K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2008, 22:58   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
kalder Odsherred...

ja, så vil jeg da tilmelde mig dette forum, der må da være andre end mig som har brug for råd og vejledning.

jeg har læst om Odsherreds økonomiske problem, og ved ikke om jeg skal tro det er godt eller skidt hvis vi kommer under administration, jeg tænker jo om der mon så kommer nye øjne på min sygesag.. nå, det er nok at håbe for meget.

jeg overvejer om jeg skal bidrage i læserbrevsdebatten, omkring økonomi.. men som regel når jeg kun til overvejelsen.

på genkig..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2008, 10:16   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Huldra,

OM der er!?

Jo, det kan du bande på!

Jeg har lige talt med min udmærkede læge, som er ved at gå til, over alle de skæbner hun/han møder.
Jeg fortalte min læge om K10, hvorfor hun/han straks slog op på hjemmesiden. Lægen blev glad og sagde tak for tippet, så nu går der jo nok ikke lang tid før der kommer flere her ind fra Vestsjælland

Kærlig hilsen Hyanna
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2008, 10:57   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej Hyanna.
velkommen til..
ja, jeg har nu ikke fået skrevet noget til avisen, men har stadig gang i div. klagesager. og rettelser til ressourceprofilen..

jeg har nærmest gang i to forløb.. den gamle fra sygedagpengesagen, en sagsbehandler. og en ny som er i opstart, med ny sagsbehandler i kontanthjælpssystemet.
samtidig med at min læge har henvist mig til en ny reumatolog, som jeg håber er en som anerkender piskesmæld.

Det er til at blive depri over at de på kommunen mener jeg kan arbejde normalt, når jeg rent faktisk ikke engang kan holde min hjem fri for nullerbørger, rod og kaos. for ikke at tale om vores have.. det er nærmest en jungle. ja aner ikke lige idag hvordan det staves.

jeg var i arbejdsprøvning, i 11 uger. mindre og mindre timer... men jeg var næsten 2 mdr om at komme mig over den værste træthed, som var tung tung... men jeg har stadig problemer med forøget smerter. og det var altså i juni det sluttede med prøvning.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 11:45   #4
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
arbejdsprøvning

Hejsa..

Efter skrift af sagsbehandler med kontanthjælpen, skal jeg i arbejdsprøvning igen, jeg husker sidst de 4 måneder det var et helvet.
og nu vil de ha mig afsted igen i 3 måneder, ikke fordi hun kan hjælpe mig med flexjob, men bare for at holde mig igang. tænk nu hvis de ville ansætte mig på deltidsjob - men hvem kan leve af det.

Jeg magter det ikke, snakket med min læge, han siger jeg bare skal gå hjem, bare jeg mærker det minste, så det har jeg tænkt mig.
lægen siger at det kan ikke stå mere klart at jeg skal instilles til flexjob, selv lægerne har skrevet at jeg ikke ville kunne magte et fuldsjob på grund af daglige smerter. HVAD ER DEN KOMMUNE IKKE KAN FORSTÅ....hvad er det de læser som jeg ikke ser........

Bare fordi ODSHERRED kommune skal sparer, behøver det vel ikke gå ud over de syge borger.

Træt af at kæmpe................

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 13:45   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Cape

Hvis jeg var dig så ville jeg starte en tråd om det her emne uden for regionstråden...

Jeg ved at på dage hvor jeg ikke orker at læse det hele igennem så springer jeg regions trådene over, når det ikke er min egen region

og det kan der være andre der gør også, måske lige den der sidder med det gyldne æg eller en evt løsning for dig

du kan selvfølgelig skrive det både her og ude i den anden del af forum ....

Når det er sagt så sad jeg lige og tænkte på , er der lavet en ressourceprofil på dig og hvad munder den ud i ?

er den opdateret ?

hvad er din sagsbehandlers begrundelse for ikke at tilbyde fleksjob ?

du skriver at lægerne skriver at du ikke magter et fuldtidsjob , jeg formoder at der også er skånehensyn, hvordan vil din sagsbehandler få det flette ind i et almindeligt job også selv om jobbet er på deltid ..

i følge loven skal man kunne blive selv forsørgende og det kan man i dagens danmark ikke med et deltidsjob...

jeg vil give din læge 110% ret, når du starter i jobprøvning så start samtidig en jobdagbog, gå hjem når du ikke magter mere. kom ikke når du ikke magter det og sørg hele tiden for at have din læge med dig ...

Har din sagsbehandler skrevet til dig at hun ikke vil indstille dig til et fleksjob eller har hun kun sagt det ?

med venlig hilsen
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 23:34   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
i følge loven skal man kunne blive selv forsørgende og det kan man i dagens danmark ikke med et deltidsjob...

Hejdien
har denne lov en §§
har et afslag jeg skal anke
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 00:58   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ved det faktisk ikke , men skal undersøge det , noget af det er logisk tankegang ..

Men det er sådan at der hvis man er kronisk syg med nedsat arbejdsevne og ikke er i stand til at arbejde 37 timer ja så skal man finde på en måde at få folk selvforsørgende på , der er foreskellige ting og muligheder man kan bruge og forskellige love og § man kan anke efter ...

Men meget kommer an på hvordan man har det i forvejen , så det er nok ikke lige at stikke en lov ud om det ...

feks er der handleplaner osv for hvordan folk skal komme i job igen hvis man er på kontanthjælp (det kender Zuza til )

så er der fleks job , efter hvad jeg ved så kan man ikke selv søge om at blive visiteret til fleks det skal kommunen indstille til, men er man på kontanthjælp er der altid muligheden for at søge § 17 for på den måde at fremtvinge en afgørelse fra kommunens side...

er man på sygedagpenge så er der sygedagpenge loven hvor i man skal kunne pege på hvordan folk kan komme tilbage til arbejdsmarkedet inden man stopper deres sygedagpenge det vil sige ressourceprofil skal pege på hvilke job man kan varetage (§28)

så ergo .. hvad det er man skal ind under kommer an på hvilke situation man er i . og det er ikke bare at sige jeg kan ikke arbejde 37 timer der er arbejds prøvninger osv på vejen ..

så for at kunne finde noget skal jeg vide hvad du kommer fra...

kontanthjælp, sygedagpenge, arbejdsmarkedet, dagpege, eller ??

Og som alt andet i dette land så er rigtig meget overladt til skøn hos div instanser ,men der er hjælp at hente til en anke i div lovgivninger ....



Borgere på offentlig forsørgelse skal primært ind på arbejdsmarkedet, således at de bliver selvforsørgende og derved kan skabe grundlaget for en værdig tilværelse med de valgmuligheder selvforsørgelse giver.

Er mulighederne for at komme på det normale arbejdsmarked begrænsede skal borgeren så vidt muligt have tilknytning til arbejdsmarkedet via flex- eller skånejob.

Førtidspension søges som varig forsørgelse, når ressourceprofilen viser, at borgeren ikke har mulighed for beskæftigelse på eller tilknytning til arbejdsmarkedet.



Grundlovens § 75

Stk. 1.

Til fremme af almenvellet bør det tilstræbes, at enhver arbejdsduelig borger har mulighed for at arbejde på vilkår, der betrygger hans tilværelse.


Stk. 2.
Den, der ikke kan ernære sig eller sine, og hvis forsørgelse ikke påhviler nogen anden, er berettiget til hjælp af det offentlige, dog mod at underkaste sig de forpligtigelser, som loven herom byder.
  Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 12:48   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
feks er der handleplaner osv for hvordan folk skal komme i job igen hvis man er på kontanthjælp (det kender Zuza til )
Æh bæh.....

Ja, der skal ALTID være PLANER, PLANER, PLANER.

Både på kontanthjælp, som sygemeldt osv.

Men jeg har da lyst til at tilføje her, at i fleksloven står udtrykkeligt, at der som udgangspunkt SKAL tilbydes FULDTIDSFLEKSJOB.

Der står også, at hvis man FØR tilkendelsen var i deltidsstilling pga. helbredsproblemer, så SKAL der også tilkendes fuldtidsfleksjob.

Hvis man har været tilkendt deltidsfleksjob, og hvis man eks. bliver skilt, så SKAL kommunen tilbyde fuldtidsfleksjob.

Så det må vist være en hentydning til, at man IKKE kan være selvforsørgende med et deltidsjob.

Det må så også gælde andre job end fleksjob.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 13:00   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza godt argument
  Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 17:57   #10
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Synes at det er på plads atter at hive denne 'gamle' tråd frem igen, da jeg har på fornemmelsen, der sidder flere K10-medlemmer der stammer fra Odsherred og som også har problemer med at få Kommunen til at overholde loven

Jeg håber at I får øje på denne tråd og svarer ... evt. med en lille bemærkning om jeres problem med Kommunen eller evt. henvisning til en tråd, for vi er efterhånden nogle stykker, der er træt af Kommunens fremgangsmåde med at forhale sagerne, så man ender som kontanthjælpsmodtager osv. osv.

Håber på nogle svar til alle i Odsherred fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kalder Thisted, Kalder Thisted Ragdoll Hjælpemidler til handicappede 10 24-10-2011 01:34
Århus kalder :-) jomfruen Dit og Dat 0 15-10-2011 17:04
hvorfor kalder jobcenter Mølgaard Alt det andet 3 14-01-2011 20:41
Kalder Aabenraa og omegn.... Ragdoll Dit og Dat 1 08-09-2009 19:34
Nordjylland kalder anja Dit og Dat 60 09-03-2009 02:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension