K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2010, 09:21   #11
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg slås stadig min sag er 13 år gammel de vil ikke give sig min advokat sige de er ikke rigtige kloge men sådan er de kæmper til sidste blodstråle for ikke at betale 85.000 er meget jeg fik 35.000 for 14 år siden snart
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 09:48   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
blot et lille: undskyld -nøvsen -at jeg sådan forvekslede dig/jer.

Tja, nogen gange så er kortet deroppe altså ikke altid til at stole på -kender du det
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 09:51   #13
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
det var en rideulykke jeg fik skaden ved... jeg faldt af hesten (som stoppede foran et spring), og jeg tog den med hovedet først, ned i springet og videre ned i jorden... dum som jeg var satte jeg mig op, red 10 min mere, og da jeg kom af hesten "sortnede" det for mine øjne (ikke blackout, men en masse sort farve og stjerner), og jeg røg på sygehuset.. men der var ingen brud (heldigvis)

det er min private ulykkes forsikring, som jeg tegnede da jeg var 16 og skulle have knallert...

tror ikke der er flere jeg kan få erstatning fra... fagforening osv gør det vel kun hvis det er arbejds skade??? (og det er nok også for sent nu, skaden skete i november 2006)

og "dum" som jeg er, dengang jeg tegnede forsikringen da jeg var 16, der tænkte jeg jo ikke yderliger over noget som helst... så min ulykkes forsikring dækker kun "medicinsk erstatning" *suk*

Sidst redigeret af Stezu; 21-04-2010 kl. 12:14. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 13:46   #14
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Check lige om din (daværende) fagforening har tegnet en kollektiv fritidsulykkesforsikring. Dansk Metal har tegnet en fælles i Alka som f. eks. dækker deres medlemmer. Om der er en forældelse i den slags vil fagforeningen muligvis kunne informere omkring deres erfaring.

Ikke fordi jeg vil vække nogle forhåbninger for Dig, men for at hjælpe dig med at undgå at overse muligheder.
Held og Lykke

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 15:08   #15
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
jeg kan ikke huske hvilken fagforenining jeg var i da ulykken skete, mener det var FOA, idet jeg var under uddannelse...

og kan heller ikke huske om vi kontaktede dem.. kan huske vi har snakket med en fagforening, og her mener jeg de sagde at de kun dækkede hvis det var en arbejds skade...

ÅRH hvor irriterende jeg ikke kan huske en flyvende fis (også pga piskesmældet)
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 08:44   #16
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Sandie, ham du siger har fået 3½ mil kr. Han har sikkert haft et godt job med en høj løn plus hans sag er garanteret afklaret og hans erhvervsevne må være betydeligt nedsat.

Jeg går ud fra du ligesom mig, er sygemeldt på kontanthjælp, og stadig ikke har fået erhversevne tab, men kun for mén grad. Der er en væsentlig forskel i erstanings beløbet. Så når din sag engang er afklaret (hos kommunen), så ser de også om du har erhversevne tab, altså om du kommer ud og arbejde på 37 timer igen, eller får fleks eller pension. Deruodver kommer det også an på hvad du har tjent FØR ulykken, de regner vidst 1 år tilbage. Så beløbet afhænger meget af det.

Jeg har fået sådan ca. samme beløb som dig, min ulykke var for 3½ år siden, og er ikke afsluttet endnu. Jeg er stadig på kontanthjælp og sygemeldt. Jeg har fået for 8 % mén fra modpartens forsikring og min egen ulykkes forsikring. Derudover mindede min fagforening, som jeg stadig er medlem af, mig om at jeg har en forsikring hos dem også. men den er kun gældende fra 10 % mén og op efter. Min advokat mener jeg skal højere op, så min sag er igen hos ASK.

Jeg håber det forklarede lidt af dine spørgsmål. Penge gør ikke alt, og jeg håber da at vi får det bedre på sigt og ikke er afhængig af alt det her, men derfor er det stadig godt at kende sine rettigheder
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 18:48   #17
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
ham som min mor kender, havde vidst tegnet en masse ekstra forsikringer osv...

jeg kan desværre ikke få for tabt arbejds evne af mit forsikrings selvskab, da den kun dækker medicinsk erstatning (og da jeg tegnede den som 16 årig, skulle jeg jo bare have det billigste, og tænkte ikke yderliger over tabt arbejds evne)
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning????? maggie Spørgsmål ang fleksjob 6 23-11-2012 12:07
Erstatning Stueplanten Dit og Dat 0 25-03-2012 18:53
Erstatning....???? jette2 Alt det andet 3 06-02-2011 19:26
Erstatning nordjylland Alt det andet 10 09-03-2010 18:06
Erstatning Forsyg Alt det andet 1 22-02-2009 20:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension