K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2011, 20:36   #1
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Jobcenter København: liste over sagsbehandlere, læger, mm. man skal undgå.

Lad os se at få lavet en liste her over sagsbehandlere og læger hos Jobcenter København, som bryder loven, opfinder egne love, snyder borgeren osv. for at undgå at indstille kronisk syge til førtidspension skønt man er berettiget til det.

Da der i den grad foregår så mange ulovligheder i Jobcenter regi har jeg længe tænkt, at vi må få oprettet en liste over hvem i dette regi man for enhver pris vil undgå.

Denne tråd omhandler udelukkende Jobcenter København, da det ellers hurtigt kan blive for omfattende.
Men jeg synes da bestemt I andre også skal oprette tråde omkring andre Jobcentres medarbejdere, samarbejdspartnere herunder især læger de samarbejder med om at snyde borgerne.

Jeg vil lægge ud med advaraler om at undgå følgende sagsbehandlere:
Ewa Monica Høyer og Susanne Madsen.
Fra visitationen på Musvaagevej: Lars Blytækker.
Ville gerne kende flere navne, men de forsøger at holde sig anonyme hvilket jo er meget klart når de laver ulovligheder.

Af læger vil jeg på det kraftigste advare imod Jobcenters samarbejdspartnere:
Ortopæd på Frederiksberg hospital Jørgen Friis
Arbejdsmediciner Marianne Borritz fra Arbejds- og miljømedicinsk afdeling på Bispebjerg.

Jeg vil også udsende en generel advarsel til jer alle:
Hold jer langt væk fra Arbejds- og miljømedicinsk afdeling på Bispebjerg.
De har KUN til formål at rekruttere folk til deres projekter på Liaison-psykiatrisk afdeling på Bispebjerg hvor systemet (Jobcenter) i årevis kan holde folk på kontanthjælp alt imens Liaison får forsøgspersoner til deres projekter de kan fylde med psykofarmika i årevis.
Der er faktisk dødeligt syge hjertepatienter, som er døde i hænderne på Liaison-psyikatrien.
Bl.a. har hjerteforeningen klaget flere gange over at hjertepatienter er døde efter behandling på Liaison.

Det er også to Liaison-psykiatere der har udvilket TERM-modellen.
Denne indeholder dels en undersøgelsesmetode der har til hensigt at somatisere alle patienter - altså gøre dem til hypokondere ved at plante psykiske komponenter i fysisk sygdom.

Spørgemetoden er at sidestille med de metoder Scientology benytter når de skal hjernevaske folk.

Når så først man er kommet i kløerne på dem fortsætter de deres hjernevask med kombination af TERM-model og psykofarmika.

Det uhyggelige - og dette er der mange som ikke ved, er at denne TERM-model er blevet særdeles udbredt.
Således er læger over hele landet blevet undervist i brug af metoden, lige fra sygekasselæger til alm. hospitalslæger og speciallæger.

Information om Term-metoden og dens formål og instruktioner er desuden blevet sendt ud til alle læger i landet, og derfor kan man aldrig på forhånd vide hvem der er TERM-læge og hvem der ikke der det.

Man kan dog med stor sikkerhed vide, at hvis man foreslår en læge og Jobcenter afviser man går derop, så er det ikke en TERM-læge.

Min erfaring er dog at det absolut kun er de aller mest samvittigshedsløse læger der gør brug af denne model, og i særdeleshed de læger som opnår økonmisk vinding ved at benytte denne model - læs de læger der ligger i udbudsportalen hos Jobcenter over læger der laver Speciallægeerklæringer for Jobcenter.

Man skal huske på, når Jobcenter kræver en Speciallægeerklæring, så kan man selv vælge en læge der skal lave den, man skal insistere, og hvis Jobcenter afviser at pågældende læge må lave erklæringen, så skal de have en pokkers god grund til at afslå...det har de vist sjældent.

Vi skal Jobcenters ulovligheder til livs, herunder undgå de TERM-læger Jobcenter benytter, så lad os stå sammen og få nogle navne frem så vi gensidigt kan få stoppet dette kriminelle system Jobcenter har udviklet sig til.

Jobcenter vil snyde og bedrage og til hver en tid opfinde egen love at indbilde borgerne og samtidig gang på gang på groveste vis bryde Retssikkerhedsloven og diverse andre love, KUN for at holde borgeren på kontanthjælp og således opnå refusion for hver dag de kan slippe afsted med deres ulovligheder.

Og her er der tale om sager hvor borgeren er kronisk syg med nul arbejdsevne og nul udsigt til nogensinde at opnå arbejdsevne og al lægelig dokumentation for dette.

Jeg forestiller mig vi alle holder os langt væk fra TERM-læger og ansatte hos Jobcenter der forsøger at snyde os og bryder loven for undgå at tilkende kronisk syge borgere førtidspension, skønt man er berettiget til det.

Håber I andre vil være med at at få stoppet dette vanvid, ser frem til at få mere frem i dagens lys, kom endelig med nogle navne, kun sammen kan vi gøre en forskel - det er sådan et kæmpe magtsystem vi er oppe imod, så vi må stå sammen, kun på den måde kan vi få dem stoppet.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 21:09   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Lotte.

Jeg ved ikke om sådan en tråd er tilladt på K10, men jeg svarer; og er det ikke tilladt, må tråden blive lukket af en moderator.

At en person har haft en ELENDIG oplevelse med en læge/sagsbehandler er ikke ensbetydende med at alle andre vil have samme negative oplevelse med samme person.

Derfor syntes jeg det hører sig til, at man - inklusiv dig - kommer med en ordentlig BEGRUNDELSE for hvorfor man mener andre skal undgå disse personer.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 21:35   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg synes at tråden er absolut på sin plads og Lotte kom jo allerede i sin anden tråd med sine mange begrundelser for hvorfor hun mener at andre skal undgå disse personer.

http://www.youtube.com/watch?v=kuv2OUzg3IA

Sidst redigeret af Karo; 10-04-2011 kl. 21:43.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 22:15   #4
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hej Lotte.

Jeg ved ikke om sådan en tråd er tilladt på K10, men jeg svarer; og er det ikke tilladt, må tråden blive lukket af en moderator.

At en person har haft en ELENDIG oplevelse med en læge/sagsbehandler er ikke ensbetydende med at alle andre vil have samme negative oplevelse med samme person.

Derfor syntes jeg det hører sig til, at man - inklusiv dig - kommer med en ordentlig BEGRUNDELSE for hvorfor man mener andre skal undgå disse personer.
Jeg har læst i betingelserne for dette forum, og jeg kan ikke se denne tråd skulle på nogen måde stride imod reglerne.

Som karo også skriver, så skal man slevfølgelig argumentere for hvorfor den og den person omgås loven og på hvilken måde.

Men med min erfaring efterhånden, så tror jeg ikke på at der er nogen der har haft gode erfaringer med de læger der kører TERM-model på patienterne.
Der er jo ikke tale om læger der differentierer mellem patienter, men udelukende om læger der arbejder for Jobcenter ved at somtisere patienter for at fastholde dem i systemet og dermed undgå indstilling til førtidspension, og holde dem på kontanthjælp i årevis imens man holdes parkeret i hospitalsvæsnet.

Hvis man har prøvet at blive undersøgt hos en TERM-læge, så ved man hvor ubehageligt det føles, og det føles lige ubehageligt for alle patienter der er ingen forskel der.
Og det er TERM-læger vi skal have en liste over, og det er ansatte i Jobcenter KBH, som snyder og lyver overfor borgeren, og disse jobcenter-ansatte differentierer ikke mellem hvem der er hvem, det er alle over en kam.

Så jeg ser absolut ikke at denne tråd ville kunne føre til uenighed om hvorvidt en læge eller Jobcenter-ansat eller chef er ok eller ej, jeg tror på enighed over hele linjen, for deres arbejdsgang er den samme overfor os alle, og jeg synes kun er er godt at få frem hvor mange der har haft dårlige erfaringer hvor de samme navne på SB'er læger med mere går igen og igen, og det er jeg som sagt sikker på vil være tilfældet.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 22:18   #5
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg synes at tråden er absolut på sin plads og Lotte kom jo allerede i sin anden tråd med sine mange begrundelser for hvorfor hun mener at andre skal undgå disse personer.

http://www.youtube.com/watch?v=kuv2OUzg3IA

Tak for opbakningen.
Vi må have disse ting frem i lyset og kun ved at stå sammen og hjælpe hinanden med bla. oplysning om navne på diverse lovbrydere i systemet og om vores rettigheder, kan vi få dette vanvid der foregår i Jobcenter regi stoppet!
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 22:31   #6
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hej Lotte.

Jeg ved ikke om sådan en tråd er tilladt på K10, men jeg svarer; og er det ikke tilladt, må tråden blive lukket af en moderator.

At en person har haft en ELENDIG oplevelse med en læge/sagsbehandler er ikke ensbetydende med at alle andre vil have samme negative oplevelse med samme person.

Derfor syntes jeg det hører sig til, at man - inklusiv dig - kommer med en ordentlig BEGRUNDELSE for hvorfor man mener andre skal undgå disse personer.
Har du egentlig slet ikke læst min indledende tråd?
Synes du ikke det er begrundelse nok at disse læger kører TERM-model, læs hjernevask på patienterne, kun med det ene formål at undgå at kronisk syge bliver indstillet til førtidspension?

Jeg har en fysisk konstateret lidelse, dokumenteret på en scanning og ALLE klassiske symptomer for min lidelse.

Trods dette har to TERM-læger, som begge arbejder for Jobcenter, somatiseret mig i deres Speciallægeerklæringer, dvs. stemplet mig som hypokonder trods jeg aldrig har fejlet noget psykisk. Dette har mange andre været ude for før mig.
Disse læger samarbejder med Jobcenter og det gør de altså ikke kun i min sag, men i alle pensionssager.
Det er sindsygt vigtigt at dette kommer frem i lyset.

Om andre har gode erfaringer med disse læger i andre sammenhænge er irrelevant, her handler det om at de i deres arbejde for Jobcenter hvor de tjener styrtende med penge, ved at bruge TERM-undersøgelser på patienterne kan lave fusk med Speciallægeerklæringerne.

Denne tråd handler KUN om pensionssager, hvor man er berettiget til pension, men bliver snydt og bedraget.
Det er da muligt at disse læger er positive overfor patienter med rest af arbejdsevne fordi deres agenda netop er at få alle i arbejde, men har taler vi om deres arbejde for Jobcenter hvor de helt bevidst fusker for at lave de "gode" erklæringer Jobcenter efterspørger.

Du er i din gode ret til at ignorere tråden hvis du ikke synes om den.
Den er ikke ment som oplæg til en længere debat med brugere der ikke synes om tråden, men som et redskab til at hjælpe hinanden mod Jobcenters ulovligheder.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 07:07   #7
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Jeg vil da gerne fortælle om mine oplevelser med Lars Blytækker på Musvågevej/pensionsteamet.

Undgå ham kan man nok ikke, men der er grund til at være på vagt, hvis han viser sig at være inde over ens sag.

Måske kan andre godt have haft gode oplevelser med ham, men det ændrer ikke ved, at han handlede utilstedeligt i min sag. Og havde jeg ikke været så handlekraftig og haft en psykiater, der støttede mig i forløbet, så havde LB haft succes med at nægte mig den førtidspension, jeg har ret til.

LB, der er fuldmægtig (og altså på ingen måde lægefagligt uddannet) gav mig afslag på min ansøgning om pension - idet han stort set ignorerede alle speciallægeudtalelser. Hans eklatante fejl var dog at skrive, at han mente jeg skulle have noget psykofarmaka - til trods for, at min psykiater havde skrevet, at der ikke var indikation herfor.

Kommunen fastholdt afslaget, selvom både min psykiater og jeg skriftligt klagede over LBs udtalelse. Min psykiater skrev, at det var ganske uhørt, at en lægmand gik imod den behandlende psykiaters behandling og at LB ikke engang havde mødt mig - hvorimod psykiateren selv havde kendt mig gennem et år i sin praksis. Jeg skrev i min klage, at jeg følte mig stærkt utryg ved LBs udtalelse og gerne ville vide, hvem kommunen havde forestillet sig skulle give mig psykofarmaka, når den behandlende speciallæge ikke ville?

Jeg vandt sagen i Beskæftigelsesankenævnet og blev tilkendt førtidspension med tilbagevirkende kraft et år tilbage i tiden.

Venlige hilsener fra

Nabokone

Sidst redigeret af Nabokone; 11-04-2011 kl. 07:09. Årsag: stavefejl
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 13:14   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Lovbrud frem i lyset!

Støtter denne tråd (og lignende, med samme velargumenterede og fokuserede indhold) 100%.

Vi skal nemlig have tingene FREM I LYSET, så der kan sættes en effektiv stopper for lovbruddene.

Et eneste lovbrud fra en offentlig ansat person er ét for mange, og berettiger til at komme på listen her - eller vil du lige være den der 'tilfældigvis' fik dit liv ødelagt af fejl(sags)behandling?

Vi i den tynde ende af rebet kan miste års indtægt pga af et forkert sat komma, eller en glemt afleveret information, så det kunne lige mangle, at den samme 'retfærdighed' ikke gælder for de ansatte, der sidder med syge og sårbare menneskers skæbne i hænderne.

Eksemplerne herinde er så talrige, at der er stof til årevis af rædselsvækkende dokumentarudsendelser og spørgsmål i Folketinget.

Der er allerede lavet flere nylige indslag og artikler, på baggrund af info hentet fra k10, af Journalister der har opdaget sidens eksistens.

Det er derfor VORES PLIGT som samfundsborgere at gøre opmærksom på, at hér og dér foregår der OGSÅ daglige lovbrud - det er vel ikke kun den enlige mor regeringen ønsker at knalde for socialt bedrageri, der ligger under for Dansk Retsplejelov???
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 14:38   #9
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Har du egentlig slet ikke læst min indledende tråd?
Synes du ikke det er begrundelse nok at disse læger kører TERM-model, læs hjernevask på patienterne, kun med det ene formål at undgå at kronisk syge bliver indstillet til førtidspension?.
Rolig nu. Der er ingen grund til at fare i flint. Beklager da hvis jeg har misforstået dig.

Jeg opfatter bare dit indlæg som om at du kun begrunder den generelle advarsel mod arbejds- og miljømedicinsk afdeling på Bispebjerg hospital, og ikke nævner hvad de øvrige navne du nævner forårsager af problemer...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Du er i din gode ret til at ignorere tråden hvis du ikke synes om den.
Den er ikke ment som oplæg til en længere debat med brugere der ikke synes om tråden, men som et redskab til at hjælpe hinanden mod Jobcenters ulovligheder.
Jeg har ikke sagt noget som helst om at jeg ikke syntes om tråden - tværtimod mener jeg at det er rigtig godt med en liste så folk kan være opmærksomme - jeg påpegede bare vigtigheden af at begrunde sine advarsler.
Jeg har overhovedet ikke lagt op til en længere debat.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg synes at tråden er absolut på sin plads og Lotte kom jo allerede i sin anden tråd med sine mange begrundelser for hvorfor hun mener at andre skal undgå disse personer.
Det er nu en gang noget besværligt om vi skal sidde og bladre andre tråde igennem for at finde begrundelserne for de navne der advares mod.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 18:22   #10
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nabokone Se meddelelser
Jeg vil da gerne fortælle om mine oplevelser med Lars Blytækker på Musvågevej/pensionsteamet.

Undgå ham kan man nok ikke, men der er grund til at være på vagt, hvis han viser sig at være inde over ens sag.

Måske kan andre godt have haft gode oplevelser med ham, men det ændrer ikke ved, at han handlede utilstedeligt i min sag. Og havde jeg ikke været så handlekraftig og haft en psykiater, der støttede mig i forløbet, så havde LB haft succes med at nægte mig den førtidspension, jeg har ret til.

LB, der er fuldmægtig (og altså på ingen måde lægefagligt uddannet) gav mig afslag på min ansøgning om pension - idet han stort set ignorerede alle speciallægeudtalelser. Hans eklatante fejl var dog at skrive, at han mente jeg skulle have noget psykofarmaka - til trods for, at min psykiater havde skrevet, at der ikke var indikation herfor.

Kommunen fastholdt afslaget, selvom både min psykiater og jeg skriftligt klagede over LBs udtalelse. Min psykiater skrev, at det var ganske uhørt, at en lægmand gik imod den behandlende psykiaters behandling og at LB ikke engang havde mødt mig - hvorimod psykiateren selv havde kendt mig gennem et år i sin praksis. Jeg skrev i min klage, at jeg følte mig stærkt utryg ved LBs udtalelse og gerne ville vide, hvem kommunen havde forestillet sig skulle give mig psykofarmaka, når den behandlende speciallæge ikke ville?

Jeg vandt sagen i Beskæftigelsesankenævnet og blev tilkendt førtidspension med tilbagevirkende kraft et år tilbage i tiden.

Venlige hilsener fra

Nabokone
Tak for meget brugbar info, rigtig godt at vide hvordan han handler så man kan komme hans ulovlighede i forkøbet.
Det er virkelig godt at vide hvordnan de typer der ikke overholder loven og som lægmand ser stort på lægefaglige udtalelser gang på gang omgås loven.
Er sikker på Blytækker også er inde over min sag, da han jo sidder i den "anonyme" visitaitonsteam på Musvaagevej.
Og han var jo med til mødet om at undgå at indstille folk til pension hvor Marianne Borritz's projekt også var en del af menuen.
(Marianne Borritz lfra Arbejdsmedicinsk lavede min Speciallægeerklæring og gjorde mig til hypokonder.)
De er ski da en hyggelig forsamling frobrydere, godt vi får de her ting frem.

Det viser det også med al tydelighed, da han har lavet samme nummer med mig.
Efter partshøring nr.2 kommer visitationsteamet med samme indstilling til afslag som var deres udgangspunkt, intet rettet.
De skriver også at jeg skal prøve at skifte til både den ene og anden slags medicin, selv om jeg helt tydeligt i partshøring har skrevet at begge slags medicin er afprøvet og jeg ikke tåler det.
Anfører også at jeg kun tåler dne medicin jeg får nu, som gør mig svimmel og søvnig, men som hjælper mig til at have en tålelig hverdag.

Blytækker og hans lille bande, vil jeg gøre alt for at få stoppet nu, og eftersom Borgerrådgiveren giver mig helt ret i at visitationsteamet SKAL besvare spørgsmål man stiller i partshøring og de SKAL begrunde hvorfor de er uenige ellers er det en overtrædelse af loven.

Intet i min indstilling til afslag er begrundet overhovedet.
Ingen af mine spørgsmål besvaret.
Kan se fra en anden tråd med afvisning af pension, at det er nogenlunde samme ordlyd. "alle behandlingsmuligheder er ikke udtømte, psykiater er en mulighed" osv. en masse ævl helt UDEN belæg.

Og de må IKKE gøre det de gør som standard i ALLE vores pensionssager.
De bryder loven HVER gang de gør det, og det SKAL bare stoppes nu!!

Godt du fik din pension til sidst, hører om mange sager hvor borgeren først vinder en åbenlys pensionssag når sagen når helt til BA alle endnu længere.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
"Sort" liste over sagsbehandlere buster Politik og Samfund 54 20-11-2011 23:41
Tjekliste over læger og sagsbehandlere i København på privat besked. Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-04-2011 21:54
Jobcenter København sylter min sag! Hobbitten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 84 22-02-2011 21:36
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension