K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2008, 21:00   #31
mette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
mette er ny på vejen
Hej igen

Så skete der nyt i min sag. Afsluttede mit 6 ugers forløb i kantinen i torsdags, for en uge siden, uden undervejs at have haft besøg eller kontakt af jobkonsulenten eller min sagsbehandler. Havde møde med jobkonsulenten i forgårs og hun forhørte mig i en time. Kan egentligt godt lide hende, men hun afsluttede samtalen med at spørge om, hvordan jeg havde det psykisk, hvortil jeg jo meget oprigtigt kunne sige, at jeg syntes det havde været en drøj periode jeg havde være igennem. Hun, jobkonsulenten spurgte om hun måtte skrive i mine papirer, at jeg nu også har psykiske problemer.... Nej, var mit svar.... Kommunen er nødt til at træffe afgørelse på min fysiske gener som jeg har 1000 lægeudtalelser på.

I dag er jeg så blevet kontaktet af min sagsbehandler.... OG JEG OPTOG SAMTALEN.... De vil give mig pension i foreløbig 2 år. Nej, hvor har jeg hylet..... Jeg begriber ikke, hvorfor de ikke giver mig mulighed for at prøve fleksjob af først. Hvis ikke jeg magter det, så kan de give pension, men når jeg nu gerne vil arbejde.... Kommunens afgørelse beror ene og alene på arbejdsprøvningen i kantinen, og den var på forhånd dømt til ikke at kunne blive succesfuld, da absolut INGEN af mine skånebehov kunne tilgodeses. Jeg føler mig snydt og jeg føler, at det hele tiden har været kommunens hensigt at tilkende en midlertidig pension.

Er der nogen, der ved, om det bedre kan betale sig for kommunen at tilkende pension frem for fleks??? Det virker altså meget, meget underligt med den kendelse, når jeg nu selv mener jeg stadig kan være en ressource på arbejdsmarkedet og jeg tilmed meget gerne vil og... der mangler arbejdskraft.

Puha, en møgdag at komme igennem, men det kender I jo alle....

Håber at høre fra jer

Mette
mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2008, 21:07   #32
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nogle gange fatter man bare ikke systemet.

Men jeg synes ikke, du skal fortvivle helt. Du kan jo SELV prøve at finde et job med løntilskud, og det SKAL kommunen også hjælpe dig med. Samtidig har det den fordel, at du ikke bliver jagtet, men kan gøre det i dit eget tempo.

Skulle du finde et job, du kan magte 12,5 time pr. uge, så er det jo oplagt at give dig fleksjob. Det SKAL kommunen faktisk.

Endelig er der jo også den mulighed, at du får fred og ro til at få det bedre på de 2 år.

Men jo, så er det billigere for kommunen at give dig pension, fordi kommunen får 35 procent refusion af de cirka 15.000, men de INTET får de næste 3 år, hvis de IKKE har overholdt ALT til punkt og prikke ved en flekstilkendelse... om du kommer i job eller ej. Dvs. kommunen får den FULDE udgift i 3 år til enten ledighedsydelse eller løntilskud til arbejdsgiveren. Så bliver du jo en "dyr" dame for kommunen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2008, 21:11   #33
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg ved det lyder hårdt lige nu, men mange fleksjobtilkendte slås med at finde et job der tager de fornødne hensyn, så måske skulle Du tage pensionen i de 2 år som en mulighed til at genvinde noget styrke, og finde den optimale måde at håndtere dine fysiske problemer på, så Du er fuldt rustet til at prøve et fleksjob efter en revurdering om 2 år .
Mht. til økonomi så er der ikke den store forskel, der er ganske få private ydelser der ikke bliver modregnet i ledighedsydelsen(dagpengene til ledige fleksjobbere) , men de fleste bliver modregnet hvadenten det er fleks eller ftp såvidt jeg ved.
Du kan også jage med kommunen om at finde Dig et skånejob, det er din ret som ftp og ville måske give bedre muligheder mht til skånebehov, men endnu er jo ikke sikkert indstilling bliver til en egentlig tilkendelse, Du kan jo få afslag på pension og så bruge den som argument for et fleksjob, når Du hellere vil det.

Håber det om ikke andet kan muntre dig lidt op

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2008, 21:15   #34
mette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
mette er ny på vejen
Tak zuza
Jeg klarede faktisk i gennemsnit 13,5 time pr uge i kantinen. Havde det dog meget skidt og kunne intet hjemme, men det ved de jo ikke på kommunen.

Og jo, jeg kan da godt se nogle få positive ting omkring pensionsindstillingen. Et er netop, at jeg godt må arbejde ved siden af. Men at jeg måske skal gennem den ene prøvning efter den anden igen om nogle år er helt uoverskueligt.

Jeg skal nok holde hovedet oven vande.

Mette
mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2008, 21:51   #35
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mette ja man kan ikke sige tillykke til dig når det ikke er det du ønskede , dog ville jeg hvis jeg var dig nok vælge at se det på en lidt anden måde...

Hvis du med nød og næppe havde kæmpet dig op på 13½ time om ugen, så er sandsynligheden for at du kunne få et fleksjob ikke særlig store (tag det fra en der som udgangspunkt var visiteret til 15-20 timer med skånehensyn og dengang heller ikke kunne få noget job )

Hvis du har førtidspension og du selv kan finde dig et skånejob og du hen af vejen kan arbejde dig op til mere , ja så tvivler jeg ikke på at din kommune vil give dig en fleks om to år og også før hvis du kan bevise at du kan...

Så jeg vil sige op med humøret og hvil dig lidt kom dig oven på kamepen og gå så i gang med at søge et skånejob hvis det er fordi du vil arbejde, er det fordi du vil være nyttig, så er der mange forskellige foreninger, plejehjem osv der ville elske at have dig

Her i kommunen er nogen af vores de gamle ved at lære at bruge interenettet på plejehjemmet og det er førtidspensionisterne der lære dem det

Hvad ang økonomi så er der meget stor forskel for hvad der er bedst alt efter hvor i livet man er ....

Jeg er på ledighedsydelse og får pt 13900 før skat, og da jeg har en datter boende hjemme så kan jeg få boligsikring, når hun flytter bliver jeg straffet for at være på ledighedsydelse ...

Min kæreste der har valgt at bo i en to værelses lejlighed med et barn får lige nu omkring 1880 kr i boligsikring det samme vil han gøre når hans barn flytter hjemmefra ,hvor jeg på ledighedsydelse og hvis jeg fik samme størrelse lejlighed med samme husleje ville kun den rørene formue af 600 kr er du gift eller formuende ja så vil det bedst kunne betale sig at være på ledighedsydelse ,.. men man kan ikke sige noget generelt

Så når du er kommet dig oven på alt det her, så er jeg ganske sikker på at du vil nyde den frihed du har fået til lige at komme ovenpå og få samlet lidt krafter...

jeg er selv lige pt sygemeldt har været ledig flekser i et år , inden jeg fik et job (som jeg selv fandt ) var jeg ledig flekser i 4 år på kontanthjælp..og nu er jeg ledig flekser på ledighedsydelse og næste måned har jeg været sygemelt et år ...

Ingen ved endnu hvad jeg fejler (jo alt det andet som jeg er bevilliget fleks på ) men ikke hvad det er der er kommet til , kun at noget er kommet til og at det påvirker alle funktioner i min krop ... men fordi ingen ved hvad det er og man stadig prøver sig frem med behandlinger nye lægebesøg osv , så ville jeg ikke kunne få en førtidspension, jeg har hele tiden sagt aldrig pension til mig, men tro mig lige pt ville jeg tage mod 2 år med kyshånd.
2 år til at finde ud af hvad er det hvad skal der ske til at få alle mine lægebesøg , sprøjter, hospitalsbesøg osv uden samtidig at skulle kæmpe med arbejdsprøvninger (der alligevel ikke siger noget) møder med jobkonsulent, usikkerhed over hvad vil de nu prøve osv...

jeg er sikker på at man så ville kunne bruge alle sin psykiske og fysiske ressourcer bedre på at komme sig

og nej for god ordens skyld jeg søger ikke pension, ved at det ikke vil nytte noget... alt er for u afklarede endnu og håber stadig at jeg kan vende tilbage til fleks på et tidspunkt
  Besvar med citat
Gammel 28-08-2008, 22:18   #36
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Søde Mette, jeg syntes du skal tage den midlertidige pension, og få styr på dit private liv.. mht. til livskvalitet o.s.v.

Det er jo det vigtigste at: man kan fungere også i forhold til sin fam.

Så op med humøret, hvis det bliver afgørelsen, du kan jo altid prøve at søge et skånejob, hvis du mener du kan magte det.

Mange knus fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 08:08   #37
mette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
mette er ny på vejen
Tak til jer alle
Nu har jeg fået sovet på afgørelsen og dagen i dag ser allerede meget lysere ud. Solen skinner ind ad vinduerne og jeg har lige sendt min mand og vores 3 børn afsted. Tror jeg vil i haven og nyde dagen.
Mette
mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension