K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2013, 21:10   #1
mianellia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
mianellia er ny på vejen
Unhappy *rækker* min hånd ud for hjælp...nogen??

-22 år.
-over 20 skole/klasse forløb bag sig.
-Udsat for incest.
-"Mødt" en blotter
-Tæt på at blive voldtaget men nåede væk
-Blevet gramset på af ældre mænd.
-Tvangsfjernet som 12 årig
-Haft en x kæreste som kørte psykisk terror på mig og truede med vold.
-Aldrig faldet til eller lært det basale man burde kunne når man går i skole.
-Haft mange korte psykolog forløb.
-Aldrig fået ordnene "jeg elsker dig" af min mor. Hverken tryghed eller mad.
-Aldrig haft et hjem.
-ny papfar hver 14.dag
-vaskede tøj som 7 årig/havde ALLE mine mors opgaver. /hun var luder, alkoholiker og narkoman. hun stak tit af og lod mig være alene med mine søskende.
-mine søskende kaldte mig mor..






-Nogen der ved/kan sige om jeg er berettiget til førtidspension?

-Nogen som ved hvad jeg "fejler" ud fra det jeg skriver, eller kan genkende det?

-Nogen som ved hvis man kontakter/rækker ud for hjælp hvor langt tid tager en "sag" omkring samtaler med en psykiatrier? ift. udredning?

-Nogen som ved hvad jeg har ret til/kan søge om/tilbud?


Har det sådan her til hverdag ...
-Konstant usikker
- bange
-svært med følelser
-perioder med stress/depressioner
-svært ved at binde mig til folk
-Føler jeg lever i min egen "bobble"
-Panik angst, social angst ved offtenlige steder. (EKSTREMT). (Tryg hjemme, og med kæresten)
-Føler mig unormal
-Overspiser, spiser ingenting = konstant mavepine/ondt
-Dårlig lænd pga et fald forrige vinter. (tør ikke tage til lægen) føler jeg måske ikke bliver taget seriøst. Også derfor jeg ikke været der endu angående psykolog/tilbud da jeg er bange for jeg ikke har et problem, eller han/hun griner af mig.
-Tror jeg har en eller anden form af borderline, maniodeppresiv, evigheds tomrum, manglende identitets følelse,Skizofreni.Emotionelt ustabil personlighedsforstyrrelse,Paranoid personlighedsforstyrrelse.
-Snakker tit til mig selv, føler jeg ser ting ingen kan se.
-Kan aldrig sove uden lys i form af vinduet (ruller gardiner op) bange for "manden" som gjorde de ting ved mig som barn, kommer.
-Tør aldrig rigtigt gå ud selv. bange for blive voldtaget, bange når jeg udenfor min dør.
-Føler nogle gange jeg ingen følelser har
-har aldrig haft venner er ekstremt a social og har det bedst sådan
-tog mange" stoffer som ung, var ved at dø flere gange. (hårde stoffer) svært ved at huske i dag.


OG meget mere...

er der nogen som ved hvad jeg kan gøre? hjælp jeg kan få? får lige pt kontanthjælp. nogle tilbud i kommunen?



*rækker* min hånd ud for hjælp, min 1 gang og er faktisk PISSE SKRÆKSLAGEN selv om det er på nettet. Ville sætte pris på ingen dømmende mennesker, hån eller "op på hesten" ... Vil bare have hjælp! evt. hvordan man laver en sag via en psykiatrier med førtidspension, altså om jeg er berigtiget? hvordan ved man det?

Sidst redigeret af mianellia; 01-09-2013 kl. 21:19.
mianellia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 21:16   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Tal med din læge, jeg tror sagtens der kan kan være et "pakkeforløb" som de kalder det, indenfor psykiatrien, som kan hjælpe dig.

Så ung du er, så står pension ikke lige for døren, men der er til gengæld god mulighed for at få vendt skuden ved hjælp af psykiatrien, de har også socialrådgivere der kan bistå dig i forhold til kommunen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 21:21   #3
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Håber der er nogen der kan hjælpe dig, for det lyder bestemt somom du har brug for det..
Man kan jo kun så meget selv som menneske....

Og jeg håber inderligt du finder en som du føler dig tryg ved og som kan hjælpe når du får din hjælp...

Og herinde er der ikke nogen der dømmer dig, vi læser bare hvad du skriver, og tænker at din kommune skulle have hjulpet dig for 20 år siden istedetfor bare at se på, der er ingen børn der har godt af at blive tidligt voksne....

Kan ikke selv have når man hører om alle dem hvor skolerne råber op og der ingenting sker, for tro mig det sker tit, og en skole der skal altså virkelig meget til før de siger ordet misrøgt/misbrug til kommunen, det er ikke noget de bare slynger ud...



for tro mig din kommune har ikke kunne undgå at vide der var noget galt...

Man kan søge om aktindsigt i om der feks er inberettiget ting til kommunen, på den måde kan man også ligesom få bekræftet at der var noget galt ved selv at læse det, det kan nogen gange hjælpe folk også...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 21:28   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg er i chok.. Det er uttolig mange ting du har vaeret udsat for igennem hele dit liv.
Vi er ingen der haaner eller goer grin med dig. Tvaertimod vi er her for at hjaelpe dig.

Hvad er din egen indstilling til at komme i behandling? Fordi saa kunne psykiatrien hjaelpe dig noget af vejen.
Eller vil du udelukkende gaa efter ftp?

Det kraever noget udredning.. Behandlingsforloeb paa min. 1 aar.
Nogle diagnoser, foer der kan indstilles til ftp.

Saa under alle omstaendigheder, saa bliver du noed til at snakke med nogen som kan diagnotificere dig. En speciallaege/overlaege/psykiater/psykolog.

Plus faa talt med din laege omkring laenden. Det kan vaere alvorligt, og have konsekvenser for din fremtid .
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 21:36   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er rigtig flot, at du har rakt hånden ud, ved at skrive lidt om dig selv herinde.

Fortsæt med, at skrive og læse i denne tråd, jeg er sikker på, at mange vil kunne give dig nogle gode råd.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mianellia Se meddelelser
-Dårlig lænd pga et fald forrige vinter. (tør ikke tage til lægen) føler jeg måske ikke bliver taget seriøst. Også derfor jeg ikke været der endu angående psykolog/tilbud da jeg er bange for jeg ikke har et problem, eller han/hun griner af mig.
Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at en læge kan finde på, at grine af dig, men hvis du nogensinde oplever det, så bør du finde en anden læge, for det er absolut ikke det almindelige.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 21:48   #6
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Her er et link til Landsorganisationen mod seksuelle overgreb:

http://www.lmso.dk/hjaelp.htm

Der er telefonnumre til rådgivninger, pjecer osv.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 22:46   #7
mianellia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
mianellia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Jeg er i chok.. Det er uttolig mange ting du har vaeret udsat for igennem hele dit liv.
Vi er ingen der haaner eller goer grin med dig. Tvaertimod vi er her for at hjaelpe dig.

Hvad er din egen indstilling til at komme i behandling? Fordi saa kunne psykiatrien hjaelpe dig noget af vejen.
Eller vil du udelukkende gaa efter ftp?

Det kraever noget udredning.. Behandlingsforloeb paa min. 1 aar.
Nogle diagnoser, foer der kan indstilles til ftp.

Saa under alle omstaendigheder, saa bliver du noed til at snakke med nogen som kan diagnotificere dig. En speciallaege/overlaege/psykiater/psykolog.

Plus faa talt med din laege omkring laenden. Det kan vaere alvorligt, og have konsekvenser for din fremtid .

Jeg har all den tid i verden, min kommune har sagt jeg hverken skal i uddannelse/job/tilbud lige nu. Jeg bare skal "bare" kontakte mine egen læge her indenfor 13 uger og nu er der nok gået 4 uger.

Problemet er jeg ikke ved hvad jeg skal sige til lægen og jeg har ekstremt meget social angst og bange for konstant sige noget forkert at jeg ikke får sagt det jeg skulle = og så føler jeg ikke jeg får den rette behandling eller ikke bliver taget seriøst.

Og min lænd SKAL jeg havde snakket med lægen om fordi har konstante smerter, kan ikke sove ordentligt og ikke plukke ting op af gulvet/binde min sko uden jeg virkelig skal anstrenge mig og det gør skide ondt.
I perioder er det dog bedre. Men har konstant trykken/ingen følelse det sted jeg rører som om jeg er uden følelse der og skæv i ryggen.

Jo jeg vil gerne "gå efter" FP. Da jeg kender mig selv 100 procent og ved jeg IKKE kan tage en uddannelse på lige fod med andre og jeg ikke kan varetage et job på de 37 timer normale mennesker har.

Jeg ved hvad der står i mine sagsakter og jeg ved jeg har både nok psykisk som er hæmmende og i mit liv. til at jeg kan få det. Men som jeg kan forstå så SKAL jeg ligesom skubbet/tvunget mig selv til ringe lægen, tage der hen og få en snak om lænd og psykiatriker...SELV om det er pisse angst fremkaldende må virkelig se om min kæreste har en fri dag snart, for kan ikke selv.

Jeg er åben for terapi, dog IKKE medicin. har før haft et misbrug med stoffer og vil ikke igen have noget til at dulme mine følelser. Vil mærke hvem jeg er, selv om det er skræmmende, pisse irriterende til tider, angst konstant når jeg er udenfor min dør...

Jeg har efter 22 år indset at jeg skal have hjælp og jeg IKKE kan tage en uddannelse. Hvilket var en mega HÅRDT slag for mig!!! da jeg altid kæmpet. men jeg ved med mig selv jeg i det mindste har prøvet de sidste 4 år ihærdigt med 3 uddannelser hvor jeg hver i sær i dem har gået to gange, for at virkelig skubbe mig selv. Jeg fuldførte ingenting, og sidder tilbage med mere angst, usikkerhed og ingen selvtillid. Jeg kan ikke med mange mennesker, sveder og får det så dårligt.

Kan huske perioder da jeg var omkring de 6 år hvor pædagogerne skulle hjælpe mig på toilettet inden vi skulle på tur hvor jeg ikke ville være til besvær og endelig skulle jeg tisse men sagde nej for de andre børn skulle til først OG jeg ikke skulle pålægge de voksne byrder.. Havde selv angst der. kan huske det som om det var igår... Har mange!!! lign situationer hvor jeg gjort noget andet fordi jeg simpelthen havde angst/ikke ville være en byrde eller jeg tænkte hvad andre tænkte om mig. Det har begrænset mit liv så meget jeg ikke engang lever mere!!!

Har taget 7 kg på,fordi jeg selvfølgelig hverkem får motion eller særligt meget frisk luft. Min kæreste har sjældent fri fra arbejde så, kommer kun ud måske to gange om ugen.. og virkelig noget jeg er træt efter i mange dage!!

Føler mig så unormal!! dum og føler jeg burde stræbe efter mere.. fx. uddannelse. Men har også lært at det er ok, at ikke være ok. Det kan tage 4-10 år at blive okey igen med hensyn til psykiatriker men det er også ok. Lige nu tager jeg et skridt i den rigtigte retninger så det må tælle for noget lige nu.

Min kæreste er mit lys i dette mørke jeg gennemgår lige nu!!! trods for vi kun været sammen i 2 små år, så er han min klippe og støtter mig meget!! Lige nu er nok den værste periode jeg haft i hele mit liv og han hjælper mig, og siger det er ok! hvilket er en stor gave, jeg takker ham for hver dag.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er rigtig flot, at du har rakt hånden ud, ved at skrive lidt om dig selv herinde.

Fortsæt med, at skrive og læse i denne tråd, jeg er sikker på, at mange vil kunne give dig nogle gode råd.



Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at en læge kan finde på, at grine af dig, men hvis du nogensinde oplever det, så bør du finde en anden læge, for det er absolut ikke det almindelige.
Tusinde tak og det vil jeg gøre!! jeg er åben for alle bud/tanker folk måtte komme med. Jeg svarer ikke alle, men læser alt nøje og bruger det hele til at skabe en mening i dette kaos!! TAK FOR ALLE SVAR!
mianellia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 23:01   #8
syrenen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
syrenen er ny på vejen
Jeg håber du får mod til at gå ned til din læge, tag evt.kæresten under armen, og tag så et udskrift med af, hvad du har skrevet her på K 10, så må din læge tage sig tid til dig, og få dig i rette behandling. Du kan evt .sende et brev til din læge med ovenstående, så han er forberedt på, hvad I skal snakke om, når du kommer derned.Bestil en dobbelt tid så I har god tid til en snak! Jeg håber du får hjælp og husk der er brug for os alle her i verden, man skal bare finde den rigtige hylde.
Kærlig hilsen og held og lykke ønskes du af Syrenen.
syrenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2013, 08:41   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mianellia Se meddelelser
Problemet er jeg ikke ved hvad jeg skal sige til lægen og jeg har ekstremt meget social angst og bange for konstant sige noget forkert at jeg ikke får sagt det jeg skulle = og så føler jeg ikke jeg får den rette behandling eller ikke bliver taget seriøst.
Citat:
Oprindeligt indsendt af syrenen Se meddelelser
og tag så et udskrift med af, hvad du har skrevet her på K 10, så må din læge tage sig tid til dig, og få dig i rette behandling. Du kan evt .sende et brev til din læge med ovenstående,
Jeg tænkte også, at du kunne printe det ud, som du har skrevet her, eller skrive noget tilsvarende til din læge.
Skriv i punktform hvad du har været udsat for i din liv, som du gjorde i dit første indlæg her.
Og så kan du skrive en tilsvarende liste over de symptomer du har, og sende det hele til lægen, så han har mulighed for, at læse det inden i mødes.

Få evt. din kæreste til, at ringe og bestille tiden, så han kan gøre opmærksom på, at der skal sættes god tid af, og han kan måske bedre forklare hvorfor.
Nogle lægesekretærer kan være ret emsige.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 00:34   #10
julie70
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2013
Lokation: 9700
Indlæg: 1
Styrke: 0
julie70 er ny på vejen
Mht. Lænden tror jeg det er en kiropraktor du skal snakke med, Jeg har selv lændeproblemer og er blevet hjulpet af en kiropraktor.

Det psykiske er noget der kommer til at tage lang tid at bearbejde.
mit bløder når jeg læser om alt det du har været igennem.

Jeg ved ikke om du har hørt om huset Zornig? jeg har smidt et link til dig, der ved de hvad du skal gøre fremadrettet.

Det var rigtig flot du fortalte din historie herinde, og nu håber jeg du kan finde lidt mere styrke og gå til din egen læge, eller prøve at kontakte Huset Zornig. Du kunne f.eks. kopiere din historie her og sende den til dem.
julie70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktion omring christiansborg hånd i hånd Helle Smith Politik og Samfund 3 06-09-2013 08:59
Reform i egne rækker (læs politikernes rk.) gunvor Politik og Samfund 2 16-05-2012 13:04
Fysioterapeut til min højre hånd §ABC Alt det andet 6 08-02-2012 01:11
hjælp hvis nogen kan superkok Alt det andet 18 25-05-2010 10:14
Venstre hånd aner ikke, hvad højre hånd laver Phönix Dit og Dat 6 04-09-2008 19:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension