K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2010, 11:57   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Fritstilles/suspenderes, efter fyring

Jeg har nu efter at have været sygemeldt i 17 uger, fået et brev om at de påtænker at opsige mig (hvilket vi er HELT enige om) da jeg psykisk ikke kan magt dele af personalegruppen. Nu er mit KÆMPE problem så at jeg jo er i jobcentrets hule hånd så længe jeg er sygemeldt, og da opsigelsesvarslen er på 3 mdr. vil det lige præcis gå ud over vores sommerferie... HVAD SKAL JEG GØRE??? Man må jo ikke ferierer når man er sygemeldt.... Skal lige huske at fortælle at jeg skal raskmeldes så snart fyringen træder i kraft dvs. 31. juli, sygemeldingen hænger kun sammen med denne arbejdsplads og ikke noget andet.
Jeg har ikke haft sommerferie siden 2006, for i sommeren 07 og 08 var jeg under afklaring og måtte ikke tage nogle steder og sidste år skulle jeg selv betale ferien fordi jeg ingen feriedag havde og ikke kunne få feriegodtgørelse, da jeg kun havde været ansat i 7 mdr. og det var der altså ikke råd til.

Skal jeg hører min arbejdsgiver om de vil fritstille mig under opsigelsen eller evt. suspenderer mig. Hvis nu de vil fritstille mig eller suspendere mig i opsigelsesperioden, så vil jeg raskmelde mig med det sammen at opsigelses perioden starter dvs. 1. maj. Under sygdom får de jo refunderet hele lønnen, men hvis jeg fritstilles får de jo kun refunderet 2/3 af lønnen, hvilket i mit tilfælde vil sige at de kun betaler for 8 timers arbejde om ugen da jeg er deltids fleks, men de vil vel sparer hvor de kan.
Jeg er kommunaltansat...
Min opsigelse er fra d. 31. juli, og vores ferie er fra 5. juli-25. juli begge dage incl.
Kom gerne med nogle bud på hvad min løsning kan bliver, for jeg er ærlig talt helt blank

Sidst redigeret af Susanne2412; 22-04-2010 kl. 13:05.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 12:06   #2
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Selvom at du er sygemeldt under din opsigelsesperiode må du desværre stadigvæk ikke holde ferie.

Min mand var sidste år sygemeldt og fyret da vi skulle have ferie.

Vi fik dog efter rigtig meget tovtrækkeri lov til at holde "ferie" dvs. min mand holdt rekration for egen "regning", dvs han fik ikke løn og hans firma fik ikke dagpenge i den periode.
Vi havde 2 lægers udtalelse om, at han måtte holde rekreation og ville have godt af varmen, og da man ikke på det tidspunkt hverken kunne sende ham til genoptræning eller i arbejdsprøvning fik han lov til det.
Dette kunne måske også være en udvej for dig.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 12:08   #3
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen

Ja her ødelægger det også det hele.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 18:11   #4
vip
Ved at vænne sig til K10
 
vips avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 12
Styrke: 15
vip er ny på vejen
Jeg har fundet nedenstående på flg. link: http://stressforeningen.forumup.dk/a...oreningen.html

Lovgivningen sygedagpengeområdet er ganske klar:
Ferie og rekreation i udlandet

Som følge af din oplysningspligt og kommunens pligt til opfølgning, bør ferie- og rekreationsophold kun ske med kommunens accept. Dette gælder også i perioden, hvor du får udbetalt løn under sygdom.

Du må godt korterevarende opholde dig i udlandet, uanset om du er på sygedagpenge, hvis du har fået tilladelse af din sagsbehandler, og det ikke medvirker til at forhale din sag. (ved evt. tilladelse, så sørg for at få det skriftligt)


Hvis du læser flere af besvarelserne i linket, kan du læse, at det faktisk lykkes personen der spurgte om ferie under sygdom i den anden tråd at få tilladelse til at afholde ferie af både kommunen og arbejdsgiver - så held og lykke alle sammen, der er trods alt håb forude
vip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 00:09   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Susanne2412

Du skal bare raskmelde dig den 4. juli... -og betale ferien(5-31 juli) med de feriepenge du har optjent(altså en ekstra ferieuge)... -sværere er det såmænd ikke
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 10:50   #6
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej Susanne2412

Du skal bare raskmelde dig den 4. juli... -og betale ferien(5-31 juli) med de feriepenge du har optjent(altså en ekstra ferieuge)... -sværere er det såmænd ikke
Var det ikke en dårlig idé. Så tror de jo ikke på at man er syg mere?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 10:52   #7
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg har lige et spørgsmål i samme forbindelse og håber det er ok jeg lægger det her i din tråd, da emnet er lidt det samme,

Vi har ikke bestillt ferie i de to uger at min søns børnehave er ferielukket. Så jeg skal ingen steder. Jeg er ikke sendt i arbejdsprøvning endnu.
Har jeg monstro nogen muligheder overhovedet for at bede om fri i de to uger? Heldigvis har manden fået fri. Men vi vil jo gerne at sønnemand får 2 uger med os i fællesskab
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 10:56   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser
Jeg har lige et spørgsmål i samme forbindelse og håber det er ok jeg lægger det her i din tråd, da emnet er lidt det samme,

Vi har ikke bestillt ferie i de to uger at min søns børnehave er ferielukket. Så jeg skal ingen steder. Jeg er ikke sendt i arbejdsprøvning endnu.
Har jeg monstro nogen muligheder overhovedet for at bede om fri i de to uger? Heldigvis har manden fået fri. Men vi vil jo gerne at sønnemand får 2 uger med os i fællesskab
Jeg har prøvet det samme og havde heldigvis en forstående sagsbehandler da jeg luftede det for hende, så prøv og forhåbentlig får du lov at holde fri de 2 uger....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 11:01   #9
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Jeg har prøvet det samme og havde heldigvis en forstående sagsbehandler da jeg luftede det for hende, så prøv og forhåbentlig får du lov at holde fri de 2 uger....
Tak Det lyder positivt. Håber de er venligt stemt
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 11:29   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
nilla de gange jeg har været i arbejdsprøvning har kommunen og sagsbehandler selv spurgt mig om jeg havde nogen børn hjemme der havde brug for mig, og jeg har aldrig haft problemer med det , så mon ikke den går
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fyring tfvinter Spørgsmål ang fleksjob 11 13-05-2012 11:36
Fyring af fleksjobber? Andepigen Spørgsmål ang fleksjob 14 04-02-2012 16:31
fleksjob evt fyring dennis0667 Spørgsmål ang fleksjob 6 27-09-2011 14:29
www.fyring.dk Stella Et godt link! 0 21-02-2009 16:03
Fyring og førtidspension? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 22-02-2007 15:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension