K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2010, 21:34   #21
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
eg får som udgangspunkt 3 x 600 Ibumetin om dagen
igen problemer her ved samme mængte samme med morfin kun mundtørhed smerteplatrer heller ingen probelmer osv jeg er nok bare heldig
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 21:48   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Lum, Ibumetin 3x600 mg daglig, er en ganske normal dosis mod mange former for smerter.
Som jeg skrev om i mit første indlæg i denne tråd, er lægerne meget tilbageholdne med, at udskrive vanedannende smertestillende medicin, de vil hellere udskrive Ibumetin.
I mange år tog jeg selv 3x600 mg Ibumetin daglig (min mormor gjorde iøvrigt det samme).

Hvis man tager Ibumetin, og hvis man vil have en optimal effekt af dem, så dur det ikke at tage en engang imellem. Hvis lægen har skrevet at man skal tage 3 om dagen, så er det fordi, at det er det der giver den bedste virkning.

Har man mavesår, er det jo en helt anden snak.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 07:39   #23
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Lum, Ibumetin 3x600 mg daglig, er en ganske normal .

Hvis man tager Ibumetin, og hvis man vil have en optimal effekt af dem, så dur det ikke at tage en engang imellem. Hvis lægen har skrevet at man skal tage 3 om dagen, så er det fordi, at det er det der giver den bedste virkning.

Har man mavesår, er det jo en helt anden snak.

Hmm jeg tager så brufen 600 men det er jo stort set det samme. Jeg har da god virkning af at tage en engang imellem. På mit glas står der også 3 om dagen, men det bruger jeg bestemt ikke. Jeg tager en og 2 Panodiler sammen når ikke jeg kan holde det ud længere.

Så for mig virker det nu fint selv at dosere

Findes der mon nogen steder hvor man kan se en sammenligning af morfin præparater og brufen, ibumetin osv præparaterne? Min læge han vil nemlig kun skifte rundt mellem alle de gigt præparater med acetylinsyre.

Findes der mildere versioner af morfin præparaterne?
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 12:53   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser

Findes der mildere versioner af morfin præparaterne?
Så vidt jeg ved, når de sædvanlige gigtmidler (Ibumetin o.l.) ikke længere virker/har den ønskede effekt, så er "næste trin" at forsøge med syntetisk morfin (f.eks. dolol ell. tramadol).

Og det er mit indtryk, at de når der her på K10 snakkes om morfin, så er det oftest de syntetiske morfinpræparater der tales om.

Det må være svært at "sammenligne" gigtmidlerne (ibumetin, brufen m.m.) med de syntetiske morfinpræparater (dolol, tramadol m.m.), da der er tale om 2 helt forskellige midler.

Men der er meget stor forskel på bivirkningerne (se mit tidligere indlæg i denne tråd), og den vigtigste grund til, at lægerne er så tilbageholdende med at udskrive syntetisk morfin er, at de er vanedannende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 12:55   #25
Carl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Carl er ny på vejen
Først tak for alle de svar og beskeder der er.
Jeg mener ikke min kæreste er ude i et misbrug. Hun tager Contalginen for smerter og ikke for at få problemerne på afstand eller for at få en rus.

I december måned havde vi brug for ekstra hjælp der hvor jeg arbejder og min kæreste skulle så arbejde der i godt 20 dage. Efter 2 dages arbejde, havde hun så ondt at hun lå fra den 10-31 dec i sengen, til trods for sine smertestillende piller.
Da hun ligesom de fleste andre smertepatienter, tager håndkøbssmertestillende midler ved siden af, vil jeg ikke have at hun får noget som kan skade hendes indreorganer yderligere, end treoerne, kodimagnylerne etc. gør.

Vi sad og talte i går om lægen og det virker på os som om at lægen ønsker vi finder en anden læge og derfor vil tvinge hende ud af hans praktis.

Jeg har nogle oplysninger som jeg mener lægen skal bekræfte han ved, inden han neddossere hendes medicin. Skal man tage et papir med og bede ham skrive under på det, eller sende oplysningerne på mail/brev, så man senere hen har dokumentation for at lægen vidste det, hvis det skulle komme til en klage i patiens klagenævnet?
Carl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 13:03   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carl Se meddelelser

Skal man tage et papir med og bede ham skrive under på det, eller sende oplysningerne på mail/brev, så man senere hen har dokumentation for at lægen vidste det, hvis det skulle komme til en klage i patiens klagenævnet?
Det tror jeg kan være en god idé.
Du kan jo mail det sådan, at modtageren kvitterer for modtagelsen ved at åbne mailen, eller sende den til dig selv samtidig, og på den måde sandsynliggøre at den også er kommet frem hos lægen.

Personligt ville jeg nok gøre det på samme måde som hos kommunen, aflevere brevet ved skranken/sekretæren og bede om at få en kvittering på at det er afleveret.
På kommune plejer de at gøre det, at de stempler med "MODTAGET", sætter deres underskrift, og tager en kopi som jeg så får med hjem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 13:10   #27
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
VOVSE...

Ja man kan jo undres, og man skal jo være påpasselig ikke og sammenligne skidt med kanel.

jeg mener at de præparater der udskrives af lægerne, er ud fra lægernes bedste overbevisning, det bedste til NETOP den patient......(min mening).

andre patienter kan have store problemer med og tåle den nøjagtig samme medicin.

det jeg prøver og få sagt er at denne problematik, er topindividuel.......(moderen/datteren) populært sagt...

jeg har prøvet meget forskelligt smertestillende, meget af det, uden den ønskede effekt, (minimering af smerter)...

så er det blevet til at man sammen (lægen og jeg) .. har fundet ud af hvad der hjælper mig bedst.

og det er naturligvis blevet gjort klart mth. bivirkninger etc etc.....

opskriften blev at jeg skal tage 2 .... 30 mg contalgin, 1 morgen og 1 aften. .... jeg har så 2-3 ketogan. som jeg kan indtage efter behov......

dvs. har jeg en dag hvor jeg ønsker og kører vores bil på en lille tur ind til byen (3 km)... da indtager jeg 0 ketogan..... men jeg kører jo også kun ind til byen, fordi jeg netop har ramt en "god dag".....

når jeg kommer hjem, kan straffen godt træffe og indfinde sig, og jeg må ty til 1 ketogan ... måske endog halvanden.... men da skal jeg bare kunne være til. altså i sofaen/stolen ... foran tvet....

jeg håber da ikke dette eller andre af mine indlæg har legaliseret "narkomani" blandt smertepatienter, dette var bestem ikke intentionen,

blot og påpege at jeg vægter LIVSVÆRDI uhyggeligt højt.

mvh eders ace dk....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 17:24   #28
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Hvis jeg husker rigtig har i været igennem 4 læger - hvor nuværende vurderer der er tale om overforbrug/misbrug og vil gennemføre en nedtrapning.

Min erfaring er at det er meget svært at gøre hjemmefra og især med det store forbrug af håndkøbsmedicin. derfor ville en indlæggelse være en god ide også i.f.t at iværksætte en fornuftigere behandling.

Din kæreste er uden forsørgelse og i.f.t førtidspension bliver det vanskeligt med en vurdering af misbrug - uden flere afvænnings / behandlingsforløb. En sagbehandler kunne foranlediges til at vurdere din kærestes situation som værende ubehandlet og din kæreste som ikke samarbejdsvillig dersom hun ikke går i behandling - som lægen vurderer.

Det er vigtigt med en udtrapning for at den klare sygdom kan komme til syne og blive behandlet også for at kunne afklare erhvervsevne.

Du skrev og bed om erfaringer med behandling af bækkenløsning - som solen skrev hun fungerer med Ibumentin + fys - u.t har erfaringer med fys og varmt vands træning.

Jeg trivler på effekten af 12 treo og 6 codymagnyler andet end hoved og mavepine.

Og ja din læge ville gerne i fandt en anden - de er ikke rart at rydde op efter en rundhåndet læge.

Jeg prøver en sidste gang - hvis din kæreste vil have hjælp er denne bedst givet i samarbejde mellem en misbrugsbehandler og egen læge - hvilket denne jo også har foreslået.

Det er muligt nogle vil finde det i sin orden at tilkendegive din kærestes forbrug er i orden og hensigtsmæssigt - men så ville huin jo ikke sidde i den situation hun gør - vel.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 20:03   #29
Carl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Carl er ny på vejen
Til Ukken
Kan du forstå jeg har svært ved at acceptere at en læge efter 10 sek kan vurdere at min kæreste er misbruger, når man tænker på hun har gennemgået 8 år med undersøgelser, hos smerteklinik, speciellæger?
I løbet af 10 sek. blev alt arbejdet, med røngenundersøgelser, fysioteapuerer, speciellæger etc. negliceret.
I alt har hun over en 8 årig periode været på 2 forskellige sygehuse, 1 smerteklinik, 2 speciellæger.
På 10 sek. kunne hendes nye læge, som er starte som praktiserne læge 1 maj, vurdere at hun er misbruger og alle andre læger har taget fejl.

Kan du forstå at jeg mener der er noget helt galt her?????
Carl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 21:18   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carl Se meddelelser
som er starte som praktiserne læge 1 maj,
Altså så'n for første gang, praktiserende læge, "på den grønne måde" ?

Nogle helt nye læger har det med at tro, at de kan alt og ved alt.

Min gamle læge er lige gået på pension, men da han var helt ny mente han, at alle (eller ihvertfald mange) dårligdomme kom af for meget alkohol.

Men en dag var det en af min brors kolleger (falckredder) der sad i patientstolen, og fik at vide, at han bare skulle holde op med at drikke, så ville han være problemet kvit.

Så fik den nye doktormand godt nok læst teksten, for denne falckredder var total afholdsmand.

Måske i kunne spørge ham, hvordan han, som ganske ung læge, uden ret meget erfaring, kan tilsidesætte både ældre og mere erfarne lægers diagnoser og behandling uden evt. at have indhentet nye oplysninger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kronisk syg og Arv Bruger9 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 12-09-2013 00:34
Kronisk depression kisser72 Alt det andet 4 13-01-2012 01:13
Hvilken § Rådvild Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 28-10-2011 07:55
kronisk Bassemanden Alt det andet 9 07-07-2010 09:44
Er du kronisk smertepatient? Syrene Alt det andet 2 24-11-2008 02:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension