K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2011, 12:52   #11
greenpeace
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2011
Lokation: silifke
Alder: 73
Indlæg: 18
Styrke: 13
greenpeace er ny på vejen
hej jeg har boet ı tyrkıet sıden 1995 og er tılkendt pensıon paagrund af en ryglıdelse,min udbetalte pensıon efter skat ı Dk er paa 7400 hvılket lıgge rækker tıl at jeg og mın hustru kan leve et rımelıgt normalt lıv dog helt uden luksus som mange gerne vıl tro at udenlandsdansker lever ı,jeg har ingen sygeforsıkrıng og maa betale alle lægeregnınger af egen lomme og det samme gælder ogsaa for mın kone-vı er tılfredse med det vı har og klare det lıge.
Men jeg staar helt uforstaaende over for den hetz der köre mod udenlandsd og at man nægter os dobbelt statsborgerskab da dette medföre at man maa leve ı udlandet helt uden borgerrettıgheder hvılket er svært.
derudover er det fınt at der reageres med at undesöge forholdene om udbetalte pensıoner da ethvert snyderı skal frem for dagens lys og stoppes-det kan vı kun være helt enıge om
MVH
yusuf
greenpeace er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 16:24   #12
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
jeg skal ikke dømme nogen

Men synes alså det er lidt mystisk af man flytter til at andet land eller tager en stor udlandsrejse
to dage efter man har fået FP
så har man alså et eller andet sted, også en arbejdsevne
eller i hverfald kan tage et skånejob og yde en smule for samfundet
som netop betaler en FP
samt når man er i udlandet, ligger man jo heller pengene her i landet
Men det er så bare min holdning, som sikkert nogen er meget uenig i

men er helt enig vej86

En FP er kun for rigtig syge mennesker som dårligt kan klare sig selv
Det lyder utroligt meget som om du mener "fysisk sygdom" ....nu er det ikke alle der lider af fysisk sygdom ...jeg selv lider af PTSD men fejler intet fysisk ...jeg løbetræner 175-200 km om måneden men er blevet tilkendt førtidspension. Min løbetræning gør at jeg ikke behøver at spise antidepressiver mere. Jeg kunne da sagtens bo i udlandet.
Så lad venligst være med at generalisere. For øvrigt hvad er der galt i at bo i udlandet med førtidspension ?. jeg håber på at alle der er tilkendt førtidspension gør det maksimale for at få det bedste ud af livet ligesom alle andre "ikke førtidspensionister" gør
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 17:03   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu må i stoppe

jeg har ikke sagt man ikke kan bo i udlandet eller man skal være død for at få pension

bor selv sammen på bosted med en som har fået pension pågrund af det psykiske

Men det skal være meget svært og få og det er det også
så dem som har fået pension efter 2003, er helt sikkert også berettigede
ellers har kommunen ikke gjort arbejdet godt nok
før 2003 kan man så diskutere om der ikke var for mange som fik
da det bedre kunne betale sig for kommunen og give pension, end at prøve og sende dem i arbejde
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 17:14   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg tror at det med at det var så meget sværere at få førtidspension før 1.1.2003, er lidt af en skrøne, da det samlede antal af førtidspensionister er steget fra ca. 230.000 før 1.1.2003 til 270.000 i 2010, det er en stigning på 15-18%.

Jeg er selv på gammel pension, og har lige fået min pension forhøjet fra mellemste til højeste, men selv dengang, hvor jeg søgte pension efter gammel ordning, da tog det 3 år, mange undersøgelser, og udredning via reva. Og man blev mødt med samme mistro som man gør i dag.

Jeg tror ikke man skal være mere syg i dag end dengang, man skal blot grundet den siddende regering igennem så mange flere arbejdsprøvninger, inden man er ved vejs ende, men antallet der får er lige så højt nu som dengang, blot er skærsilden man skal igennem noget længere og
med endnu flere forhindringer.

Det tror jeg heller ikke du mener MTVRV1, du fik det blot formuleret meget generaliserende og lidt for skarpt, og så kommer der en reaktion, ligesom når talen falder på forskellen mellem at opnå pension nu og før. Pesion er aldrig blevet delt ud som bolsjer, hvad statistikkerne også beviser.

Knus Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 10:58   #15
HHHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
HHHH er ny på vejen
hvorfor er det forkert, at tage til et land hvor man kan leve af sin pension,, for det kan man da ikke i dk,
HHHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 11:29   #16
greenpeace
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2011
Lokation: silifke
Alder: 73
Indlæg: 18
Styrke: 13
greenpeace er ny på vejen
Det er ıkke forkert at flytte udenlands med en pensıon hjemmefra dersom det gör at man faar det bedre end man kunne faa det ı danmark,jeg er selv udenlandsdansker(tyrkıet) og jeg har det langt bedre her baade paa grund af det varme klıma og törre luft men ogsaa paagrund af kulturen som er utrolıgt social-der hvor fılmen sprınger er naar folk rejser ud og laver socialt bedragerı.
At folk rejser ud og svindler er netop aarsagen tıl at udenlandsdanskere er blevet saa forhadte ı den bredde befolknıng ı DK.
Men kan du faa et bedre lıv under andre hımmelströg saa rejs,vı lever kun en gang og har alle ret tıl at pröve at göre det saa godt som mulıgt for en selv men ınden for lovens rammer-husk det.
Og saa skal det lıge tılföjes at være emıgrant har sıne skyggesıder,hjemve og svært ved at holde kontakten levende med famılıen og vennerne som man efterlod,sprog og andeledes kultur gör ogsaa tılværelsen vanskelıg ındımellem.
Og husk at du mıster alle tıllæg dersom du er udenfor EU og maa klare dıg for grundbelöbet uden sygesıkrıng og selv betale alle regnınger tıl medıcın,læge,hospıtal mm og det kan sagtens blıve meget dyrt, f eks koster en lægekonsultatıon 400 d kr her ı landet og medıcın er dyrt.
Man skal undersöge hvad man gör för man gör det saa man er klar over hvılke problemer man vıl staa overfor ı sıt nye land som en borger uden borgerettıgheder(dobbelt statsborgerskab er jo ıkke tılladt for danske statborgere,og det gör mange tıng forbıstret svært)-husk det.
men har du mod paa det saa flyt og held og lykke med det

MVH
Yusuf
greenpeace er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 12:00   #17
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Kan ikke lade være med at tænke på en af Glistrup's udtalelse engang, som stadig passer meget fint:


"At bruge 1 milliard på at finde 1 million er ikke økonomisk rentabelt"

Mener det var sådan, ellers må i rette mig
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 20:25   #18
amk21
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2010
Lokation: ingen
Indlæg: 6
Styrke: 0
amk21 er ny på vejen
Thumbs up Meget enig med Greenpeace og PiaCP

Ja ,man skal være næsten død at få FTP:O((( og efter man er blevet jagtet rund i flere år inden man fik FTP,kan man godt forstå at nogen tager et rejse,hvis man har råd til...

Jer som er så kritiske her,skulle bare selv have prøvet hele turen,så vil I være meget mere forstående!

Det er ren vanvid med at jæger syge menneske og Glistrup var en GENIUS

Suppen kommer til at koster mere end kødet:O)
amk21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 01:26   #19
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jeg tænker meget over hvordan man kan rejse og flytte og i det hele taget klare så meget, når man har fået en pension.

Ingenting bliver jo anderledes når man står med bevillingen i hånden, selvom man kunne ønske det.

Og hvis jeg kunne klare at flytte til udlandet med al den uro det giver og kunne jeg bare klare en udenlands rjse, ja så ville jeg sikkert havde kæmpet for at kunne blive på arbejds marked.

Jo jo inden jeg nu bliver "skudt ned her" - jeg ved jo at grundene til pension er forskellige,...................................... .................................................. ... men jeg kan ikke undgå at undre mig når jeg læser om hvad nogen kan når pensionen er der. Og hvor lidt man kan inden.

Jeg har været pensionist i lidt over to år og jeg har det ikke ret meget bedre end inde.
Jo den giver fred og ro økonomisk, og det er da helt sikkert en utrolig stor hjælp...
Men derfra og til at kunne "lave kæmpe spring"er en lang vej.

Jeg ville også gerne leve i solen, men elsker Danmark for meget til at jeg kunne gøre det.

Muligvis ville jeg få det bedre i et andet land, men det kan jeg ikke vide, da førtidspensionen "ikke har gjort mig rask"
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 02:31   #20
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lunamaria Se meddelelser
Men derfra og til at kunne "lave kæmpe spring"er en lang vej.

Jeg ville også gerne leve i solen, men elsker Danmark for meget til at jeg kunne gøre det.
At flytte til udlandet er da ikke løsningen for alle og kan da synes at være et kæmpespring... især hvis man føler sig godt tilfreds i Danmark...

Men jeg følte mig ikke godt tilfreds eller tilpas i Danmark så det var faktisk ikke et kæmpespring for mig at flytte til udlandet... det var kun et lille hop som egentligt ikke var mere besværligt og ikke krævede flere kræfter end at flytte mellem to landsdele eller to byer i Danmark...

Jeg kan ikke lige gennemskue hvad det er for en masse besværligheder mange forestiller sig der skal overvindes for at flytte...

men jeg kan nemt se de besværligheder der blev løst ved at flytte til et land hvor pengene rækker så meget længere...
bl,a, betyder det at jeg ikke skal stå nede ved kommunen og tigge og be om en ydelse men kan betale den selv...
Eksempelvis behøvede jeg ikke søge om invalidebil men kunne bare selv købe den... jeg går nu i gang med eet større tandlægearbejde som jeg selv kan styre for jeg skal ikke først søge på kommunen...
Der er råd til at købe bedre mad...og kan ryge en smøg efter maden når man spiser ude uden at blive skudt ved daggry...jeg kunne blive ved og ved men ja og så sol og varme oven i...
Og de danskere som man møder i udlandet er jo faktisk heller ikke de samme sure og vrantne mennesker som når de farer rundt i regn og blæst i norden...

Jo fordelene er mange for nogen og absolut for mig... men selvfølgelig ikke for alle...

Jeg er i Danmark i øjeblikket på besøg... jeg længes efter et komme hjem og så snart jeg har ordnet det jeg er her for... så bye bye regn og blæst og de horrible priser der er i superbrugsen...

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
program om sociale bedragere Mileo Politik og Samfund 204 27-04-2013 19:37
Ankestyrelsen gør det vanskeligere at jagte enlige carolines Politik og Samfund 1 05-02-2013 12:55
Program om sociale bedragere - Del 2 Abraxus Politik og Samfund 22 26-01-2013 18:41
De største sociale bedragere er.........surprise: PiaCP Politik og Samfund 5 09-04-2011 10:10
Sociale tillidsmænd skal nedsætte sygefraværet zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 29-01-2008 00:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension