K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2008, 23:08   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er åbentbart snart fast procedure, at behandle syge borgere på den måde.

har selv lige været det samme igennem, hvorefter de truede(partshørte mig) med fratagelse af min kontanthjælp, fordi jeg havde skrevet min job-plan under med kommentare. Bla at jeg ville forsøge efter bedste evne at opfylde krav om 15 timer, og iøvrigt henvidste til resourseprofil om en times arbejdsevne.

Min nye arbejdsprøvning(3gang) heldigvis på Reva igen, igen. Har jeg også fået at vide, at ved sygedage forlænges arbejdsprøvningen. Taxi bliver igen bestilt 9-12 altså 3 timer dagligt, men kan dog laves om denne gang, såfremt Taxi kan komme.(der er kun 2-3 høje taxi i hele Nordsjællands området.).
Jeg skal så hvile /sove på Reva? Når jeg bliver for træt. Der er heller ikke krav, denne gang, om at jeg skal blive ved, til ryggen knækker ned.
Men er dog spændt/nervøs for hvordan det skal forløbe. Om de vil presse, om der bliver holdt ord mv.

Men det kan betale sig, at sige fra, nægte at gå med til betingelser/krav som er åbentlyse urimmelige.
Jeg tror at det bedst kan betale sig på sigt, elleres kan det også misbruges imod en, såfremt man skriver under, mv på ting/aftaler man ikke kan stå inde for.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 10:45   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Arrhhgg, og hvorfor alle de der arbejdsprøvninger - jeg fatter det ikke, og bliver helt forfærdet når jeg høre ,,arbejdsprøvning for 3 gang, arbejdsprøvning for fjerde gang, arbejdsprøvning for 6 gang''...

Jamen hvad betyder det? Er det fordi de ikke var tilfredese med resulatet fra første arbejdsprøvning, at de så vil se om det går bedre anden, tredje, fjerde gang??? Og er der et loft for arbejdsprøvning??

Ja, jeg spørger måske lidt dumt, men jeg kan simpelthen ikke forstå fremgangs måden......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 10:51   #13
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg tror ikke der er loft over de arbejdsprøvninger, jeg talte med en, der havde været i 15, alle med samme resultat, hun kan ikke jobbe.

Nu tales der så om at hun skal arbejdsprøves på et plejehjem, hun kan vel gå rundt og skænke kaffe.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 12:18   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Neeeej, hvor er det uhyggeligt!
Det kan jo blive et mareridt uden ende for særlig udsatte grupper
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 14:28   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ja, helene, det ER et mareridt og som alle andre herinde siger:

læg dig og bliv liggende -når kroppen siger fra.

Hvordan vil de så få dig hjem? Hvem er der derhjemme til at tage sig af dig?
osv -osv.

Man er syg, basta, og når du(sagsbehandler, medarbejder what ever) mener noget andet, tja, så må du jo også hjælpe mig når nu jeg har opfyldt mine forpligtigelser, altså bare det at møde op!

Kan i følge mig

Ti hi, det kan da blive et ømt syn der møder alle når man åbner døren ind til diverse revacentre m.m.

-Men jeg mener det seriøst
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 14:55   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Yep, jeg kan godt følge dig Buster!

Kæmper selv for ikke at komme i arbejdsprøvning overhoved, da jeg simpelthen ikke på nogen måder KAN. Og kan man ikke, tjaaa, så kan man som bekendt ikke. Og så må vi tage den derfra.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 21:13   #17
mette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
mette er ny på vejen
Tak

Hej alle på k10

Så er jeg i forum for første gang og jeg er målløs over den enorme respons, der er kommet oven på mit møde med kommunen. Bettina lagde endda kun et lille udsnit af min frygtelige oplevelse på k10.

Tak til jer alle.

Jeg er virkelig i knibe. Er en meget pligtopfyldende person, der bare gerne vil have et arbejde igen og helst et lærerjob, da det er det jeg er uddannet til og det, jeg virkeligt brænder for. Jeg har i næsten 3 år kæmpet med - eller mod!!! - kommunen, men er endnu ikke et skridt nærmere afklaring. Det er utilfredsstillende. Jeg kæmpede efter mit uheld i 3 år for at bevare mit arbejde, men uden held. Kollapsede midt i en undervisningstime for et år siden af totalt udmattelse, og mistede derpå mit arbejde. Kommunen har i 10 måneder ikke foretaget sig spor. Jeg har presset på for at komme i arbejdsprøvning og blive afklaret, men kommunen har ikke haft travlt. I slutningen af denne måned udløber mine sygedagpenge og jeg har fået at vide, at de ikke kan forlænges. Og kommunen kan ikke sige, hvornår de er færdige med min sag. Jeg er frustreret....

Jeg HAR meldt mig syg et par gange, men slet ikke så tit som jeg burde. Ville ikke ydmyges til at ligge på en madras på et køkkengulv. Og ang smerteklinikken og lægen, så er kommunen helt bevidst om mine begrænsninger, men vil ikke acceptere dem. De ER ligeglade. Ingen af mine behandlere forstår meningen af denne arbejdsprøvning. Det, der er så groteskt er, at hvis kommunen havde sendt mig ud i noget andet, hvor alle bevægelser ikke bestod i at bøje nakken, så havde jeg haft meget større succes i prøvningen, men det er de også ligeglade med.... Ja, jeg forstår det ikke...

Skriver dagbog, men det er da det mest deprimerende... Sad den anden dag og læste den igennem. Tager ALT for meget smertestillende, går til meget mere behandling end normalt, er endnu mere udkørt end normalt, er negativ og sortseende, osv osv. Følte mig mere syg end nogensinde før.

ER i fagforening. De har deltaget i sagen fra begyndelsen, men kan ikke stille noget op. Har også advokat på sagen. Han har rådet mig til at føje kommunen 100%, da kommunen HAR ret til at smide mig ud af systemet, hvis jeg ikke er samarbejdsvillig....... og det er jeg og har været det hele tiden, men tingene er gået for langsomt og det har været under uimelige vilkår, hvad jeg har udtrykt min undren over. Det er ikke tilladt i min kommune.

Når min sag er afsluttet og mundkurven er væk, så er jeg nødt til at fortsætte min kamp mod systemet. Andre må ikke komme i samme situation. Som jeg skrev til Bettina, så er det både menneskerettighedsdomstolen. Morten Spiegelhauer - ved ikke om det er stavet rigtigt - sundhedsministeriet, beskæftigelsesministeriet og dem alle. Der skal gøres noget.

Sager som min koster for det første mange penge da de ikke afsluttes hurtigere, men vigtigst af alt, så er de SÅ ødelæggende for den "syge" og dennes nærmeste. Sager som min SKAL undgås.

Mange hilsner
Mette
mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 22:01   #18
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hej Mette..

Ved ikke hvad jeg skal sige.. jeg er helt rystet over og læse om den behandling du har fået... tænk sig hvad man skal gennemgå når man er syg, det er mere en umenneskeligt.. For pokker da, der må da snart være nogen der kan sætte en stopper for dette VANDVID af behandling. Der burde faktisk laves en avis med alle de forfærdelige historier som er skrevet her på K10... og så skulle den ud til alle husstande i hele landet.. Forsiden skulle fks. hedde... HJÆLP med de største bokstaver der findes så blir folk nysgærrige og videre skulle der stå.. Dette her kan ramme alle uanset hvad status du har på nuværende tidspunkt.. så derfor må dette ud til hele befolkningen, da ingen ved hvilket helvede det er og blive langtidssyg i det danske system...
Er der nogen der har en ide om, hvordan vi får sat noget igang.. eller er det bare mig der er helt oppe og køre lige nu, efter og have læst Mette`s indslag... jeg blir mere og mere harm, jo flere der skriver om deres kamp.

Tusinde varme tanker og Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 22:19   #19
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Mette, andre er i din situation, vi læser om dem hver dag herinde og flere vil komme til.

Jeg begriber ikke den mundkurv, din kommune kan slet ikke tillade sig at uddele en sådan og jeg personligt havde ikke fundet mig i det, jeg havde forlangt det på skrift, og så var det røget direkte til pressen.

Har du fået aktindsigt??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 22:44   #20
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
er det i det hele taget tilladt i følge fødevarekontrolanterne, at ligge og flyde på et gulv i et køkken hvor der bliver tilberedt mad??
det tror jeg næppe...
og hvad f.... er det for en advokat som siger du skal føje kommunen?? har han ikke noget amunition i hans bælte så han kan kæmpe for at du kommer ud af det system, og i flexjob eller pension.. er det ikke det som han skal?? hjælpe dig!?
min fagforening har også været lidt vattet syntes jeg, trods det at jeg altid har været glad for den, og følt jeg fik hjælp.. men måske sparekniven og sammenlægningen også er gået galt i den fagforening.
ja, den ide med husstandsomdelt avis er god, måske er nogen gode til at se om der kan søges fonde og søges om fri omdeling af citymail eller postdanmark. postdanmark er nok sværest..
held og lykke med din kamp. og bliv ikke for mange timer. det gjorde jeg, og det kan ikke anbefales.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension