K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2013, 11:38   #1
Svaninden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Svaninden er ny på vejen
Ressourceprofil ikke længere lovpligtig?

Jeg er ret ny herinde og har helt sikkert overset en masse, men jeg hører lige fra en veninde på sygedagpenge, at ressourceprofilen ikke længere er lovpligtig. Passer det?
Svaninden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 12:47   #2
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Rehabillitering - Forberedende del

Den er erstattet af et skema som kaldes, Rehabilitering - Forberedende del.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 13:40   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dog kan dele af ressourceprofilen overføres direkte til det sprit nye rehabiteringsskema som helt har erstattet ressourceprofilen.....

Så veninden har ret, ressourceprofilen er fortid.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 20:07   #4
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Jeg syntes så det rehabiliterings skema skøjter over alle ens problemer.. Der blir ikke spurgt til hvad kan du osv.. Er kun hvilken uddannelse kunne du tænke dig??
Hvad vil du arbejde med..??
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 20:48   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, de har skåret enhver form for pessimisme bort, da de nye regler lægger vægt på, at man ikke længere må lægge vægt på sygdomme og problemstillinger - borgerne skal lære at se sig selv positivt, lige som ens læge heller ikke længere må skrive om alt det patienten IKKE KAN, men KUN må skrive alt det, patienten så kan. Det er slut med at fastholde patienter/klienter/borgere i et bestemt sygdomsbillede.

Så fra nu af er alle tryllet helt raske - rehabiliteringsskemaet kan kurerer alt fra angst til brækket ryg, og få enhver diagnose til at ligne et "must have", for at komme videre i teksten og ud på arbejdsmarked
Eller rettete
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 21:09   #6
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
ja det er helt hen i vejret det skema , jeg ville kun svare på det mest basale og ikke uddybe for meget ang tidligere job ovs for hvad kan man bruge det til i ens nuværende situations hvor vi er syge.

ang mål for fremtiden ved job ville jeg strege job over og bare skrive at mine mål er at få en bolig tættere på byen-uden trapper - at få tilkendt en handicapbil så jeg selv er i stand til at handle ind at få råd til en vaskemaskine og tørretumbler og robotstøvsuger eller vinder 2 millioner i lotto så jeg kan klare mig i det daglige og blive fri for hjemmehjælp. At der opfindes en tablet der gør mig rask. Ganske enkelt svare ligeså tåbelig som de spørger
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 21:22   #7
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Saa tryller man bare lidt.. Hvor det foer hed : jeg kan ikke arbejde mere end to timer om dagen. Til jeg KAN arbejde to timer... Saa fik vi aendret noget negativt til noget positivt hehe
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 22:35   #8
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Og mener man, at man slet ikke kan arbejde, så må man jo skrive noget i retning af: jeg kan selv tage tøj på, selv spise, selv gå på toilettet... selvfølgelig forudsat man kan...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 00:07   #9
Svaninden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Svaninden er ny på vejen
Ok, tak for info. Det anede jeg ikke, men hvem skulle også have informeret mig? Den sagsbehandler, der har lukket min sag? *suk*
Svaninden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 10:52   #10
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, de har skåret enhver form for pessimisme bort, da de nye regler lægger vægt på, at man ikke længere må lægge vægt på sygdomme og problemstillinger - borgerne skal lære at se sig selv positivt, lige som ens læge heller ikke længere må skrive om alt det patienten IKKE KAN, men KUN må skrive alt det, patienten så kan. Det er slut med at fastholde patienter/klienter/borgere i et bestemt sygdomsbillede.

Så fra nu af er alle tryllet helt raske - rehabiliteringsskemaet kan kurerer alt fra angst til brækket ryg, og få enhver diagnose til at ligne et "must have", for at komme videre i teksten og ud på arbejdsmarked
Eller rettete
Hej helenekr


Tak for den gode info.

Der skrives at "ressourceprofilen overføres direkte til det sprit nye rehabiteringsskema..."

Jeg fik lavet en statusattest af min læge til jobcenteret omkring 29-12-2011,
hvor han bl.a. også beskrev den fremskredne slidgigt i begge mine knæ, som jo vil sætte begrænsning i hvilket arb jeg kan søge.

Er det noget jobcenter,dk vil kikke på i dag tror du ?

Eller er der ikke noget der hedder statusattest mere...

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vil ikke være med længere!! jonas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 05-02-2012 22:30
Du er ikke længere syg! (Heldige mig O.o) Chilli Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 11-10-2011 20:02
Pensionister kan ikke længere få julehjælp buster Politik og Samfund 1 30-11-2010 10:21
Jeg vil IKKE længere finde mig i Maj-Britt Dit og Dat 27 04-11-2008 18:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension