jeg blev undersøgt hos 2 ørelæger, som ikke kunne finde noget unormalt, hverken i øret eller ved min hørelse.

Proppen generede mig på den måde, at hvis der var 2 lyde samtidig, så kunne jeg ikke sortere dem fra hinanden. F.eks. hvis jeg gik ved en befærdet vej sammen med et af mine børn, så kunne jeg ikke sortere trafik-lyden fra, og høre hvad barnet sagde.

På et tidspunkt kom jeg i tanker om, at jeg da vist havde læst noget om tinnitus på indlægssedlen fra ibumetin. Hmmmm.....
Da havde jeg stadig mit sidste glas med ibumetin stående, og fandt indlægssedlen frem, men der stod ikke noget om tinnitus.

I aftes læste jeg så om ibumetin på netdoktor.dk, og der stod tinnitus sandelig under bivirkninger.

Så får jeg jo den tanke, om deres oplysninger stammer fra nogle meget gamle indlægssedler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 12:02   #44
Lad K 10 styre
Spørgsmål
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Alder: 54
Indlæg: 1
Styrke: 0
Lad K 10 styre er ny på vejen
Smile

Hej nensygepigen

Jeg er helt ny på K 10.

Har du tænkt på kosten? At ændre lidt - bare lidt - på det man spiser, hvis energien er helt væk, man er ked af det og helt modløs, kan godt hjælpe.

Der skal lødig kost til for at få flere kræfter, så man helt lavpraktisk, måske får lyst til at gå en kort tur, fjerne lidt nullermænd eller får lyst til at gå i biografen og blive stimuleret på en anderledes måde, end man plejer.

Sundere kost hjalp mig, da jeg var fuldstændig lukket ned. Jeg forestillede mig ikke, at jeg kunne eller skulle stoppe med al trøstespisning, men indførte trods alt at spise bare en banan fx, eller en røget makrel - umhh luksus -, lige inden guffet, så der ikke var plads til så meget guf. Guf, guf,guf, guf. Sundere kost var startskuddet til, at jeg fik det langsomt - meget langsomt - bedre. Jeg spiser stadig guf, eller hvad man vil kalde det, men nu fører bananerne, spegesildene med kapers, rå løg og et halvt æg, agurken og helt enkle middagsretter på panden - på point. Så enkelt som overhovedet muligt. For jeg har stadigvæk ikke kræfter til at lave mad i en time til mig selv.

Men min krop er gladere - og også mit sind - selv om der også er tunge stunder.

Jeg ved ikke, hvordan dit liv er p.t., men god vind på rejsen.

V.h. Lad K 10 styre
Lad K 10 styre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension