K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2010, 13:52   #1
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Læge konsulent fra Kommunen?

Jeg har fået kopi fra lægekonsulenten. Altså det han har skrevet om mine journalkopier.
Der skriver han en vurdering og skriver 8 punkter og skånehensyn. Men må lægen godt gør det?? Jeg troede kun at han skulle oversætte

Min sagsbehandler vil sende mig ud i arbejdsrevalidering også efter 13 uger skal jeg kunne arbejde 35 timer og kommer på alm. dagp. Og det kan jeg ikke. Og det er fra den vurdering han mener at jeg kan arbejde alm. Men min læge, psykolog, psykiater og Mobilteam mener ikke jeg kan arbejde mere ind 2-3 timer dagligt.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 14:05   #2
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Nu kommer der sikkert nogle med lidt mere erfaring snart, men udfra det jeg har læst stolpe op og ned om så må han IKKE gøre det der, hans job er udelukkende at oversætte det til "dansk"
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 14:36   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs her: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809 fundet under "Nyttige link" og denne
http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Laege...2007_13_23.pdf

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 24-11-2010 kl. 14:44.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 14:45   #4
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Læs her: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809 fundet under "Nyttige link"

Hilsen Peter
Klippet fra ovenstående link:

Lægekonsulenten kan også bistå kommunen med at afdække eventuelle skånebehov, som der skal tages hensyn til ved borgerens eventuelle tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Er det måske det Lægekonsulenten er ude i ?
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 09:46   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tag denne udtagelse med til din læge om bed ham kommentere dette.

Journaludskriftet kan du efterfølgende lægge i din sag.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 13:31   #6
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Citat:
1. Lægekonsulenter

Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen, som har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser. Lægeattesterne i sagen skal indeholde de nødvendige og tilstrækkelige oplysninger. Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke helbredsoplysninger der mangler. Lægekonsulentens opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger eller efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv. Lægekonsulenten kan også bistå kommunen med at afdække eventuelle skånebehov, som der skal tages hensyn til ved borgerens eventuelle tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Lægekonsulenterne må ikke gennem deres arbejde have kendskab til den, som sagen vedrører. Hvis borgeren fx er patient i lægekonsulentens private praksis, er lægekonsulenten inhabil i sagen.
Som jeg læser det må LK gerne komme med forslag til skånebehov ud fra hvad din egen læge skriver, men ikke ud fra hans egen synspunkt.
Han må ikke vurdere på din sygdom, kun oversætte hvad de andre læger skriver.

Det er lidt svært at bedømme når man ikke selv har læst det, men overskrider han sine beføjelser så KLAG. Klag til sagsbehandleren, borgmesteren, kommunalbestyrelsen, sagsbehandlerens chef. Sørg for at tage alle synspunkter med i din sag, og fortæl klart og tydeligt hvor han overskrider sin grænse som lægekonsulent. Så skal de nok vågne op
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 14:02   #7
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej det er korrekt at lk, kun skal bistå med at ''oversætte'' men virkeligheden er jo en anden, og det er over den ganske land, det tror jeg ikke man kan gøre så meget ved, og skal man egentlig også det eller hvad
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 14:32   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Lægekonsulenten forholder sig til sagsbehandlerens anmodning.

Sagsbehandleren retter en henvendelse til lægekonsulenten på skrift, derfor man kan godt få en kopi af den anmodning via et aktindsigt.
Det er altså sagsbehandleren, som selv formulerer anmodningen og det som hun/han vil gerne vide om dig fra lægen.

Man kan ikke klage over lægekonsulentens vurdering, fordi det ikke er en afgørelse, men hvis man er uenig med ham, så kan man gerne skrive en indsigelse mod hans vurdering og aflevere den til sagsbehandleren, som skal notere den i ens elektroniskjournal.

Sidst redigeret af Karo; 25-11-2010 kl. 14:35.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 14:55   #9
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
123456

Citat:
Man kan ikke klage over lægekonsulentens vurdering, fordi det ikke er en afgørelse, men hvis man er uenig med ham, så kan man gerne skrive en indsigelse mod hans vurdering og aflevere den til sagsbehandleren, som skal notere den i ens elektroniskjournal.
Jo man kan klage over lægekonsulenten og hans virke. Hvis ikke han følger lovgivningen kan han klages over. Klagen over min lægekonsulent var sådan set den der fik min sag til at gå igennem, efter lang tids tovtrækkerri. Så jo Karo det kan man sagtens
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 15:01   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Nej, det som du fik, var et medhold i din indsigelse, ikke i din klage. En klage alene over kommunens lægekonsulenter er aldrig behandlet af Beskæftigelsesankenævnet.

Man har kun 4 uger til at klage over en afgørelse, men man kan komme med indsigelser så længe ens sag er under behandlingen.

Sidst redigeret af Karo; 25-11-2010 kl. 15:05.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må en læge konsulent foreslå en behandlingsmulighed??? Erfurt Lægekonsulenternes Rolle 21 06-02-2013 01:54
Er en social-læge og en læge-konsulent det samme ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 27-04-2012 09:58
Special læge inden for kommunen??? Annemette Spørgsmål ang fleksjob 15 10-08-2009 03:17
Læge konsulent anbefaler pension men kommunen siger der ikk er beviser nok vik At søge førtidspension 0 07-08-2008 12:52
Gå til den læge, kommunen vælger zuza Nyt om loven 5 01-02-2008 15:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension