K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2010, 16:43   #131
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
så er der dårligt nyt i min sag.
Halsnæs Kommune har desværre vedholdt deres stop for mine sdp, så nu har jeg kun den ene mulighed, at raskmelde mig grundet økonomien.

Det er godt nok surt, at kommunen skal vinde på det grundlag, det er som at rende panden mod en mur.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 17:33   #132
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tif dame!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
så er der dårligt nyt i min sag.
Halsnæs Kommune har desværre vedholdt deres stop for mine sdp,


Ærgerligt! Men du har fulgt op på alle procedurer, som du kunne og skulle. Og du har haft din fagforening med dig i processen! Proces er accepteret af fagforening. Nu må du i samråd med fagforening vælge raskmelding med dagpenge!

så nu har jeg kun den ene mulighed, at raskmelde mig grundet økonomien.Enig!

Det er godt nok surt, at kommunen skal vinde på det grundlag, det er som at rende panden mod en mur.

Det er set før - desværre!

Det kan være, du bliver skånet for aktivering i første omgang - men hvis det bliver svært, må du sygemelde dig igen!

Jeg ved slet ikke, hvor gammel du er, men hvis du er dagpengeberettiget og har sparet op til efterløn, og du ikke får et job før 55 år gammel, har du herefter ret til seniorjob på lukrative vilkår:

Læs herom i link på avisen.dk og på cabi.dk:

http://avisen.dk/faa-ledige-benytter...ng_134188.aspx

http://www.cabiweb.dk/forside/genere...ring/seniorjob
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 18:07   #133
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina
Ja desværre gik det som jeg forventede, kommunen har sendt sagen videre til ankestyrelsen, men det kan jeg desværre ikke vente på, for så kommer vi til at stå på gaden.

Jeg har talt med en fra Krifa efterfølgende og hun sagde, at med mit forløb, vil jeg kunne få højeste dagpengesats igen, men der er en fra A-kassen der ringer til mig i morgen.

Jeg er 55 år og har ret til dp men jeg har ingen mulighed for efterløn.

M.h.t. seniorjob, hvad går det ud på ??

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 19:06   #134
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Rigtig godt:

"Jeg har talt med en fra Krifa efterfølgende og hun sagde, at med mit forløb, vil jeg kunne få højeste dagpengesats igen, men der er en fra A-kassen der ringer til mig i morgen."

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Jeg er 55 år og har ret til dp

Godt!

men jeg har ingen mulighed for efterløn.

Nej ikke endnu. Men måske fra 60 år? Har du har sparet op til efterlønsordning så du kan få efterløn fra 60 år? Så vil du have ret til seniorjob, hvis du ved dagpengeudløb ikke har fundet et andet ønskejob:


Avisen.dk. skriver den 23./9 - 2010: Om seniorjob:

Ordningen trådte i kraft 1. januar 2008.

Kommunen har pligt til at ansætte dig i et seniorjob senest 2 måneder efter din ansøgning, dog tidligst fra den dag, din ret til dagpenge udløber.

I et seniorjob bliver du ansat i din kommune til overenskomstmæssig løn.

Som ledig skal du have ret til efterløn for at komme i betragtning.

Under seniorjobbet skal du fortsætte med at være medlem af a-kassen og betale til efterlønsordningen.

Senior-garantien gælder fortsat, hvis du afbryder dit seniorjob for at tage et ordinært arbejde.

A-kassen har pligt til at vejlede sine medlemmer om muligheden for ansættelse i seniorjob.


M.h.t. seniorjob, hvad går det ud på ??

Avisen.dk. beskriver den 23./9. - 2010 videre omkring seniorjob:

Siden 2008 har kommunerne haft pligt til at skaffe seniorjob til ledige over 55 år (med ret til efterløn), der mister retten til dagpenge.

Som ledig skal man blot kontakte sin hjemkommune senest to måneder efter, at dagpengeperioden udløber, så skaffer kommunen jobbet.

En lukrativ ordning. Problemet er bare, at hverken de ældre eller kommunerne er opmærksomme på muligheden.

Det siger Tine Enderlein, chef for Danske Lønmodtageres A-kasse, der er en tværfaglig a-kasse med ca. 70.000 medlemmer.

"Vi har hørt, at der er nogle kommuner, der ikke ved, at ordningen eksisterer. Vores generelle indtryk er, at hverken de ledige eller kommunerne er opmærksomme på ordningen," siger hun.

Tal, som AE-Rådet har trukket fra Beskæftigelsesministeriets database, viser da også, at blot 210 personer i juni i år var i et seniorjob.

...

Kommunerne får et statstilskud på ca. 120.000 kr. til hvert seniorjob.


Knuzzzz

og knus til dig
Du kan læse mere om seniorjob på avisen.dk og på cabi.dk:

http://avisen.dk/faa-ledige-benytter...ng_134188.aspx

http://www.cabiweb.dk/forside/genere...ring/seniorjob

Sidst redigeret af Katharina; 06-12-2010 kl. 20:13.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 19:35   #135
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Desværre har jeg ikke haft råd til at indbetale til efterløn, da jeg har været ledig i over 8 år på dp og kth for mange år siden og da var jeg alene med 2 børn, så det var noget, jeg måtte vælge fra.

Jeg kan så forstå på dig, at så har jeg ikke mulighed for seniorjob, eller har jeg misforstået dig ??

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 19:41   #136
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Desværre har jeg ikke haft råd til at indbetale til efterløn, da jeg har været ledig i over 8 år på dp og kth for mange år siden og da var jeg alene med 2 børn, så det var noget, jeg måtte vælge fra.

Børnene var vigtigere dengang! Og rigtig godt du har dine børn! - Og børnebørn?

Jeg kan så forstå på dig, at så har jeg ikke mulighed for seniorjob, eller har jeg misforstået dig ??

Nej - seniorjobordning er betinget af ret til efterlønsordning - desværre! Men måske findes der andre gode muligheder?

Knuzzzz
Knus
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 19:53   #137
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Ja jeg har 2 børnebørn, begge drenge der er 17 0g 18 år nu, så det er ikke så meget jeg ser til dem, de har jo så meget andet for Men de er dejlige alligevel, når de så endelig kommer og både min mand jeg får et kæmpeknus af dem, så skinner solen lidt igen.

Ja jeg håber, at jeg så kan få Krifa til at godtage min raskmelding og så håbe på, at jeg kan finde et job jeg kan klare, ellers må jeg jo sygemelde mig igen.

Ved du i øvrigt hvordan andre klarer sig økonomisk, mens de venter på at deres sager bliver afgjort i BAN ??

Endnu engang 1000 tak for, at du gider tage dig tid til mig.

Knuzzzz

Sidst redigeret af tlf_dame; 06-12-2010 kl. 20:22.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 18:00   #138
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Ændring af min beslutning

Efter at have talt med BAN idag, har jeg besluttet alligevel at lade min sag køre.

De havde godt nok ikke fået registreret min sag hos dem endnu, men den søde dame jeg talte med, fortalte at der kun er max. 13 ugers ventetid og hvis sagen ikke er kompliceret, kan den blive ekspedret meget hurtigere, så nu krydser jeg fingrer og alt hvad der kan krydses for, at det kommer til at gå hurtigere.

Talte også med den anden sagsbehandler hos Krifa og hun kunne ikke forstå, at kommunen ikke havde trukket beslutningen tilbage, for som hun sagde, så havde jeg en meget tung sag mod kommunen.

Desuden kan jeg fortælle, at jeg skal til møde med jobkonsulenten og et plejehjem vedr. min arbejdsprøvning under kontanthjælpen i morgen eftermiddag.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 17:37   #139
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hjææææææææælp

Hold op hvor er jeg træt af Halsnæs kommune.

Jeg blev lovet en arbejdsprøvning og en time før jeg skulle møde tilsamtale på det sted de havde fundet, fik jeg at vide at der absolut ikke kunne blive tale om arbejdsprøvning, da jeg bestemt ikke er syg nok til hverkem flex eller føp.

Derimod fik jeg at vide, at jeg skal i virksomhedsafprøvning i min. 30 timer og derefter op til 37 time,r med henblik på at komme i fast 37-timers job.

Jeg var som jeg er deprimeret og stresset under samtalen og bagefter blev sb ringet op fra stedet, hvor de sagde, at de ikke ville have mig, for jeg gav indtryk af, at jeg kun ville flex eller føp.... sb sagde, at jeg skulle ændre attirude, for ellers kunne hun ikke finde noget til mig..... øhhhh hvorfor skal man spille komedie når man ikke har det godt, og det er jo ikke mig der har ændret planen..... ja jeg spørger bare.

Jeg synes det er en meget flabet besked at få
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 18:06   #140
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Hold op hvor er jeg træt af Halsnæs kommune.

Jeg blev lovet en arbejdsprøvning og en time før jeg skulle møde tilsamtale på det sted de havde fundet, fik jeg at vide at der absolut ikke kunne blive tale om arbejdsprøvning, da jeg bestemt ikke er syg nok til hverkem flex eller føp.

Derimod fik jeg at vide, at jeg skal i virksomhedsafprøvning i min. 30 timer og derefter op til 37 time,r med henblik på at komme i fast 37-timers job.

Jeg var som jeg er deprimeret og stresset under samtalen og bagefter blev sb ringet op fra stedet, hvor de sagde, at de ikke ville have mig, for jeg gav indtryk af, at jeg kun ville flex eller føp.... sb sagde, at jeg skulle ændre attirude, for ellers kunne hun ikke finde noget til mig..... øhhhh hvorfor skal man spille komedie når man ikke har det godt, og det er jo ikke mig der har ændret planen..... ja jeg spørger bare.

Jeg synes det er en meget flabet besked at få
jeg var i arbejdsprøvning uden at nogen snakkede om flex pension
så det kan lade sig gøre og den gang vidste jeg ikke noget om min sygdom

har fået af vide jeg skal ud i en til om 4 måneder i dag
fordi jeg måske har fået det bedre med medicin for det psykiske
har 5 læge erklæring på behandlingsmulighederne er udtømte og ubetydelig
erhvervsevne på mit fysiske
det er kommunen ligeglad med, nu har de kun mit psykiske i fokus
samt hvis jeg ikke når og pension inden den nye reform
så hedder det først pension om 4 år når jeg fylder 40 år
uden indtægt da jeg ikke kan modtage kontanthjælp
så det er ikke kun dig som er træt af kommunen
dog en anden kommune

hvad siger din egen læge til det, min har været en meget vigtig brik hele vejen
det ham som har sendt mig rundt til alle speciallæger

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-12-2010 kl. 18:12.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension