K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2007, 11:36   #1
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Hvad er jeres vurdering?

Jeg er 26, og studere - jeg er på revalidering.
I mit studie er der indlagt tre praktikperioder, og pt er jeg i den første - den er så på 30 timer ugentligt + der skal laves opgave, læses etc ved siden af, og kort og godt jeg magter det ikke.

Grunden til at jeg er på reva. er at jeg har en psykiatrisk diagnose som gør at jeg har nedsat arbejdsevne, og reva bla. skulle hjælpe mig til ikke at skulle behøve et job ved siden af studiet, og hjælpe mig til at komme i gang. Jeg startede på min udd. i feb mdr - før var jeg i arbejdsprøvning/aktivering, kald det hvad i vil, for at få mig i gang, og se hvad jeg kunne holde til. - ideelle timeantal var ca 25. - og før da havde jeg en lang sygeperiode.

Men nu står jeg så med et studie jeg ikke føler jeg kan magte pga timeantallet, og så er det at jeg tænker om flexjob overhovedet er noget som kan komme på tale? ... skal jeg ned på kontanthjælp, for at kunne søge om flexjob (økonomien i det)?

Jeg vil snakke med min sagsbehandler om det, når jeg lige får modet samlet til det.. egentlig skal ens sagsbehandler følge op på deres reva-klient hver 3. mdr, men det har de ikke gjort i min kommune, så føler nok at jeg står lidt alene med det
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 13:51   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Velkommen til !

Det lyder som om, du har en god mulighed for at komme i fleksjob. Når du føler, at du ikke kan magte det, synes jeg, du skal være åben omkring det overfor din sagsbehandler.

Hvis man mener, fleksjob er noget for dig, vil de nok prøve at vurdere hvilken slags job, du kan klare, men også samtidig nogenlunde svarer til dine interesser. Hvis det 1. praktikperiode(i forbindelse med senere fleksjob-bevilget), vurderer man om det nu er det, du kan klare og gerne vil. Ellers finder man en løsning sammen.

Det 1. fleksjob jeg fik, havde jeg flere ressourcer end, der hvor jeg er nu, for nu skal jeg bruge mere energi end før, da der er flere mennesker på den nuværende arbejdsplads. Sådanne ting skal man nok også tænke på, når man skal starte i en praktikplads eller søger et fleksjob.

Ofte kan det godt være et langt proces, man skal igennem. For mig tog det nok ca. 3 år. Men nu hvor du allerede ER i revalidering, har du gode muligheder..... håber jeg da...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 10:12   #3
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Ak ak .. ringede til min sagsbehandler for ca 1½ uge siden, for at fortælle hvordan tingene så ud, og hvad mine rettigheder var - og ytrede min interesse for flexjob. Hendes svar var kort og godt at det kunne slet ikke komme i betragtning når jeg var blevet godkendt til revalidering, at jeg så måtte være alt for rask til flexjob

Fortalte hende så at jeg har nedsat arb´s evne, og at jeg virkelig godt kunne mærke det nu, og kunne mærke at det bare ikke gik i længden .. fik svaret at de ville gøre alt for at få mig igennem revalidering, og måske sætte mig på en ny udd. hvad fanden skal jeg lave på en ny udd. når den jeg går på nu, er noget som jeg er god til, og gerne vil arbejde med - bare på nogle vilkår som jeg kan magte

Ellers mente hun at jeg måtte sygemelde mig engang imellem og starte op igen når jeg var klar til det .. fedt at skulle skifte klasse flere gange i løbet af min udd ..det er jo slet ikke stressende

men jeg fik en tid til at jeg skal ned og snakke med hende her først i nov mdr .. men tror ikke at jeg får noget ud af det.. andet end pres for at jeg skal fuldføre min reva .. men nu er det jo heller ikke dem, som mærker presset, mærker depressionen komme snigende som et symptom på at jeg har påtaget mig for meget ... lorte system
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 13:54   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvor ærgerligt for dig, når du nu er glad for din revalidering.

Kan du ikke spørge, om der er mulighed for at fortsætte på nedsat tid på uddannelsen? Det kommer til at tage længere tid, men hvis det er det, du brænder for, er det måske optimalt.

Det er noget møg at have nedsat arbejdsevne og stressende i sig selv.

Prøv, om du kan få på skrift, hvordan dine sygemeldinger og nedsatte arbejdsevne passer ind i din jobplan.

Din jobplan skal justeres, så den passer til din situation.

Håber, du kan bruge det til noget.

Op med humøret.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 15:02   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hey

Nu ved jeg ikke, hvad du lige studerer til, men kan man ikke fravælge nogen fag og tage dem året efter eller sådan noget? Det mener jeg, at jeg har hørt bekendte gøre, f.eks. tage HF på 3 år istedet for 2 år som normalt....

Det kan godt være, du ikke bare lige kan få et fleksjob, når du er i revalidering, men jeg mener da, at du er i selve processen, hvor man senere hen kan få et fleksjob, hvis der er grundlag for det. Men det tager jo også tid. Nogen bliver først berettiget til et fleksjob efter 4 år.... Da jeg var på revalidering, mente jeg, at man kunne være på revalidering højst 5 år. Efter de 5 år(ved ikke lige hvad reglerne er i dag) må man finde en løsning.......
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 15:38   #6
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Hej Whattodo.

Det er tåbeligt ikke at lytte til dig NU, hvor du har brug for at der bliver gjort noget for dig, fex. et flexjob eller lignende. Det bliver dyrere for samfundet at vente og lade stå til, fordi du kan blive mere syg end nu.

Jeg har selv taget en uddannelse på revalidering, det sidste år af uddannelsen var et år i praktik på fuld tid i virksomhed. Da det år var gået, var jeg kørt næsten helt ned til sokkeholderne (psykisk lidelse), det var kun marginaler, som gjorde at jeg ikke blev syg igen, det var ved at tippe flere gange.

Jeg fortalte min daværende sagsbehandler om forløbet og at jeg ikke kunne se, hvordan jeg skulle kunne klare fuld tids arbejde på ubestemt tid. Jeg forhørte mig om flex, på daværende tidspunkt kunne jeg have klaret mindst 25 timer vil jeg tro, og fik at vide at jeg først skulle have 1-2 ordinære jobs, som jeg ikke kunne klare, før der kunne blive tale om flex.
Hun sagde til mig, jeg skulle tage den med ro et stykke tid, ja det blev så til 2 år på dagpenge indtil jeg blev sygemeldt for nogle måneder siden.
I dag er jeg i arbejdsprøvning og kan næsten ikke klare 14 timer om ugen!

Det tog i dén grad modet fra mig at få at vide, at jeg skulle arbejde i almindelige fuldtidsjobs 1-2 gange (med flere nederlag til følge) - og det gjorde at jeg ikke magtede at lægge min sjæl i ansøgningerne og derfor så heller ingen jobs fik.

Det var lige min historie, jeg håber du får sat gang i noget, så du ikke risikerer at blive syg igen.

Jeg synes faktisk de tænker med r*ven og glemmer at lytte til personen foran dem, som jo faktisk sidder med de rigtigste svar
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2007, 14:04   #7
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Nu har jeg så været på kommunen, og talt med min sagsbehandler .. jeg måtte sygemelde mig de sidste 14 dage af min praktikperiode under min udd. ... pt er jeg så tilbage i skoleforløb, men jeg magter det ikke, og overvejer en sygemeldning - det ender sikkert med at jeg må stoppe, men en sygemeldning kan trække min revalidering (med andre ord, tænker på min økonomi)

Det korte af det lange er at min sags behandler gav mig en sludder for en sladder og mente i bund og grund at jeg skulle finde ud af hvilket arbejde som jeg kunne bestride i 37 timer pr. uge .. da jeg så sagde at det arbejde mente jeg ikke lige fandtes, synes hun at det var at sælge mig selv for billigt .. øhh - siden hvornår er det blevet en skidt ting at kende sine begræsninger. Men jeg skal indhente nogle lægepapirere via min aktindsigt, som "bevis" på min diagnose, da de ikke har papirerne på det åbenbart... og så ville hun forlægge "ideen" med flex for hendes kollegaere på et møde. Men hun brugte meget af tiden på at snakke om regeringen, og at alle som kunne arbejde, skulle arbejde og bla bla bla ... jeg vil jo også gerne arbejde, jeg kan bare ikke magte over 25 timer.. men hvordan skal man lige overleve på 25 timers løn, ufaglært i længden, jeg vil jo altid skrabe bunden så plus at jeg risikere at jeg ikke magter 25 timer i fremtiden, og så skal længere ned i timer = færre penge at leve for ... argh for H - kommer jo ikke og beder om pension.. jeg både kan og vil arbejde - bare ikke 37 timer .. man er sgu åbenbart fanget imellem to onder når man ikke er fuldt ud arbejdsdygtig eller helt uarbejdsdygtig

Jeg frygter den dag jeg stopper på mit studie. Fik af vide at jeg kunne sygemelde mig i 14 dage, så ville de have opfølgning - fint, også ville der gå 8 uger hvor de vil have opfølgning .. passer mig fint nok, min frygt går på skolen - hvor længe mon jeg kan trække den uden at de forlanger at jeg stopper eller går i gang igen. Jeg vil så gerne over julen, med en fornuftig økonomi .. jeg går trods alt ca 4000 kr ned efter skat hvis jeg stopper
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 04:26   #8
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Gad vide hvordan det er gået

Hej,

Jeg ved godt det er et gammelt indlæg; men jeg tænkte på hvordan det mon er gået, da jeg selv står i en parallel situation. Jeg er på kontanthjælp og læser på aftenhold. Jeg har fået at vide, at jeg ikke kan være på kontanthjælp og studere; men jeg har så påberåbt mig at overgå til pension, hvis man fastholder det udgangspunkt (jeg modtager IY - og har ikke positiv indtægt).

Ellers har jeg pt. 2 ankesager en på reva og en på krav om tilbagebetaling af kontanthjælp.

Endelig er jeg nysgerrig efter at vide om et studie (aftenhold) er foreneligt med fleksjob, hvis det fremgår at man er depressionstruet såfremt det ikke er muligt at udnytte sine intellektuelle ressourcer.

Det var meget herfra håber på et svar

Er der nogen i en lign. situation

Hilsen SuperHoax
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uenig med lægekonsulentens vurdering, hvad gør jeg? Egeskov Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 27-05-2012 12:08
Hvad er en Neuropsykologisk vurdering?? Susanne2412 Alt det andet 43 19-04-2011 20:14
kommunens vurdering af hvad man så skal. LUM Alt det andet 1 05-11-2010 01:42
Kan jeg for jeres vurdering? Dorthe 1971 Alt det andet 18 21-09-2008 21:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension