K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2012, 00:39   #21
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser

Nu er det jo sådan, at Staten består af os allesammen.
Staten er sgu da ikke os alle sammen. Det er pampervældet , der udsuger lønarbejderen for sine surt opsparede midler i form af skatter og afgifter.

Fører hensynsløs social-og beskæftigelsespolitik , der helt forsætligt fører massearbejdsløshed med sig.

Når den nu komplet afpillede arbejder , helt efter hensigten har mistet sin næringsvej , er kassen solidt lukket i når denne desillusioneret og en smule skamfuld møder op på socialforvaltningen.

Jeg er ikke for vi sætter skatterne yderligere op. Vi betaler så rigeligt for agtværdig kernevelfærd , som vi ingenlunde får.

Befolkningen ( denne gang skriver jeg bevidst ikke jeg ) har betalt for en Mercedes og fået leveret en gammel udslidt Lada. Hvorfor fa.... skule jeg og andre være taknemlige over det.

Skatterne går ikke kun til velfærd. De går til "fede" jagerfly og avancerede missilsystemmer. Vi skulle jo gerne have det bedste isenkram , når vi tæppebomber civilbefolkningen , et eller andet tilfældigt sted i den tredje verden på USA's anmodning.

Kongehuset skal da også lige have ny dyt i ny og næ ( som du ynder at kalde det ) , de har jo kun ca. 10 i forvejen.

Politi og efterretningstjeneste skal der heller ikke spares på. Er du overhovedet klar over hvilken farlig befolkning der render rundt derude , især dem på venstrefløjen uha da.

Vi skal da også have råd til en ny motorvej eller to i Thy.
Danmark er et de lande der har flest motorveje i forhold til trafiktætheden. Langt flere end eksempelvis Tyskland og Sverige. Den førerposition kan vi være stolte af , og bør gøre alt for at bibeholde. Er vi ikke enige

Kunst sport og kultur skal da også have tilført hvad de måtte have af behov.
Det er da åbenlyst vigtigere , det bedre borgerskab i Hellerup kan se opførelse af Elverhøj i det kongelige , end at den handicappede får tilkendt sin førtidspension.

Hvad jeg vil frem til er ; I stedet for at fokusere på skattestigninger, bør vi gå hele udgiftsiden igennem med tættekam.
Livsnødvendig kernevelfærd så som social og sundhedsvæsen undtaget.
Disse områder skal tværtimod have et gevaldigt løft. Der burde være rigeligt råd allerede.

Jeg kan faktisk godt forstå "forstadskællingerne" brokker sig over de høje skatter , når de kan se alt det gejl pengene bliver brugt til

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Lige præcis, jeg skriver JEG føler ikke JEG kan beklage mig. Jeg kan sagtens beklage mig på alle andres vegne, og det gør jeg også - bare kig i mine indlæg!
Det er vi fuldt ud klar over.
Du har flere gange sat dig i andres sted , stor respekt for det

Sidst redigeret af halse; 17-07-2012 kl. 01:08.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 01:14   #22
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
- og dog kan man betvivle hvad ens skattekroner igrunden går til idag, her i vores kommune skal vi selv betale for vejbelysning - snerydning på de større gader fremover.

Jeg har nogle gange tabt fatningen over deres politik, fordi sundhedssystemet er forringet det koster penge og de har luftet tanken om bruger betaling ved egen læge, jeg har forudset at danmark sikkert men langsomt køres i sænk.

Kan ikke lige se hvordan nedskæring i offenlige indkomster skulle kunne skabe job, da alle idag jo betaler skat, så snakker de om 7-10.000 nye jobs men hallo der står mange de næste år bliver nok et sted mellem 200 og 500.000 ledige der skal kæmpe om jobs som ikke eksisterer.

Nårh mon ikke de kloge åger derinde finder løsning eller ej......
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 06:54   #23
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Staten er sgu da ikke os alle sammen. Det er pampervældet , der udsuger lønarbejderen for sine surt opsparede midler i form af skatter og afgifter.

Fører hensynsløs social-og beskæftigelsespolitik , der helt forsætligt fører massearbejdsløshed med sig.

Når den nu komplet afpillede arbejder , helt efter hensigten har mistet sin næringsvej , er kassen solidt lukket i når denne desillusioneret og en smule skamfuld møder op på socialforvaltningen.

Jeg er ikke for vi sætter skatterne yderligere op. Vi betaler så rigeligt for agtværdig kernevelfærd , som vi ingenlunde får.

Befolkningen ( denne gang skriver jeg bevidst ikke jeg ) har betalt for en Mercedes og fået leveret en gammel udslidt Lada. Hvorfor fa.... skule jeg og andre være taknemlige over det.

Skatterne går ikke kun til velfærd. De går til "fede" jagerfly og avancerede missilsystemmer. Vi skulle jo gerne have det bedste isenkram , når vi tæppebomber civilbefolkningen , et eller andet tilfældigt sted i den tredje verden på USA's anmodning.

Kongehuset skal da også lige have ny dyt i ny og næ ( som du ynder at kalde det ) , de har jo kun ca. 10 i forvejen.

Politi og efterretningstjeneste skal der heller ikke spares på. Er du overhovedet klar over hvilken farlig befolkning der render rundt derude , især dem på venstrefløjen uha da.

Vi skal da også have råd til en ny motorvej eller to i Thy.
Danmark er et de lande der har flest motorveje i forhold til trafiktætheden. Langt flere end eksempelvis Tyskland og Sverige. Den førerposition kan vi være stolte af , og bør gøre alt for at bibeholde. Er vi ikke enige

Kunst sport og kultur skal da også have tilført hvad de måtte have af behov.
Det er da åbenlyst vigtigere , det bedre borgerskab i Hellerup kan se opførelse af Elverhøj i det kongelige , end at den handicappede får tilkendt sin førtidspension.

Hvad jeg vil frem til er ; I stedet for at fokusere på skattestigninger, bør vi gå hele udgiftsiden igennem med tættekam.
Livsnødvendig kernevelfærd så som social og sundhedsvæsen undtaget.
Disse områder skal tværtimod have et gevaldigt løft. Der burde være rigeligt råd allerede.

Jeg kan faktisk godt forstå "forstadskællingerne" brokker sig over de høje skatter , når de kan se alt det gejl pengene bliver brugt til



Det er vi fuldt ud klar over.
Du har flere gange sat dig i andres sted , stor respekt for det


Du ved godt at folk der er negative og brokker sig hele tiden lever kortere ikke ? .....her vil staten også få en gevinst på dig i form af mindre udbetalt pension osv
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 11:23   #24
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Hold din kæft. Nu bliver jeg bare i endnu dårligere humør.

Måske jeg skulle æde en pakke cipralex. Jeg går i hvert fald ikke herfra uden kamp ( med staten )
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 12:18   #25
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Enden er nær...

**** - så har jeg heller ikke længe igen. Men jeg vil dø med støvlerne på!!!
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 17:15   #26
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Du ved godt at folk der er negative og brokker sig hele tiden lever kortere ikke ? .....her vil staten også få en gevinst på dig i form af mindre udbetalt pension osv
Dumt og sårende skrevet.

Et tip.
'Hvis man ikke har noget godt at lukke ud, skal man lade være'.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 17:18   #27
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Tak for input til min tråd. Og alle de gratis glæder.... Man kan gå i skoven gratis, man kan gå en tur gratis....

Gratis er det så ikke , det som er gratis det er det vi alle sammen betaler til igennem skatter og afgifter, for at børn kan få passet deres tænder, at der er asfalt på vejene, og vores sygehuse har åbent.

Jeg tillader mig at skrive, at det ikke er et samfund som fungere efter hensigten, og så får jeg hold kæft bolcher i stedet for saglige meninger.

Det er bare ikke på nogen måde i orden mere, at man udtaler sig negativt om noget som ikke fungere, for så er man sort seer og negativ. Ja jeg er negativ fordi der ikke er ret meget at råbe hurra for mere i dette land.

Jeg har arbejdet siden jeg var 13 år, jeg har betalt til de goder der er også, og som er på vej til at blive smidt i skralde spanden af spare iver og diktater fra EU.

Hvis man ikke har lov til at sige sin mening her heller, hvor må man så? Sorry jeg ikke ser så lyserødt på hvad der sker .

En underlig holdning til andre menneskers mening, at man med det samme skal ha en eller anden ironisk kommentar med på vejen Indiansummer
He he.
Man kan også trække vejret gratis, men kan man nu også det?
Måske der kommer en afgift på ilt?
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 17:22   #28
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Mella.. Det mr.Bean skriver var altså en joke, halse besvarer den altså også, med en joke.. Så der var intet sårende, og vi andre kan så morer os 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 17:40   #29
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Okay og tak Bananen.
Jeg misforstod og undskyld til Mr. Bean
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 18:04   #30
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Altså....

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tja, jeg har heller aldrig haft et arbejde ude i det virkelige liv, men alligevel kan jeg sidde lunt og trygt på en overførselsindkomst, flikket sammen af alle dem uden indsigt i den virkelige verden......

Tror også man skal passe på med at KUN se forhindringer, hvor om alting er, så har vi stadig ét af de bedst fungerende velfærdssamfund i verden. Desværre er det sparetider, og desværre er det os der denne gang skal stå for skud, men vi overlever da......

Min søn har lige haft en tandbyld og var fuldstændig forvreddet af smerter - GRATIS at få behandling hos tandlægevagten på Oslo plads, et par dage efter blev det endnu værre, hvorfor han blev sendt videre til Brønshøj til en tandudtrækning og efterbehandling, igen GRATIS.

Velfærdssystemet virker! Jeg får børnecheck på Fredag - woow!! Min pension går ind d 31, min boligsikring kommer d 1 og børnebidragene d 2.
Takket være velfærdssystemet lever vi.
jeg vil da lige gøre dig opmærksom på, at det er takket være alle os, der har været på arbejdsmarkedet i utallige år, at du - som du selv siger - kan sidde lunt og trygt uden problemer. hvis vi alle bare havde siddet lunt og godt - og bare modtaget ydelser - havde der jo ikke været nogen til at betale gildet.

Når du en dag IKKE får børneydelser - kan det være du får øjnene op for at det hele ikke er så nemt som du remser op.
Selv på kontanthjælp (Karina-sagen) - lider enlige mødre ingen nød.
Heldigvis da - for det ville da være synd for ungerne, hvis samfundet var som for nogle år tilbage. (såmænd ikke mere end 30-40 år siden).
Hilsen en, der har været på arbejdsmarkedet i 48 år, og som til januar kan læne sig tilbage og nyde det.
Dog - uden ret meget i folkepension - men boligsikring kan man vel opnå.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej så er jeg endelig kommet på K10 JBR Din historie 3 07-08-2013 19:24
Så er jeg også kommet på K10 Østergaard Din historie 1 06-08-2013 18:54
Sådan er det også i Danmark Karo Politik og Samfund 1 03-04-2012 00:14
Juraprofessor: Stasi er kommet til Danmark buster Politik og Samfund 17 12-10-2010 17:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension