K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2010, 12:17   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Mere åbenhed i jobcenter sager

"Når en borger er kommet i klemme i systemet, skal der fremover være langt mere åbenhed omkring sagsbehandlingen."

http://www.sn.dk/Mere-aabenhed-i-job.../artikel/39749

hm...bum..bum...mere åbenhed ændrer jo ikke ved den politisk bestemte lovgivning -men godt, uanset hvad, at man forsøger at række ud efter brugerne af jobcentre.

Vi kan jo kun håbe at den større åbenhed også åbner øjnene hos borgere som ikke lige her og nu har brug for systemet ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 12:26   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikke Slagelse prøver at ændre et kedeligt image.

Se her, hvor søde man nu vil være ved soldater.

Men hvad med alle andre, som også har PTSD? Kan de overhovedet tåle den kommunale sagsbehandling?


Citat:
For fremtiden skal syge krigsveteraner i Slagelse Kommune kun henvende sig ét sted, når de skal have hjælp. Foreløbig har kommunen afsat én fast kontaktperson på jobcentrets sygedagpengeafsnit, der skal tage sig af hjemvendte soldater, og på sigt skal ordningen udvides, så soldaten får en personlig guide til hele den kommunale verden, siger Helle Blak.

»Man kan løbe ind i megen ballade og møde rigtig mange forskellige mennesker i kommunen alt efter, hvad du skal have hjælp til. (JA; MON IKKE.... )
Den personlige sagsbehandler skal være kommunens fremstrakte hånd til soldaten, og så tror jeg, man kan undgå rigtig mange problemer,« siger hun.
http://www.information.dk/237364

De ordblinde burde også få sådan en hjælp, og de hjerneskadede, de smerteplagede, de stressede, ja.... ALLE burde have en personlig guide, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 14:22   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
vi kan kun være enige, zuza

-og åh ja, der er vist rigtig mange ting der bare slet ikke "kører" for Slagelse Kommune -hmm....

Og ja, det er et MEGA problem for ALLE borgere at INGEN i det system vil/kan være tovholder og vi er jo desværre ikke de eneste der har oplevet det(ca 15 mennesker involveret og ingen der ville tage ansvar!) -og vi blir desværre nok heller ikke de sidste

-Men trods alt, godt at "nogen" forsøger i det mindste -og ikke blot samtykker!

(ps, i al beskedenhed prøver jeg efter bedste evne at komme med nogle saglige let forståelige læserbreve i de lokale medier, det er jo næsten der eneste jeg kan, suk)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 15:49   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Det med "åben hus arrangementer" lyder da fornuftigt... -hvis der møder en kompetent person fra kommunen der kan, vil og MÅ svare på ? fra de tilstedeværende
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 16:00   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg synes da, det er meget fint initiativ... En del af de meget syge borgere har jo ikke kendskab til alle de mange forskellige paragraffer og derfor ikke får al den hjælp, de måske kunne have fået. Et åbent hus arrangementer har man muligheden for at finde ud af, at man f.eks. har muligheden for personlig assistance, søge hjælpemidler, få en mentor, søge merudgifter. De muligheder jeg lige har nævnt hører alle under en eller anden paragraf og alle forskellige paragraffer! Der er så forfærdelig mange paragraffer, så derfor synes jeg, det er super fint, at de kan få den her service at finde frem til den hjælp og al den hjælp, de har ret til - udover f.eks. at få sygedagpenge.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor underminerede Danmark åbenhed om ACTA? Webmaster Politik og Samfund 8 27-04-2012 00:31
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Borgerlige politikere boykotter åbenhed buster Politik og Samfund 8 06-10-2010 20:24
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension