K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2009, 17:28   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Politik på K10

Jeg skriver dette indlæg fordi jeg i den sidste tid har kunne se at der bliver diskuteret mere og mere politik herinde på K10..

K10 er ikke tiltænkt som et politisk forum..og skal dermed heller ikke ende som et sådan...

Nu kan man nok ikke undgå at komme til at tale om politik når man hænger i dette system....men det er ved at tage overhånd i en grad som jeg ikke bryder mig om...

Jeg overvejer derfor på kraftigste at lave det sådan at AL diskussion om politik ikke kommer frem på forsiden under "Sidste Nye Indlæg" men derimod holdes inde under Nyhedsdebatten...hvor interesserede kan gå ind og deltage..

På den måde vil folk der spørger om hjælp i diverse indlæg ikke drukne i politiske diskussioner på forsiden...

Meningen med K10 er at vi skal hjælpe hinanden og det gør vi da også...men det kræver jo at man kan se når der kommer nye indlæg på forsiden...

Samtidig kan jeg mærke en uheldig tendens herinde...og det er at man engang imellem kommer til at gå mere efter manden end efter bolden...

Nogle vil også hellere diskutere farver kontra emner...

Hvis man ønsker at diskutere folk´s farver eller direkte gå efter folk kontra emner....ja så findes der massere af website´s til dette formål...og jeg vil opfordre at man henvender sig der...for sådan skal det ikke være på K10...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 17:57   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror det hænger nøje sammen med den ret store omvæltning der er lige i øjeblikket inde på borgen Web... Jeg tror ikke det er en fortsat tendens der vil blive ved med at være her... det ebber nok ud om en uges tid eller mindre...

Kunne man ikke lave et link til en nyhedsside på K10, for de politiske emner så? altså nogen der tager de sidste nye ligesom på forsiden og stiller dem op på samme måde, så man ikke skal trawle alle fora igennem efter nyheds og politiske diskutioner?

Det eneste i får ud af at man skal ind og lede længe efter de indslag er, at de vil dø ud, for personligt gider jeg ikke bruge så megen tid på at trawle en masse fora igennem efter dem.

Hvis det er det i VIL, jammen så er det nok den rette måde at drukne dem på, men jeg synes dog også, at det burde være muligt at komme af med sin vrede over de ting der sker politisk... der er trods alt en stor sammenhæng imellem vores situation og så den politik der bliver ført.

Jeg håber ikke det skal ende som det gjorde på Bistandsbums, hvor jeg og andre fik mundkurv på, selv om vi overholdt reglerne, for så er jeg den der er gået det er helt sikkert (tag det ikke ilde op, jeg siger bare sandheden for mit eget vedkommende... ved jeg er meget direkte, men så ved i hvor i har mig )

Sidst redigeret af Razmo; 07-04-2009 kl. 18:05.
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 18:00   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Webmaster.

Du har fuldstændig ret. Politik er herligt men vi må aldrig glemme hvorfor vi er til. For at hjælpe de mennesker som netop i disse minutter sidder i samme situation som vi selv befandt os i, i begyndelsen af vores eget Helvede.

Godt du kan holde os i ørene. God påske. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 18:02   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg vil indrømme, at jeg synes det ville være dejligt, om politik blev tonet lidt ned herinde..
For vi er her for at hjælpe hinanden uanset politisk overbevisning, det må vi ikke glemme!

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 19:05   #5
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg synes også, det ville være dejligt, hvis politik kom til at fylde mindre. Jeg synes ikke kun, det er nu, hvor der er skiftedag på Christiansborg. Da jeg kom herind første gang for 1½ år siden, opgav jeg faktisk sitet, fordi jeg ikke brød om den måde, politik blev debateret på herinde. For et lille halvt års tiden opsøgte jeg sitet igen, fordi den grundlæggende tanke om at kunne hjælpe og støtte hinanden jo er fantastisk, men jeg synes stadigvæk, at der ofte er en nedladenhed og en spydighed at spore, hver gang nogle udtrykker uenighed med SF / Enhedslisten.

Jeg elsker faktisk at diskutere politik, men det skal ske med respekt for alle sider, og på en måde, hvor man forsøger at nærme sig / forstå hinanden, og det synes jeg ikke ret tit har været tilfældet her. Nej, jeg mener ikke, at det er ond vilje fra nogens side, og ja, jeg ved, at der er mange herinde, der også gør meget for at diskutere på en sober måde.

Så fik jeg vist alt med.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 19:09   #6
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Glemte at tilføje, at jeg selvfølgelig godt kan se, at det er et problem, at dem der har brug for hjælp drukner i politiktrådende... det er bestemt ikke hensigtsmæssigt, så selvfølgelig skal der gøres noget ved det.

Jeg håber bare ikke at politik helt skal fjernes her inde, og at der ikke må være livlig politisk debat, for politik er nu engang en af årsagerne til at vi sider her inde, og politik er en stor del af vores alle sammens sager.

Dem af os, der kæmper en brav kamp for at brede viden om den politiske problematik har altså brug for et sted, en base, hvor vi kan debatere de nye ting med ligesindede, for helt ærligt er der INGEN fora på nettet hvor det lader sig gøre, andet end her inde... Bistandsbums har jo meldt ud, at man ikke ønsker politisk stor-snak. Eneste andet forum jeg kender til, hvor den slags politik har frit slag er *************.dk, men her er vi ikke mange medlemmer endnu.

På bistandsbums var der også nyheder, og man kunne kommentere dem, men der var uskrevne regler for hvad man måtte tilade sig at respondere på dem, og ligeledes har i her på K10 fora der omhandler politik og hvad regeringen har gang i osv... så jeg formoder det er tilladt at tale om emnerne der inde.

Så hvis i vælger at afspære disse fora fra forsiden, så håber jeg da som før skrevet, at man kan få en samlet oversigt over nyeste indlæg et andet sted så man stadig har et overblik.

Pointen for mig er i hvert fald, at det er meget svært at holde politikken ude af mine indlæg, for ligegyldigt HVAD emnet handler om, så minder det mig altid om bagmændende for problemerne osv.... og jeg har brug for at komme af med dampen et sted hvor jeg føler at jeg forstås (ikke tilfældet på BT!).

Og det med manden og bolden... det prøver jeg SELV på... men det kan være svært, når andre ikke gør det, for jeg er ikek typen der bare vender den anden kind til... men hvad gør man så i stedet? melder det til admins?
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 19:20   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Jeg synes også, det ville være dejligt, hvis politik kom til at fylde mindre. Jeg synes ikke kun, det er nu, hvor der er skiftedag på Christiansborg. Da jeg kom herind første gang for 1½ år siden, opgav jeg faktisk sitet, fordi jeg ikke brød om den måde, politik blev debateret på herinde. For et lille halvt års tiden opsøgte jeg sitet igen, fordi den grundlæggende tanke om at kunne hjælpe og støtte hinanden jo er fantastisk, men jeg synes stadigvæk, at der ofte er en nedladenhed og en spydighed at spore, hver gang nogle udtrykker uenighed med SF / Enhedslisten.

Jeg elsker faktisk at diskutere politik, men det skal ske med respekt for alle sider, og på en måde, hvor man forsøger at nærme sig / forstå hinanden, og det synes jeg ikke ret tit har været tilfældet her. Nej, jeg mener ikke, at det er ond vilje fra nogens side, og ja, jeg ved, at der er mange herinde, der også gør meget for at diskutere på en sober måde.

Så fik jeg vist alt med.

Måske det er fordi vi netop ER mange SF'ere og EL'ere her inde at det virker overvældende? ... Jeg synes ikke at der har været samme dårlige skik som f.eks. på BT, hvor man er efter manden pr. definition... der har været politisk debat omkring det hele generelt synes jeg... og selvfølgelig er blå stue i mindretal her inde, eftersom det er blå stue der styrer vores skæbner med urimelig hård hånd.

Mange af os beklager os jo netop over blå stue fordi deres lovgivning påvirker os psykisk direkte... jeg tror faktisk at flere af de aktive brokkere (mig sel vinklusiv) her inde gør det mere af magtesløshed, end for at ville diskutere politik.

Personligt havde politik ind til jeg opdagede bistandsbums.dk i 2006 ikke den fjerneste interesse... jeg gik de første 18 år i systemet uden så meget som at skimte til hverken Nyrup eller Schlütter... først da jeg fandt at der var urimeligheder til, og andre var i samme situation blev jeg aktiv... var faktisk sofavælger ind til 2006 ... og jeg har egentligt ikke mere interesse i politik end dengang... hvilket for mig beviser, at mit politiske ræs kommer af ren afmagt...

Så inden nogen påpeger at nogen her inde er politiske brokkehoveder, så tænk lidt over HVAD det kan være der gør dem til det... jeg tror nemlig at mange af dem er det fordi de rent ud sagt bliver i rå dårligt humør af at få nyhederne smidt i hovedet, bliver frustrerede, bittre på grænsen til agressiv... sådan har jeg selv følt det mange gange, og den eneste måde at komme af med det på, er ved at hælde vand ud af ørerne hos nogen der forstår det.

Hvilket rent faktisk betyder, at politisk debat her inde er lige så meget et råb om hjælp og bekræftelse i, at man ikke er ene om at have det sådan, og ikke bare politisk fnidderfnadder.

Sådan har jeg det selv i hvert fald... og jeg får ingen udluftning af ventilerne ved at smide det på BT debatten, hvor ca. 80% af svarende er spydige og uenige borgeres udladninger jeg mødes med.
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 19:22   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg synes bare tit, man herinde kan blive mødt med; stem på SF, stem på det rigtige parti næste gang, sæt dit kryds det rigtige sted næste gang, nu er der snart kommunevalg osv.
Så kan man godt ind imellem sidde med den fornemmelse, at man ikke har ret til at have problemer, hvis man ikke lige stemmer på SF..
Jeg synes da, det er fint at debattere politik i nyhedsdebatten og i hvad gør regeringen, men jeg synes, det er irriterende, når man får klasket et eller partipolitisk i hovedet, hvis man ikke beder om det...

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 19:30   #9
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg synes bare tit, man herinde kan blive mødt med; stem på SF, stem på det rigtige parti næste gang, sæt dit kryds det rigtige sted næste gang, nu er der snart kommunevalg osv.
Så kan man godt ind imellem sidde med den fornemmelse, at man ikke har ret til at have problemer, hvis man ikke lige stemmer på SF..
Jeg synes da, det er fint at debattere politik i nyhedsdebatten og i hvad gør regeringen, men jeg synes, det er irriterende, når man får klasket et eller partipolitisk i hovedet, hvis man ikke beder om det...

Enig... og det burde nogen af os måske blive bedre til at resonere over, mig selv inklusiv... men det KAN være svært at se noget fornuft i andet end SF og EL, når man gang på gang mødes med forværende lovgivning, og når nogen så dukker op og siger at man brokker sig for meget over regeringen, så føles det som om man billiger den behandling man selv føler man får fra regeringen af... og helt ærligt kan det være MEGET svært at forstå, at nogen kan side med samme problemer som os selv, og at de så stemmer på dem der gør livet mere og mere surt for os alle sammen, og resultatet er at man kommer til at gå de blå her inde på klingen, og specielt hvis de giver udtryk for at man brokker sig for meget... kan vi brokke os for meget, når vores tilværelse bliver sønderrevet af regeringen?

Jeg tror bare at dette politiske problem, som jeg vil give Web ret i at der er ved at komme her inde ikke er til at undgå eftersom vores problemer er så tæt knyttet til politikken på området... derfor synes jeg det er en god idé som Web siger, at holde politiske fora for sig, og hjælpe fora for sig... men jeg håber at begge dele vil få lige stor betydning, og begge blive prioriteret højt nok til at de evt. kunne få hver deres forside... så vill eproblemet være løst.

ellers skal de politiske fora helt fjernes, og reglerne udelukke plitisk debat... man kan ikke have politiske fora, og så bede folk om ikke at debatere politik... det har vi set på bistandsbums og det kom der kun ballade ud af.
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 19:35   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Enig... og det burde nogen af os måske blive bedre til at resonere over, mig selv inklusiv... men det KAN være svært at se noget fornuft i andet end SF og EL, når man gang på gang mødes med forværende lovgivning, og når nogen så dukker op og siger at man brokker sig for meget over regeringen, så føles det som om man billiger den behandling man selv føler man får fra regeringen af... og helt ærligt kan det være MEGET svært at forstå, at nogen kan side med samme problemer som os selv, og at de så stemmer på dem der gør livet mere og mere surt for os alle sammen, og resultatet er at man kommer til at gå de blå her inde på klingen, og specielt hvis de giver udtryk for at man brokker sig for meget... kan vi brokke os for meget, når vores tilværelse bliver sønderrevet af regeringen?
Jeg tror bare at dette politiske problem, som jeg vil give Web ret i at der er ved at komme her inde ikke er til at undgå eftersom vores problemer er så tæt knyttet til politikken på området... derfor synes jeg det er en god idé som Web siger, at holde politiske fora for sig, og hjælpe fora for sig... men jeg håber at begge dele vil få lige stor betydning, og begge blive prioriteret højt nok til at de evt. kunne få hver deres forside... så vill eproblemet være løst.

ellers skal de politiske fora helt fjernes, og reglerne udelukke plitisk debat... man kan ikke have politiske fora, og så bede folk om ikke at debatere politik... det har vi set på bistandsbums og det kom der kun ballade ud af.
Til det med rød skrift:
Jo, men det er jo din overbevisning! Det er jo ikke os alle, der tror på, at tingene for den enkelte ville se meget anderledes ud med en anden regering. Vi kan jo ikke alle være enige om, at SF er det eneste rigtige..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Politik og hvad det drejer sig om..... phhmw Politik og Samfund 2 15-09-2011 00:18
Politik & Samfund Lotus Politik og Samfund 1 22-03-2011 17:10
hva er politik? buster Politik og Samfund 1 02-08-2009 17:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension