K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension Burde der være en minimums grænse for hvor lidt/meget arbejdsevne man skal have tilbage for at blive visiteret til fleksjob kontra førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2008, 10:33   #41
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, hvad skal man sige. JSV har allerede sagt til mig, at det er svært at finde fleksjob på 15 timer, så med 6-8 kan jeg ikke forestille mig, det bliver nemmere
Minimumsgrænse tak..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2008, 10:05   #42
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg hiver lige denne tråd frem igen da der nu er sket nyt på pensions området

Det kommer lige her

Citat:
Regeringen indgik i går en aftale med Dansk Folkeparti, Det Radikale Venstre og Ny Alliance om at øge arbejdsudbuddet i Danmark og tiltrække mere udenlandsk arbejdskraft gennem en lang række tiltag.

For velfærdsminister Karen Jespersen er det afgørende, at førtids- og folkepensionister med jobplanen får en tilskyndelse til at give et ekstra hånd med på arbejdsmarkedet. I dag er der nogle folkepensionister som ikke mener, at det kan betale sig at arbejde, og nogle førtidspensionister, som er bange for at miste retten til førtidspensionen, hvis de tager et arbejde.

- Vi ved, at der er pensionister, der ønsker en større tilknytning til arbejdsmarkedet. Med aftalen gør vi det mere trygt og mere profitabelt at arbejde og jeg er overbevist om, at flere pensionister vil benytte sig af de nye muligheder. For at bruge de nye muligheder skal kendskabet til ændringerne udbredes, og det vil Velfærdsministeriet sørge for, siger Karen Jespersen.


For førtids- og folkepensionister betyder aftalen, at:

* Reglerne om frakendelse afskaffes for alle førtidspensionister, der er tilkendt pension efter de regler, der var gældende indtil 1. januar 2003 (gammel ordning).

* Det præciseres, at kommunen skal vurdere, om der er grundlag for at træffe afgørelse om, at retten til pension gøres hvilende, hvis førtidspensionisters arbejdsindtægt vedvarende overstiger det dobbelte af førtidspensionens grundbeløb (ca. 122.000 kr. i 2008). Der foretages en konkret vurdering af, om den opnåede indtægt er uforenelig med den tilkendte førtidspension. Er det tilfældet, gøres retten til pension hvilende.

* Der indføres et ekstra bundfradrag for folkepensionister for indtægter ved personligt arbejde på op til 30.000 kr. pr. kalenderår. Fradraget anvendes ved opgørelsen af indkomstgrundlaget for beregning af den supplerende pensionsydelse (ældrecheck), helbredstillæg, varmetillæg og pensionstillægget.

* Beskæftigelseskravet for opsat pension reduceres fra nu 1.500 timer om året til 1.000 timer om året. De 1.000 timer årligt svarer til ca. 19 timer om ugen.

* Forslagene på folke- og førtidspensionsområdet ledsages af en informationsindsats overfor relevante målgrupper, kommuner og virksomheder.
Vi har allerede snakket om dette i denne tråd ... http://www.k10.dk/showthread.php?t=4952

Og som allerede skrevet så er det min overbevisning at dette tiltag kun kan gøre det svære for de flekser der er visiteret til lave time antal og gør kun at der bliver endnu større behov for at vi får lavet en minimums grænse for hvornår vi kan arbejde i fleksjob og hvornår vi skal have en førtidspension med ret til et skåne job .. jeg har for min del ikke den store tiltro til at en arbejdsgiver vælger mig frem for en ftp når vi står og kan det samme og arbejde det samme timeantal ...

Hvad mener i andre ???

lige et link til hvor ovenstående kan læses http://www.social.dk/global/nyheder/...e_vilkaar.html
  Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 07:43   #43
Ijp
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 17
Styrke: 16
Ijp er ny på vejen
Det ville nok ikke være så tosset med et min.

Jeg har selv 15 timer og fået at vide at jeg kan komme ned på 10 og skal jeg efterhånden længere ned må vi se hvad der så skal ske, men håber ikke det sker de næste mange mange år.

Jeg har ofte tænkt på det med husholdningen, men sådan tænker systemet ikke, så der går nok lang tid inden den kommer med i ens time antal
Ijp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 11:08   #44
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tilgiv mig men kan ikke lade være med at juble: hurra, så er jeg udenfor farezonen hvad angår frakendelse af pensionen

Pyha, jeg slipper for at have BIG BROTHER WATCHING YOU når jeg indimellem er i stand til at gå i haven og nyde den

Men jeg er ked af som du hejdien også siger at alle flexjobbere nok får det endnu sværere.

Fra regeringens side blot endnu et træk for at få billig arbejdskraft fra udlandet, ja sådan tolker jeg det
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 13:33   #45
Ijp
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 17
Styrke: 16
Ijp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
tilgiv mig men kan ikke lade være med at juble: hurra, så er jeg udenfor farezonen hvad angår frakendelse af pensionen

Pyha, jeg slipper for at have BIG BROTHER WATCHING YOU når jeg indimellem er i stand til at gå i haven og nyde den

Men jeg er ked af som du hejdien også siger at alle flexjobbere nok får det endnu sværere.

Fra regeringens side blot endnu et træk for at få billig arbejdskraft fra udlandet, ja sådan tolker jeg det
Det kan jeg da udmærket følge dig i, at du jubler over
Ijp er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension