K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2011, 08:45   #11
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Mcavforfanden

Jeg får ikke selv Saroten/Amitriptylin men det gør min mor mod kroniske smerter. Hun tager dem til natten. For smertelægen var der ingen tvivl om at hun skulle prøve dem. For det er nemlig vigtigt for alle og måske især kroniske smertepatienter at få en ordentlig nattesøvn. Hun har stor gavn af dem.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 09:23   #12
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mcavforfanden Se meddelelser
Har i nogle gode/dårlige erfaringer med en bestemt type antidepressiv mod smerter?

Synes det svært at finde ud af om de overhovedet virker, mine smerter er aldrig ens 2 dage i træk.
Altså jeg får 2 slags i "blend" og jeg opdagede da jeg ville forsøge at sætte dem ned, at de i høj grad påvirker min psyke - negativt desværre!

De giver mig fakta en mindre depression - ØØV for kan ikke undvære dem.

Det er:
Gabapentin og Gemadol x3 dagl

De hjælper altså på smerterne som er mange og forskellige, når det så går rigtig galt med migræne osv oveni kan jeg tage
Pinex og Ibuprofen (600 mg) oveni x3 dagl

Så er jeg nogenlunde hjulpet....nogle dage - andre går det helt galt og da hjælper intet!

Nok bare den verden vi må lære at leve i - sådan er det

Sender dig et det hjælper nemlig os'
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 10:10   #13
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Jeg har også piskesmæld efter en trafikulykke, samt kronisk hjernerystelse. Med daglige store smerter i stort set hele torso samt hoved. Min læge har også nævnt ptsd men har ikke skrevet diagnosen.

Min læge giver mig en kombination af todololac (ibumetin som depot),gabapentin (er egentlig til epilepsi, men da de er beroligende på nervebanerne, går de som smertestillende, fås desvære ikke som depot). Panodil som depot, oxycontin 10 mg (depot) og som antidepressivt får jeg der også virker smertestillende cymbalta.

Jeg kan dog ikke længere mærke at de skulle virke smertestillende. I starten, de første ca. 2 mdr. kunne jeg se at mine smertetal gik en til to tal ned, men efterfølgende er jeg tilbage til før. Men de bruges nu udelukkende som antidepressive.


__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 10:29   #14
simba
Elsker at være her på K10
 
simbas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: århus
Alder: 57
Indlæg: 81
Styrke: 15
simba er ny på vejen
Hej...

Jeg har fået Amitriptylin, som smertestillende gennem længere tid nu(har fibromyalgi og diskusdegeneration i lænden).

På mig virker de svagt smertestillende, dvs. de tager lige toppen af smerterne.

Indtil for kort tid tiden har jeg fået 3 x 10 mg/dgl, men har fået lavet det om, så jeg tager dem et par timer før sengetid, fordi jeg sov utrolig dårligt om natten.

Det har hjulpet, så jeg sover fint de fleste nætter, der kan dog være nætter, hvor jeg har flere smerter, så sover jeg lidt dårligere på trods af Amitriptylin.

Udover disse piller får jeg Ibuprofen 3 x 600 mg dgl og har Dolol 150 mg i baghånden til de rigtig slemme dage.

Min læge har fortalt, at det eneste antidepressive middel der kan virke smertestillende, er Amitiptylin.

Simba
__________________
Førtidspensionist pr 1/6-2010
simba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 14:33   #15
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Det her er et af de områder, hvor det er svært at sige noget generelt, da smerter er subjektive.

Men jo, man bruger at prøve antidepressiv medicin i en lille dosis mod smerter, men det kommer meget an på smerternes årsag og karakter. Og så er der jo generelt også forskel på, hvordan medicin virker på forskellige patienter.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 14:56   #16
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Jeg får selv 25 mg til natten, tror jeg har lidt effekt af dem ..

Også sover jeg til tider 9-10 timer på dem, det ikke så tosse
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 23:22   #17
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Er det egenligt helt normalt at man får en utrolig dårlig smag i munden af antidepressiv?
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 00:18   #18
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mcavforfanden Se meddelelser
Er det egenligt helt normalt at man får en utrolig dårlig smag i munden af antidepressiv?
Der er mange spøjse bivirkninger - tjek indlægssedlen om det er en almindelig bivirkning ved dit præparat.

Måske den dårlige smag er fordi du har fået nedsat spytproduktion...? I så fald skal du være ekstra opmærksom på mundhygiejnen da det kan gå ud over tænderne.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 00:31   #19
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Det har jeg helt klart, har ingen spyt ..

Det virkelig ulækkert..
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 00:22   #20
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
vil lige tilføje et lille hint...

Jeg fik cymbalta og havde stort set alle bivirkninger...
Nu får jeg Valdoxan - samme pris minimalt billigere - MEN jeg har stort set ingen bivirkninger... Alle bivirkningerne jeg havde ved cymbalta var væk efter 3 uger..

Jeg gabte konstant, havde ingen spyt og var kronisk træt.. plus jeg fik sovepiller.. Det var de værste for mig..
Men valdoxan'en hjælper mig til at sove - bruger ikke længere sovemedicin, og det med at gabe er væk og mit spyt er meget meget næsten tilbage.. (jeg skal ikke længere sove med en flaske vand som hovedpude... ;-)....) og jeg er meget mere frisk... plus at jeg har fået et meget bedre humør med valdoxan ifht cymbalta... så måske i skulle prøve noget andet antidep.. BARE MÅSKE...
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afklaring - Antidepressiv medicin 5dia Alt det andet 8 17-09-2012 11:42
advarsel antidepressiv medicin-læs østerbro Alt det andet 13 31-05-2012 15:22
Så er der nyt om smerter Mulle63 Alt det andet 0 25-11-2011 10:01
Omlægning af tilskud til antidepressiv medicin? isteen Alt det andet 0 28-01-2011 18:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension