K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2012, 15:46   #1
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Børnepenge/familiepleje

ja ved godt det ik har en disse med førtidspension osv osv at gøre men ved der sidder mange skrap sakse til alle slags § herinde..

jeg har min datter i plejefamilie hvad jeg er glad for da den familie gør mere for min datter end jeg selv kan tilbyde hende og det sidste jeg ønsker at se er hun ender som mig nemlig som ung(31årige) førtidspensionist eller anden form for kommune ydelse..

men der er et spørgsmål som nære mig og som kommunen ik vil svare på,da hun i sin tid kom i familie pleje,tog de båede de alm børnepenge fra staten hvad jeg fuldt kan forstå og synes er fair nok, men da jeg ik er sammen med min datters far kommer der os penge fra ham, må de virkelig os gerne tag de penge hvad de nemlig har gjort.

det skal siges jeg stadig har hende hjemme hver anden weekend+ jeg selv skal stå for hun har tøj osv og ja mad på bordet naturligvis ,jeg får ingen weekend ydelser da de mener fra fredag til søndag er for lidt til jeg skal havde penge..

så ja mit spørgsmål er kort og godt må de tage pengene fra hendes far af eller er jeg stadig berettet til dem imed jeg stadig har forsøgelse grundlag af min datter hver anden weekend?

håber en kan hjælpe da jeg ik kan hitte ud af alle de § omk de ting

mvh Alana
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/

Sidst redigeret af alanabith; 15-11-2012 kl. 15:52.
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2012, 16:49   #2
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Det er fuldt lovligt for dem at tilbageholde alle former for børneydelser - inkl. bidraget fra faderen, da det nu er det offentlige der står for forsørgelsen af dit barn.

Hvis du mener du har brug for kostpenge eller lign. til weekender/ferier (hvis det er aktuelt), så søg om det - og få et evt. afslag på skrift og derefter kan du anke dette.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2012, 18:17   #3
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Jeg siger mange tak for hjælpen ,tænkte det nok de godt måtte men ville nu lige være sikker..
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2012, 19:26   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, de penge plejer at følge den adresse barnet bor på - det samme ses i de familier, hvor barenet bor 1 uge hos sin Mor, 1 uge hos sin Far ect - selvom de har barnet lige meget, så tilfalder pengene til den der reelt har barnet stående på adressen....

Men søg, og klag hvis det bliver et afslag. Det kan da også være dyrt at have et barn hjemme på weekend, og ofte føler man vel også, at så skal der ske noget særligt og hygges lidt ekstra, og det koster da......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 09:05   #5
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
Kommunen er fuldt berettiget til at tage bidraget fra faderen.
Jeg har også et barn som blev anbragt et par år efter jeg blev førtidspensionist, og eftersom lovgivningen er meget tydelig på det punkt, så tror jeg det er spildte kræfter at søge igen og anke...
Til gengæld har du ret til at Dvs. få kostpenge hvis dit barn er hjemme mere end 3 døgn. Dvs. i ferier, for weekender bliver jo som regel ikke til 3 hele døgn.
Man får ikke for almindelige weekender, da det ses som værende ganske normalt at have flere udgifter på at have en barn, end børnepenge og faderbidrag kan dække.
Det med at få vurderet erhvervsevne til ganske lidt, betyder jo også at ansvarlige kommuner, bliver nødt til at kigge på om man så har ressourcer til at have sine børn hjemme.
rts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 11:58   #6
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
takker for de inputs der er kommet

men har nu ik tænkt mig at søge om weekend tillæg eller noget som helst andet,var kun nysgerrig omk loven om børnepengene fra hendes far, ik fordi jeg mangler penge når hun nu er hjemme i weekenderne og ja ferier får jeg omk 40kr om dagen eller noget i den dur,kan ik lige huske hvor meget jeg får..

spurte kun herinde fordi jeg ik stoler på kommunen eller de folk der har med min datters sag at gøre,den faste som havde min datters sag end til 6år siden kendte jeg fra min egen barndom,som jeg så var meget tryg ved,men hun blevet taget fra sagen,så vi havde ik rigtig nogen fast før her nu..

og ja hende eller dem snakker jeg kun med når det er allermest nødvendigt,da det ik føles at de har styr på noget som helst
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 15:31   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan se en masse om ens rettigheder osv her http://tvangsanbragt.dk/foraeldre-ti...til-kostpenge/

De virker som om de ved hvad de snakker om derinde...

Hov må hellere lige skrive at jeg ikke antyder at dit barn er tvangsanbragt med ovenstående link....det var alene fordi man kan se en masse regler derinde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Børnepenge Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 19-02-2010 13:04
børnepenge pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 8 13-10-2008 23:56
Førtidspensionist og børnepenge Dean Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 16-08-2008 14:25
Børnepension og børnepenge Elastikken Midlertidig Førtidspension 13 11-02-2008 00:17
Børnepenge Hejdien Dit og Dat 3 13-02-2007 14:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension