K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2009, 13:22   #1
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Hvordan ??

Jeg kan godt se at der er tabeller overalt så man selv burde kunne regne ud, hvad man fik i pension hvis man havner der, men jeg kan ikke have det i mit hoved altså.

Min samlevers indtægt er ca 375000 kr årligt.
Hvis jeg får et beløb i form af erhvervsevnetab må de så også trække det fra pension eller ??

Ja håber det er nogen der kan banke det ind i hovedet på mig uden de tabeller som jeg ikke kan have i mit grødhoved altså

søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 17:24   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er altså ikke sådan liiige at fortælle dig, hvad du kan få.

Der er jo mange ting, der spiller ind. Eks. diverse fradrag, din samlever måtte have, og hvis du eks. selv har en pensionsordning.

Hvis du og din samlever ikke kan gennemskue det, så vil jeg anbefale dig at kontakte kommunens pensionsafdeling og spørge der.


Citat:
De supplerende indtægter, som kan få betydning for størrelsen af din førtidspension, er:

indtægt ved personligt arbejde - løn, honorar mv.
udbetalinger fra arbejdsmarkedspensioner og individuelle pensioner, fx ratepension
underholdsbidrag og andre løbende ydelser, fx erstatninger
anden indkomst ud over folkepensionen, du skal betale skat af
aktieindkomst
positiv kapitalindkomst

Citat:
Hvis din partner ikke er pensionist
Er din partner ikke pensionist, skal kommunen se bort fra de første 160.176 kr. (2009), din partner tjener. Herefter kan I sammenlagt have supplerende indtægter på op til 101.700 kr. om året (2009), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat ned med 30 kr., for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 101.700 kr. (2009).

https://www.borger.dk/Emner/Pension/...ield2Bookmark1




__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 19:38   #3
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Engangsbeløb bliver normalt ikke modregnet, kun løbende ydelser, men engangsbeløb vil af forskellige grunde være klogt at have på en separat konto .
Søg evt. på borger.dk og lav en prøveberegning derinde. Man kan lave en "virtuel" beregning af ens pension her , som kan, men IKKE automatisk bliver sendt videre : https://pensionsguiden.borgerservice...tBeregning.asp

Ellers er google din ven, der er flere hits også indenfor K10 omkring emnet.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan gør man? adaucke Spørgsmål ang fleksjob 8 29-01-2013 19:18
Hvordan ser en syg ud ?!? Bare Mig Alt det andet 20 18-06-2010 12:42
Hvordan for4gang Din historie 9 21-06-2008 15:08
Hvordan vil jeg stå? mumle_mund At søge førtidspension 17 06-03-2008 23:14
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension