K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2013, 09:53   #1
aid
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
aid er ny på vejen
Beregning af feriepenge/ledighedsydelse

Jeg vil rigtig gerne vide hvordan andre fleksjobbere har fået beregnet jeres feriepenge. Jeg synes virkelig det er et stort problem at der ikke findes noget på skrift, hvor man kan se sine rettigheder med hensyn til flekstilskud, ATP, og beregning af feriepenge/ledighedsydelse.
Hver eneste måned er der problemer med lønsedlen fra kommunen, fordi de forskellige ansatte ikke beregner det på samme måde.
I juli mdr. hvor jeg havde 12 feriedage, forventede jeg at få 713 kr. om dagen.
Det tal fremkommer ved at man siger at ledighedsydelsen er 3565 kr/uge :5 = 713 kr. I april og maj, har jeg fået dette beløb pr. dag i forb. med ferieafholdelse.
Denne gang siger medarbejderen ved kommunen at det skal beregnes som følgende:
Ledighedsydelse er pr. mdr. = 15448 kr, det skal divideres med 23, fordi der er 23 arbejdsdage i juli mdr. det giver så et beløb pr. dag på 671, 65 kr. Det gør faktisk en forskel på næsten 500 kr.
Hvis hun har ret, skulle jeg have haft 772,40 kr/dag i april mdr. fordi der kun var 20 arbejdsdage. Jeg tror ikke hun har ret i sin beregning, men hvad kan man gøre andet end at påtale det som jeg har gjort, og hun så påstår at det er den måde de har fået at vide at de skal beregne det på?
Når jeg også nævner ATP og flekstilskud, er det fordi jeg har erfaret fra dette forum, at det også er forskelligt fra kommune til kommune om de indbetaler ATP foruden det man selv betaler, og med hensyn til flekstilskud, om man bliver trukket i ydelse på søn. og helligdage.
Jeg har skrevet til fagforeningen, og de kan heller ikke finde noget konkret om beregningen.
Håber meget på nogle input!
aid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 16:06   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af aid Se meddelelser
Jeg vil rigtig gerne vide hvordan andre fleksjobbere har fået beregnet jeres feriepenge. Jeg synes virkelig det er et stort problem at der ikke findes noget på skrift, hvor man kan se sine rettigheder med hensyn til flekstilskud, ATP, og beregning af feriepenge/ledighedsydelse.
Hver eneste måned er der problemer med lønsedlen fra kommunen, fordi de forskellige ansatte ikke beregner det på samme måde.
I juli mdr. hvor jeg havde 12 feriedage, forventede jeg at få 713 kr. om dagen.
Det tal fremkommer ved at man siger at ledighedsydelsen er 3565 kr/uge :5 = 713 kr. I april og maj, har jeg fået dette beløb pr. dag i forb. med ferieafholdelse.
Denne gang siger medarbejderen ved kommunen at det skal beregnes som følgende:
Ledighedsydelse er pr. mdr. = 15448 kr, det skal divideres med 23, fordi der er 23 arbejdsdage i juli mdr. det giver så et beløb pr. dag på 671, 65 kr. Det gør faktisk en forskel på næsten 500 kr.
Hvis hun har ret, skulle jeg have haft 772,40 kr/dag i april mdr. fordi der kun var 20 arbejdsdage. Jeg tror ikke hun har ret i sin beregning, men hvad kan man gøre andet end at påtale det som jeg har gjort, og hun så påstår at det er den måde de har fået at vide at de skal beregne det på?
Når jeg også nævner ATP og flekstilskud, er det fordi jeg har erfaret fra dette forum, at det også er forskelligt fra kommune til kommune om de indbetaler ATP foruden det man selv betaler, og med hensyn til flekstilskud, om man bliver trukket i ydelse på søn. og helligdage.
Jeg har skrevet til fagforeningen, og de kan heller ikke finde noget konkret om beregningen.
Håber meget på nogle input!
Du har helt ret.. Det er en jungle..

Men korrekt ledighedsydelse pr. dag ved ferie kan vist kun beregnes på een måde ????

15448 kr/md divideret med 4,33 uger på 1. md. = 3567,67 kr/ uge.

3567,67 kr/uge divideret med 5 dage/uge = 713,53 kr/dag.

Måske skulle du spørge dem om de også beregner den månedlige ledighedsydelse, alt efter om der er 28, 30 eller 31 dage... For dét gør/må de ikke ;-)

Fordi uanset hvor mange dage der er på en måned. Og uanset om det er skudår, så er der faste officielle tal som skal bruges.


1. år = 1924 timer

1. år = 12 mdr.

1. år = 52 uger

Der går 4,33 uger på 1. md.

1. uge = 37 arbejdstimer.

1. uge = 5 dage.

1. md = 160,33 timer

Alt = fuldtid.


Mht. beregning af flekslønstilskud er der desværre mange "sjove" metoder.

Vores kommune bruger samme metode som i vores beregner.. Det stemmer så på nær ganske få kroner. Alt efter hvor mange decimaler de gider at bruge i beregningen.
Men udregningen vises ikke på lønsedlen med tilskuddet ???

Vedr. den ekstra ATP, så ja ???? Den kan jeg ikke se bliver indbetalt.. Jeg har spurgt ydelseskontorets chef for en måned siden.. Men nul svar endnu.

Sidst redigeret af mik16; 13-08-2013 kl. 16:17.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 07:31   #3
aid
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
aid er ny på vejen
Beregning af feriepenge/ledighedsydelse

Tak for svar MIK16. Jeg regnede også selv med at det er sådan det skal regnes ud.
Med hensyn til ATP,fandt jeg lige denne side. Her kan du se din pensionsoversigt . Lidt sjovt at man kan se hvor man før har arbejdet, det giver en nem oversigt ved jobsøgning

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...rivat/pens/atp
aid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 22:02   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af aid Se meddelelser
Tak for svar MIK16. Jeg regnede også selv med at det er sådan det skal regnes ud.
Med hensyn til ATP,fandt jeg lige denne side. Her kan du se din pensionsoversigt . Lidt sjovt at man kan se hvor man før har arbejdet, det giver en nem oversigt ved jobsøgning

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...rivat/pens/atp
Jeg har idag tjekket min atp via dit link.. Jeg kan se at min kommune HAR indbetalt den ekstra ATP jeg har krav på.

Jeg havde beregnet at de skulle indbetale ca 103 kr/ md UDOVER mine tvungne 500 kr.

Det fremgår altså af indbetalingerne, at de ialt indbetaler 603 kr hver måned,

Så det stemmer
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge & Ledighedsydelse rl40 Spørgsmål ang fleksjob 4 19-09-2013 20:45
beregning af ledighedsydelse efter job? skov trold Spørgsmål ang fleksjob 11 30-01-2013 22:16
Ledighedsydelse og feriepenge Eva.h Spørgsmål ang fleksjob 5 14-12-2012 13:11
ledighedsydelse og feriepenge ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 8 27-09-2011 13:35
Beregning af 1 dags ledighedsydelse 0604 Spørgsmål ang fleksjob 2 18-08-2009 10:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension