K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2010, 16:22   #11
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg er ved at blive undersøgt for sclerose og sagsbehandleren og kommunelægen sagde at sclerose da ikke gjorde at man ikke kunne arbejde. Så pejede hun ud på hele kontoret med alle de ansatte sagsbehandlere og sagde, der er da mange her der har sclerose og de arbejder da alligevel
Nå det var bare lige en tilføjelse. Jeg tror de prøver alt hvad de kan for at overbevise en om at man er pyldret.!
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 16:25   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Scleroseforeningen er godt have ved hånden..

Så J&J det skal nok gå med den el-scooter er jeg sikker på. Men......som i begge allerede har erfaret går ens nye liv ikke nødvendigvis så glidende, som før.

I begynder godt, ved at indikere fra starten at I har kendskab til lovgivningen. Mange sager ville se anderledes ud, hvis alle gjorde dette.

Du skriver: "da man anser den som en forbrugsgode og ikke som et hjælpemiddel." hvilket er i strid med lovgivningen, her kunne du hjælpe mig ved at oplyse din kommune, da det er mig der kører klagesagerne i Statsforvaltningerne. Hvis ikke du ønsker at offentliggøre det må du sende mig en PB (personlig besked)

Fremover bliv her på JERES tråd da der helt sikkert kommer mange spørgsmål endnu.

Fysioterapien modtager I vel som vederlagsfri?

Fremover vil jeg anbefale at I får aktindsigt i ALT fra ALLE. Hold orden i disse papirer, der kommer mange.

Sygedagpengestop: læs og forstå: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Nyd livet og hinanden.

Mange hilsner

Sidst redigeret af phhmw; 14-08-2010 kl. 16:29.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 23:41   #13
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
min mor spurte efter en og fik den efter 3 dage, de sage det var nødvendigt for hender livskvalitet, måske er der en opning der, skal skynde mig at sige hun er meget syg
men det er din mand jo også, hun fik den igemmen hjælpemidels centralen.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 23:54   #14
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
PHMMV - det er da vist desværre rigtig nok at scootere er kommet ind under "forbrugsgode" istedet for et hjælpemiddel... det er der mange kommuner der kører efter...

MEN hvis det er DIREKTE IMOD lovgivningen - så forstår jeg ikke at kommunerne ikke bliver irettesat.. jeg mener.. det har været i pressen her i Randers.... så det er en offentlig kendt handling..
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 08:55   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er heldigvis, her for nylig kommet en P-afgørelse fra ankestyrelsen, der rette op, på denne praksis.

De fremhæver netop, at det ikke i alle tilfælde er et forbrugsgode, men netop et hjælpemiddel.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 10:59   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg kan heller ikke forstå....

Kære Ruby

at der her i landet findes et sæt loven, vedtaget af Folketinget, som både politikere og embedsmænd kan overtræde.

Overtræde, i nogle tilfælde, fuldt bevidst og uden konsekvens.

At K10 pt har over 5000 tilmeldte og ca 4 x gæster hver dag viser med al tydelighed at noget er galt.

Hvad kan vi gøre ved det?

Fortsætte, som vi er begyndt: kende lovgivningen ned til mindste komma.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 07:58   #17
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Citat:
Så pejede hun ud på hele kontoret med alle de ansatte sagsbehandlere og sagde, der er da mange her der har sclerose og de arbejder da alligeve

Ved kællingen ikke at der er forskellige stadier i hver sygdom, og at funktionsnedsættelse er individuelt????

Hvad er egentligt forskel i det med hjælpemiddel eller forbrugsgode? Er forskellen i hvor mange penge man selv skal betale til at anskaffe det hvad man mangler?

Sidst redigeret af Stezu; 16-08-2010 kl. 22:38. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 08:32   #18
J&J
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
J&J er ny på vejen
Sclerose.

Hej Sane.

Mange sagsbehandlere ved ikke hvad sclerose er for en sygdom og hvor mange ansigter den egentlig har.
Vores sagsbehandler tror at hvis min mand træner lidt mere, så går det sikkert væk............dette er ikke bare naivt, men dumhed så det batter!

Jeg forlanger ikke at sagsbehandlerne skal være eksperter på sygdommen, men hvis de skal behandle vores sager, så må de også bruge lidt tid på overordnet at sætte sig ind hvad vi taler om.

Forskellen på en forbrugsgode og et hjælpemiddel er:
Ved en forbrugsgode er der en egenbetaling på 50% og man skal betale reperationer selv. Ofte lang behandlingstid.
Ved et hjælpemiddel er der ingen egenbetaling og reperationer betales af det offentlige. Behandlingstiden er ofte kortere end ved forbrugsgoder.

GO´ DAG
J&J
J&J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 15:54   #19
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Jeg har læst et sted at man skal have udgift på over 6000 kr om året for at kunne få bevilget noget, men er usikker om det gælder forbrugsgoder, hjælpemidler eller tredje? Ved nogen her om de 6000 kr hvad de gælder for?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trehjulet el-scooter kan bevilges som hjælpemiddel. phhmw Nyttigt at vide for Førtidspensionister 13 09-08-2017 21:31
EL-scooter brændt Rawhite Hjælpemidler til handicappede 6 14-06-2011 21:24
el scooter bo m Alt det andet 6 12-10-2010 11:23
Kommunen kom og hentede førtidspensionist el-scooter Webmaster K10 Nyheder 0 18-09-2009 08:40
El-scooter - egenbetaling? Ninja Alt det andet 18 04-08-2009 10:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension