K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2009, 08:29   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Meget interessant og relevant spørgsmål, du har rejst, Pjuske.

Jeg rummer heller ikke nye forhold, så længe der er uorden i min base.
Altså stress pga uafklaret fremtid.
Jeg rummer det ganske enkelt ikke. Har prøvet et par gange under sygdom, men det bliver hurtigt et alt for stort pres.

Møder du manden, eller har du overskud, er der da ikke noget til hindre. For støtten i et forhold, er da en mangelvare.
Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 09:08   #12
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Azfalt Se meddelelser
har det ligesådan, hvem pokker gidder en krøbling som mig, har tilmed fået det påtalt enda fra en rigtig sød kvinde, som dog er min aller beste ven stadigvæk.
Citere efter hukommelsen, "Hvis du blodt vare mobil og kunne hoppe rundt og danse, så havde jeg spændt ben på dig og holdt fast på dig for evigt, for du er kanon dejlig og rar at snakke med, men det er jo ikke alt"
Jeg kan slet ikke forestille mig hvor ondt det må gøre, at få sådan en besked... du får lige et
Som det ser ud herinde, så er der en del som går med disse tanker, og nogle vælger det ligefrem selv fra, for ikke at risikere et nyt nederlag.

Det siges at misundelse er en grim ting... JEG BLIVER misundelig når jeg ser 2 personer lykkeligt sammen, men jeg bliver også glad på deres vegne, især dem herinde som fortæller om deres udkårende er en utrolig støtte, og giver tryghed.

Skovblomst



Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo
Jeg tror bare at man må acceptere, at RASKE arbejdende danskere ikke kommer til at forstå eller have interesse i at være sammen med en kronisk syg... der er for mange fordomme og for megen uvidenhed om emnet... og de raskes selvopfattelse lider åbenbart en krank skæbne ved at de skulle vælge en syg at være sammen med.
Det har du så absolut ret i.. hvis jeg fortæller folk at jeg har angst/dep., er der nogle hvor ansigtet lidt ligner at de tænker "uha så må jeg hellere passe på hvad jeg siger, for ellers tror hun at jeg er en alien eller lign. og stikker mig ned"... det kan nu ellers nogen gange være morsomt at se folks reaktioner

Men du har ret der er mange fordomme.

Skovblomst
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 10:09   #13
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det værste er faktisk, at der ER raske der godt kan se sig sammen med en syg... f.eks. en angst, eller deprimeret, eller anden sygdom... de eksisterer skam... jeg har oplevet det nogle gange, men det ender altid med, at enten er der en veninde, eller noget familie eller i den dur, der begynder at rynke på næsen, og stille spørgsmål som "hvad vil du dog med den taber!?" osv... og så er løbet altså kørt, og det KAN ikke betale sig at bruge tid på den slags...

Derfor skriver jeg også om, at man måske skulle prøve at gå efter ligesindede... det virkede for mig, uden at jeg overhovedet forsøgte, bare ved at være på et site for kontanthjælpsmodtagere... mange gange skal sympatien og den fælles forståelse findes i sådanne fora.

Ikke dermed sagt at der er scoregaranti ... men jeg tror at det højner chancerne, og jeg tror også på, at det forlænger levetiden af forholdet betragteligt.

Jeg forstår udmærket de andre indlæg i tråden... jeg VED godt hvor håbløst det kan se ud og føles, og jeg VED hvor drænende det er for selvværdet og selvtilliden, at man står med alting selv og ingen at støtte sig op af (og give støtte... vigtigt!).

Så selv om det ser sort ud for nogen, så håber jeg da, at man som jeg kommer ud i den anden ende på et tidspunkt, og finder en at dele tilværelsen med... en ting er i hvert fald sikkert... man skal tro på det, og gøre en indsats, ellers sker det bare ikke, men internet KAN være en god portal, specielt for dem der ikke er mobile nok, eller har styrken til at rende rundt på barer, værtshuse, diskoteker og andet... man skal bare passe på sig selv, for nettet flyder med lige så mange "playere" som IRL, og de skyr ingen midler... har ca. 3-4 års erfaring med Dating.dk og andre dating sites, så jeg ved hvad jeg taler om
  Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 10:09   #14
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Spændende spørgsmål

som man måske går og tror man er ene om at stille sig selv.

Og det så viser sig,at det er man slet ikke.

Personligt har jeg ikke overskud til.,at lade en begynde at sætte sig ind i mig og mit liv...ligesom jeg heller ikke har overskudet til at skulle sætte mig ind i en anden person's liv.

Og slet ikke så længe man er i Cirkus Kommune Modarbejde...Det alene tager al ens energi og overskud man nu måtte have.


De nærmeste omkring mig ved hvad der foregår mellem kommune og jeg og hvorfor jeg er i gang med at søge godkendelse til fleksjob...orker ikke at skulle sætte en "ny" ind i det..og slet ikke hvis de ikke selv har nogen "erfaring" om det.

Mistro møder man så rigligt af fra kommunens side....så har ikke den store lyst til at se den i øjnene fra en "ny"
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 10:17   #15
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
som man måske går og tror man er ene om at stille sig selv.

Og det så viser sig,at det er man slet ikke.

Personligt har jeg ikke overskud til.,at lade en begynde at sætte sig ind i mig og mit liv...ligesom jeg heller ikke har overskudet til at skulle sætte mig ind i en anden person's liv.

Og slet ikke så længe man er i Cirkus Kommune Modarbejde...Det alene tager al ens energi og overskud man nu måtte have.


De nærmeste omkring mig ved hvad der foregår mellem kommune og jeg og hvorfor jeg er i gang med at søge godkendelse til fleksjob...orker ikke at skulle sætte en "ny" ind i det..og slet ikke hvis de ikke selv har nogen "erfaring" om det.

Mistro møder man så rigligt af fra kommunens side....så har ikke den store lyst til at se den i øjnene fra en "ny"
Hvilket er præcis hvad jeg tænkte, da jeg droppede dating, og valgte, at nu handlede det om afklaring af min sag, og at finde mit personlige ståsted og restituere mig selv mentalt...

Det betød at jeg meldte mig ind på bistandsbums.dk, for at samle viden om lovgivning og få hjælp og råd med min sag... og ja... to måneder efter havde jeg den bedste kæreste jeg nogensinde har haft... og har stadig efter 1½ år.

Så selv om det virker til at være for stor en opgave, så behøver det ikke at være det... for mig betød det en til at støtte mig i min sag... i min rambling over Hjort og regeringen... en der selv kender alt til systemet osv...

Den del med at "vende vrangen ud på sig selv" er belastende ja... det ved jeg alt om, og det tog også to måneders tid med at prøve at skyde hinanden ned med "skeletter", fordi vi begge mente, at "noget MÅ sgu' da skræmme hende/ham væk!?"... men nope... hvert skelet blev en force i stedet for.

Skriver ikke det her for at gøre nogen misundelige eller noget, men for at vise, at det KAN altså godt lade sig gøre... man skal bare ikke rende og spekulere så meget over det.

For mænderne, er problemet som regel, at kvinder kan lugte en desperat mand på flere kilometers afstand, og det er sikker fiasko på stedet

For kvinderne ved jeg det ikke, det må i fortælle mig
  Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 12:08   #16
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser

For mænderne, er problemet som regel, at kvinder kan lugte en desperat mand på flere kilometers afstand, og det er sikker fiasko på stedet

For kvinderne ved jeg det ikke, det må i fortælle mig
Jeg ved ikke om kvinder kan lugt det, men et godt hint når man chatter/skriver plejer at være, når en mand først starter med at spørge om man er single, og man siger ja, så begynder de at skrive "søde" hele tiden, og sige at man lyder rigtig sød og ærlig.. Og selv om man har sagt at man IKKE er søgene, så spørger de alligevel hvornår man skal mødes (efter godt en ½ times chat eller et enkelt brev), altså bare som venner, og så kan man altid se hvad der sker
Det kan da godt være at jeg er lidt nervøs over sådanne typer, men personligt behøver jeg ikke at mødes med nogen bare fordi man har haft en hyggelig chat en enkelt gang (det lugter/føles desperat)

Men det kan da meget vel være at det kun er mig som har det sådan
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 12:51   #17
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Med den forklaring skovblomst, har du lige netop understreget min pointe, og din "lugtesans" fejler vidst ikke noget he he!

Det er bare næsten synd for mænderne ikke? ... at de er hurtige viser de er interesseret, hvor imod dem der lader som ingenting, og sjovt nok er mest interessante for jer kvinder, er dem der reelt har potentiale for at være ligeglade, playere eller bare ikke er søgende

Men det er selvfølgelig ikke ensbetydende med, at den anden gruppe er til at stole på... i de fleste tilfælde er det nok et spørgsmål om "trial and error"... nogen har undersøgt, at netdating kræver gennemsnitligt ca. 80 dates, før den rigtige rammes.... ikke for at tage modet fra nogen, men det er altså sandt

Såå... 79 r******** igennem først, før der er bingo... det er lidt træls statistik, men det KAN altså gøres på mindre

Men dating-scenen har atid været, og vil sandsynligvis altid være overfladisk og desperat... det var derfor jeg anbefalede at glemme det, finde sig selv først, og skrive med andre i samme situation... lige pludseligt er den der måske, når man mindst venter det, som det var tilfældet for mig.
  Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 13:17   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Permand måske du bare skulle dæmpe dig ikke mindst af respekt for den og dem som skriver her i tråden om et seriøst problem for dem , og for vores andres skyld som syntes det er interessant at læse om en ret relevant problemstilling ....

og nej tror ikke en tråd blive lukket grundet dine indlæg mon ikke snare dine indlæg bliver fjernet det er mit tip...

så ro på nu ....
  Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 13:39   #19
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Permand måske du bare skulle dæmpe dig ikke mindst af respekt for den og dem som skriver her i tråden om et seriøst problem for dem , og for vores andres skyld som syntes det er interessant at læse om en ret relevant problemstilling ....

og nej tror ikke en tråd blive lukket grundet dine indlæg mon ikke snare dine indlæg bliver fjernet det er mit tip...

så ro på nu ....
Og man kan då håbe en lukning af profil og ban på ip.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 13:40   #20
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Hej Hejdien.

Det er sort humor så slap lidt af. Og jeg tror at Razmo er kvik nok til at se det. og så kan du kalde det respekt eller hvad du ville.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Rundbordsmødet med (meget) mere LUM Dit og Dat 9 20-02-2009 03:02
Hvad mere kan de finde på..... GitteB Spørgsmål ang fleksjob 8 17-01-2008 22:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension