K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2010, 22:51   #1
2009
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
2009 er ny på vejen
arbejdsskadestyrelsen behandlingstid ?!

Hej,

Jeg var ude for en trafik ulykke i juni 2009, og netop som jeg endelig troede
der ville komme en mén fastsættelse omkring august, blev det udskudt .
forsikringsselvskabet bestilte en speciellægeerklæring , som jeg fik lavet her i juni 2010. Jeg hørte så fra alka, at de ikke kunne fastsætte mine men, og de derfor ville sende sagen til arbejdsskadestyrrelsen.
Kan se inde på ask at de igår har modtaget alle dokumenterne fra alka, alt - journaler, speciellægeerklæring mm.

Kan så se de har sendt et brev , et kvitteringsbrev, hvor der bla. står ,
at behandlingstiden er 12 måneder , 12 !

Må sige jeg blev noget forbavset, kan det virkelig tage så lang tid , at behandle det, når de har alt sort på hvidt?

Jeg er stadig sygemeldt, og jeg ved ikek hvad der kommer til at ske med job, da jeg ikke kan arbejde inde for håndværker fag , som ellers er det eneste jeg har været god til.

læger udtaler også at der virkelig skal tænkes ud af boksen for at finde noget jeg kan lave.
jeg har ingen uddannelse, samt er dårlig bogligt.
Der står bla. også at ask skal finde mit erhvervsevne tab, hvordan kan de vurdere det når jeg stadig er på sygedagpenge og hverken har været i arbejdsprøvning eller andet?

Lige en masse spørgsmål fra mig af, tak fordi du ville læse det igennem
2009 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 06:36   #2
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Forbered dig på helt igennem groteske forhold når vi snakker arbejdsskadestyrelsen ....selv banale beslutninger kan tage halve år. Jeg har mildest talt dårlig erfaring med sagsbehandlingstider i arbejdsskadestyrelsen. De skriver 12 måneder til dig ! det kan meget vel være at når de 12 måneder er ved at være gået at de så skriver til dig "vi kan desværre ikke overholde fristen (lovens krav) og vender tilbage når vi ved noget mere). Desværre er man TOTALT underlagt deres "vold" når vi snakker arbejdsskadesager....ingen muligheder for at klage over langsommeligheden. Mit bedste råd hvis du ikke skal blive vanvittig er "glem sagen og bliv positiv overrasket når de engang får taget sig sammen til at svare" .....jeg har mange gange i frustration haft lyst til at råbe og skrige over deres helt ekstreme langsommelighed.
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 07:49   #3
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
dit erhvervsevne tab bliver udregnet på din økonomi, det har groft sagt ingen betydning hvad du fejler, det eneste de kigger på der er hvad du tjente inden ulykken og hvad du tjener nu derfor kan de godt lave en erhvervsevnetab beregning, selvom du stadig er sygemeldt, og ja det er frustrerende at gå og vente, men sager i arbejdsskadestyrelsen kan godt tage flere år så jeg vil råde dig til på forhånd at væbne dig med tålmodighed, så kan du altid blive positivt overrasket hvis det sker hurtigere.
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 08:50   #4
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Der er vist ikke så meget andet at gøre end at vente. Skal den så i ankestyreksen så kommer der en ny ventetid.

Men når du når de 12 måneder så er det bare om at rykke dem.

De kan sagtens afgøre din mengrad uden at du er færdigafklaret, det er kun erhvervsevnetabet de kun kan gøre endeligt når man har fundet ud af hvad der skal ske med dig. De kan evt. lave en midlertidig erhvervsevnetab til dig.

Men husk, at alle de papir du får, skal du sørge for at sende videre til dem (ASK), så de har så mange oplysninger som muligt, de får dem ikke automatisk. Vi har gjort det som vane, at når min mand har været til undersøgelse, så har vi bedt om en kopi af journalen, som vi så har sendt videre.


Har du evt. haft en pension på din arbejdsplads ? Der igennem kan du ofte få et månedligt beløb udbetalt efter 3 måneders sygemelding.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 09:30   #5
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
For at uddybe i forhold til Garfields udtalelse, kommer de først med en endelig afgørelse for tab af erhvervsevne når du er fundet stationær.. men inden det kan de fremkomme med en midlertidig afgørelse.

Men grad burde ikke tage forfærdelig lang tid, da det over et år siden, samt at du har en speciallæge der der udredt dig i forhold til mén. Såfremt der går over 6 md. fra udtalelsen fra speciallægen skal der indhentes en ny, så mon ikke afgørelsen omkring mén kommer inden.

Jeg har p.t god erfaring med ask, og oplever ikke forhaling fra deres side.

Men jeg enig du må have tålmodighed, for det tager tid.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 12:22   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
vi både min mand og jeg, har ikke oplevet at Ask ikke overholder deres tidsfrister.

Der har været god kommunikation.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 13:46   #7
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 2009 Se meddelelser
Hej,

Jeg var ude for en trafik ulykke i juni 2009, og netop som jeg endelig troede
der ville komme en mén fastsættelse omkring august, blev det udskudt .
forsikringsselvskabet bestilte en speciellægeerklæring , som jeg fik lavet her i juni 2010. Jeg hørte så fra alka, at de ikke kunne fastsætte mine men, og de derfor ville sende sagen til arbejdsskadestyrrelsen.
Kan se inde på ask at de igår har modtaget alle dokumenterne fra alka, alt - journaler, speciellægeerklæring mm.

Kan så se de har sendt et brev , et kvitteringsbrev, hvor der bla. står ,
at behandlingstiden er 12 måneder , 12 !

Må sige jeg blev noget forbavset, kan det virkelig tage så lang tid , at behandle det, når de har alt sort på hvidt?

Jeg er stadig sygemeldt, og jeg ved ikek hvad der kommer til at ske med job, da jeg ikke kan arbejde inde for håndværker fag , som ellers er det eneste jeg har været god til.

læger udtaler også at der virkelig skal tænkes ud af boksen for at finde noget jeg kan lave.
jeg har ingen uddannelse, samt er dårlig bogligt.
Der står bla. også at ask skal finde mit erhvervsevne tab, hvordan kan de vurdere det når jeg stadig er på sygedagpenge og hverken har været i arbejdsprøvning eller andet?

Lige en masse spørgsmål fra mig af, tak fordi du ville læse det igennem
Først skal der fastsættes en mèngrad, og den méngrad SKAL være på 5% eller derover FØR der overhovedet kan fastsættes et erhvervsevnetab, som så igen SKAL fastsættes til 15% eller derover, før der overhovedet bliver udbetalt penge.

Det betyder at ASK først skal give dig en mèngrad, som både du og forsikringsselskabet accepterer, er din mèngrad 5% eller mere får du udbetalt et skattefrit beløb pr. mèngrad. ASK skriver ganske vist at der p.t er 12 måneders ventetid, men det er kun vejledende med den tid, det kan gå hurtigere eller langsommere. Min mèngradssag tog 18 måneder.

Når mèngraden er fastlagt og endelig, og den ER 5% eller mere kan man gå videre med erhvervsevnetabet. Et erhvervsevnetab er indtægtstab, og KUN hvis ASK fastsætter det indtægtstab til 15% eller mere, kan der udbetales erstatning.

Så længe du slet ikke er afklaret med henblik på fremtidig forsørgelse, så skal du ikke gøre dig meget håb om udbetaling, medmindre din sag er så oplagt at der uden videre kan fastsættes et midlertidig erhvervsevnetab. I virkeligheden er 15% i indtægtstab meget, og kan du evt. revalideres sådan at du måske vil tjene lige så meget som før ulykken eller går 14% ned i indtægt, så udbetales der ikke erhvervsevnetab. På ASK`es hjemmeside står der også lidt om bagatelgrænser, og et erhvervsevnetab på 14% og derunder samt en mèngrad på 4 og derunder ansès som bagateller.

Så det er sådan set 2 sager der skal afgøres i ASK, og den ene (mèngraden) skal afsluttes før den anden kan begynde (erhvervsevnetabet). I januar md. 2010 var ventetiden i erhvervsevnetabssager 14 mdr, men også dèr er ventetiden vejledende og kommer oftest an på, hvor længe kommunen er om at snøvle sig færdig med deres del.

Da det er en trafikulykke så er der måske en modpart der har påtaget sig ansvaret, denne modparts forsikring er måske villig til at betale rimelige advokatudgifter i forbindelse med din sag i ASK.

Jeg vil råde dig til at kontakte en advokat med speciale i erstatningssager efter ulykker, og få en advokat til at kigge på det, specielt hvis der en ansvarlig modpart der betaler for rimelige advokatomkostninger.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Behandlingstid muse Spørgsmål ang fleksjob 6 08-09-2012 18:13
behandlingstid nielsen17 Spørgsmål ang fleksjob 1 07-07-2012 16:54
behandlingstid? rakke Spørgsmål ang fleksjob 3 29-03-2012 08:43
Behandlingstid BAN archibald At søge førtidspension 7 11-01-2012 10:12
§17 og behandlingstid MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 17-12-2009 13:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension