K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2013, 18:14   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Med hensyn til aktindsigten....så skal du bare henvende dig ved borgerservice eller ved skranken i jobcenteret og aflevere din skriftlige ansøgning om aktindsigt...

Du skal have den inden for 10 dage....og ellers skal de skrive til dig om hvorfor du ikke har fået den og/eller hvornår du så kan få den...

Går der over 10 dage....så klag over det....samme sted...eller til borgmesteren...

@Frida...der står intet på det link som ikke er skrevet en million gange herinde...så man behøver skam ikke gå så langt væk for at finde den information...

Hvis sagsbehandleren har indstillet til førtidspension og dette fremgår af sagen....og det SKAL fremgå af sagen.....altså at den er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension inden D. 1/1-2013.......ja så skal den behandles efter de gamle regler...

Hvis det ikke fremgår af sagen at den er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....ja så skal den behandles efter de nye regler...

Så en enkelt aktindsigt kan vise det....eller hvis man selv ligger inde med et stykke papir hvor det står på.....

Hvis man selv havde søgt efter paragraf 17 på det foreliggende grundlag....og man havde husket at få en kvittering på det...ja så vil sagen skulle behandles efter de gamle regler hvis man havde søgt før D. 1/1-2013....

Så @Kom nu.....du skal gå til borgerservice på din kommune eller på jobcenteret...og der skal du aflevere en ansøgning om aktindsigt....

Du kan enten bare skrive på et stykke papir at du vil have aktindsigt eller du kan bruge den formular der ligger under Nyttige Links....

Husk nu at få en kvittering på at du har afleveret den...

Lav evt selv 2 kopier af den ansøgning...så de bare skal kvittere på den ene af dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 18:49   #12
Kom nu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
Kom nu er ny på vejen
Tak Frida, men for mig er det lidt "sort snak" i forh. til at det er sagsbehandler der indstiller (paragraf 18) for hele miseren går ud på hvornår der juridisk set er rejst sag...om det når sagsbeh. sender afsted tilk visitationsteamet eller først er når visitationsteamet sender den afsted til pensionsnævnet ...det er jo nedlagt nu , nu skal alt for rehabiliteringsteamet istedet

ok tak webmaster...jeg har søgt og fået aktindsigt forlængst -men det sidste jeg har fået ,udover hvad sagsbehandler selv har sendt og mest på min opfordring er fra sidste år i december. VIl det så sige jeg skal rykke på borgerservice nu?..det må jeg jo så gøre.

jeg må nærlæse om der noget sted decideret står ordende "der er rejst sag om...osv..." men rent juridisk MÅ der da være en retsstilling der fortæller , hvornår den skal behandles efter ny eller gammel lov, for der er jo ikke nogen tvivl om at den er sendt afsted fra sagsbehandleren.til
Kom nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 19:05   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det du bør gøre...hvis jeg har forstået det du skriver korrekt....det er at du skal gå til borgerservice eller jobcenter og bede om aktindsigt fra det tidspunkt hvor du sidst fik aktindsigt...altså aktindsigt fra december og frem til nu...

Som jeg har skrevet.....så skal der stå i din sag....

"Sagen er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension" og så en dato for hvornår den er det....og det er den dato der tæller...

Er den fra før 1/1-2013...ja så skal din førtidspensionssag behandles efter de gamle regler...

Hvis den er fra senere end 1/1-2013 eller der slet ikke står at din sag er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....ja så er det de nye regler...

Så det der tæller....det er om det fremgår af din sag eller det ikke fremgår af din sag...

Ang aktindsigt...

Normalt når man beder om aktindsigt....så får man papirerne i ens sag frem til nu...

Alt det der sker senere....altså i dit tilfælde....efter december....ja der er du nødt til at bede om en ny aktindsigt fra december og frem til nu...

Ved ikke om jeg har forklaret mig ordentligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 19:32   #14
Kom nu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
Kom nu er ny på vejen
jo tak webm. hvis det er de ord derska stå..ja så er den ikke rejst..for der står blot behandling af min pensionssag osv,, jeg har akterne indtil mid januar, dog er dpapirene fra lægerne skjult . Jeg har uhelbredelig kræft måske derfor?
Kom nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 19:37   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det lyder til at din sag kun er nået til visitationsteamet inden januar 2013 desværre.. så jeg tror du kommer under de nye regler.

Min sagsbehandler fortalte mig i december, at hun ikke kunne nå via en §18 at få min sag gennem visitationsteamet og videre til pensionsnævnet og rejst inden udløbet af december.. så hun anbefalede mig selv at søge den som en §17 på det foreliggende grundlag, for så ville den lige kunne nå at komme med under de gamle regler...

Men du kan stadig søge førtidspension.. og går den ikke igennem, skal du måske igennem et korterevarigt ressourceforløb.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 19-09-2013 kl. 19:43.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 15:55   #16
Kom nu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
Kom nu er ny på vejen
Unhappy

Jeg tror du har ret Pip ..blot at min sagsbehandler har forregnet sig med behandligstiden SUK!
Kom nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er du fleksjobber eller på gammel pension er her et let rengøringsjob L.S. Ledige Stillinger + Jobannoncer: Ledige flekser 3 24-02-2013 23:32
Førtidspension eller? Bold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 11-03-2012 20:05
førtidspension (gammel)og den nye dreamers Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 30-10-2011 09:04
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
tilskud eller eftergivelse af gammel skat Lars B. Midlertidig Førtidspension 7 13-10-2008 09:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension