K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2015, 21:20   #1
flexhunter
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
flexhunter er ny på vejen
Sige fleksjob op???????

Hej.
Har haft fleksjob i 2 år i det samme firma men arbejdsklimaet er blevet så dårligt at det ikke er til at holde ud at være der mere. Firma er i økonominske problemer og min chef er ikke til at holde ud.
Mit spørgsmål er hvad sker der hvis jeg siger mit job op?
Håber der er nogen der kan svare eller komme med et godt råd.

Hilsen Flexhuntet:-)
flexhunter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2015, 21:30   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexhunter Se meddelelser
Hej.
Har haft fleksjob i 2 år i det samme firma men arbejdsklimaet er blevet så dårligt at det ikke er til at holde ud at være der mere. Firma er i økonominske problemer og min chef er ikke til at holde ud.
Mit spørgsmål er hvad sker der hvis jeg siger mit job op?
Håber der er nogen der kan svare eller komme med et godt råd.

Hilsen Flexhuntet:-)

Jeg fandt lige et link, desværre står der ikke nogen dato for hvornår det er skrevet.

http://lafs.dk/forside/sporgsmal-svar/

Hej LAFS
Jeg er træt af mit fleksjob – må jeg selv sige op?
Jeg har et fleksjob – som jeg har haft i flere år. Indenfor det seneste år er der sket en del udskiftninger på min arbejdsplads, og det har betydet at jeg overvejer at sige mit fleksjob op.
Er der noget jeg skal være opmærksom på i den forbindelse.
Med venlig hilsen
Xxxx

Svar:
Du må ikke selv sige dit fleksjob op, fordi du er blevet træt af jobbet, eller arbejdsstedet.

Hvis du selv siger dit fleksjob op – uden du har et nyt, er du selvforskyldt ledig, og så vil du ikke være berettiget til ledighedsydelse, før du igen har optjent retten til ledighedsydelse.

Hvis det er på grund af forværring af helbredet, man ønsker at fratræde sit fleksjob, er det ikke at betragte som selvforskyldt ledighed, men inden man siger sit fleksjob op – også selv om det er lægeligt begrundet, skal opsigelsen altid ske i samråd med jobcentret / kommunen.

Hvis du ikke mere trives i dit fleksjob, og det ikke er på grund af dit helbred du ønsker at skifte, kan du selv forsøge at finde et andet fleksjob.

Hvis du ikke selv kan finde et andet fleksjob, vil jeg opfordre dig til at kontakte din virksomheds- eller jobkonsulent, og tale med ham / hende om dit problem, om at du ikke mere trives på din nuværende arbejdsplads.

Det kan være svært at finde et nyt fleksjob, men på hjemmesiden www.ijobnu.dk eller her hos os, kan du prøve at se om der er nogle ledige fleksjob du har lyst til at søge.

Med venlig hilsen
Merete Hornecker
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2015, 07:27   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du skal også lige huske at hvis du skifter job kommer du under den nye ordning som betyder en løn nedgang.

ikke at det hjælper på miljøet, men rart at huske
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2015, 10:48   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvis det havde været mig der oplevede det du har, havde jeg taget en snak med min læge om hvordan jeg har det

Hvis arbejdsmiljøet er så dårligt at det påvirker dig kan det blive nødvendigt med en sygemelding, for du må ikke gå helt ned pga. dette.

Hvis ikke tingene ændrer sig vil du højest sandsynligt blive opsagt på et tidspunkt.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2015, 13:15   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tag fat i din jobkonsulent og forklar om forholdene, så du måske kan fritages for karantæne, hvis du selv siger op
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2015, 19:38   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Medmindre du har en god grund til at sige dit fleksjob op ja så får du ikke ledighedsydelse i 3 uger..

Se §77A her https://www.retsinformation.dk/forms...id=165684#Kap7

Det bedste du kan gøre er at kontakte jobcenteret og fortælle om dine problemer...

Det er set flere gange at man kan få en dispensation fra de 3 ugers straf hvis man har en god grund...

Læs her om andre gode grunde til hvorfor man ikke skal udnytte sin arbejdsevne https://www.retsinformation.dk/Forms...id=164698#Kap6 §13 stk 7 og 8
__________________

Sidst redigeret af Webmaster; 06-01-2015 kl. 22:43. Årsag: Links rettet
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2015, 22:18   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej Web

De der links bringer mig til en side man skal logge ind på for at se noget.

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2015, 22:44   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm ja det er åbenbart når man finder de links igennem Cabi...

Jeg har rettet de links i mit sidste indlæg..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension