K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2009, 15:43   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej alle,

Jeg svarer jer i aften, min datter kommer om lidt og så skal jeg ud af døren igen. Jeg talte med PPR idag og det er lavt nomineret pga. sommerferien, men der er en psykolog der ringer til mig i morgen. Jeg fornemmer dog det holder hårdt med at få en konsultation, så jeg vil gør jeg hvad jeg kan for at etablere et møde, men ellers bliver det en privat børne psykolog.

Ja underligt at lægerne ikke gør opmærksom på ppr.

Vi skrives ved.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 20:56   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Igen,

Så er jeg tilbage og selvom tråden er røget ned i systemet vil jeg da gerne fører den videre. I dag gik det så heldigvis meget godt med min datter, men der er ingen tvivl om at vi holder fast i at komme til psykolog.

Den udløsende hændelse er der en del på K10 der kender. Hun har set mig fuld, faldet i søvn på sofaen, hvorefter hendes storebror på 12 år kører hjem til deres far, tiltrods for at både hun og storebror skulle have sovet hos mig. Herefter bliver jeg vækket at min eksmand på min tlf. der råber tlf. "hvad f..... har du gang i". Min datter bliver enormt forskrækket og hendes far/min eks kommer straks og henter hende. Herefter er hun ret utryg ved mig, selvom jeg får forklaret det hele sammen med deres far. Tillige bliver hun ligeledes utryg ved hendes far, når han tager en øl. osv. osv.

Hun hiver og flår I os og er i tvivl om hvor hun vil være og er bange her og der. Hun ser fare når der er skyer på himlen og er bange for at være alene. Jeg taler meget med hende, da hun ved at jeg er syg med stress. Det har jeg været de sidste par år og jeg tror at alt det der lige er sket er det der for hende fik "bægeret til at flyde over". Begge børn bor primært hos deres far, det er det nemmeste for mig og noget de også gerne vi. Jeg ser dem alligevel hverdag, da vi bor tæt på hinanden.

To uger efter hændelsen er min datter alene hos mig, og hun bliver enormt bange og siger hendes far skal komme, hun ved han alligevel var på vej, men det kan bare ikke gå stærkt nok. Herefter booker jeg en selvbetalt time hos en børne psykolog hvor jg selv går. Vi er alle 3 derinde og min datter taler selv med psykologen ca. 10 min. Det hele går meget på "den udløsende hændelse" og psykologen prøver at overbevise vores datter om at vi ikke har en alkohol problem. Vi taler også om at min datter i skolen har set en plakat hvor der står "ring til ... hvis din mor eller far drikker". Det er mig der har set den og mener at det måske kan være denne hun relatere til når hun har set os "drikke". Puha det er hårdt, men det er altså alkoholen og vores anderledes være måde der bekymre hende. Hun ved ikke hvor hun skal være hvis hun ikke kan være hos os. Vi har ikke noget familie i nærheden. !! Min eksmand forklare hende at hun SKAL være tryg ved en af os, han er ret autoritær når det kommer dertil, den gamle skole. Men tiltrods herfor er det jo også hos ham hun og hendes bror vil være så jeg prøver bare at hjælpe og råde så godt jeg kan. Dog er det mig der er den administrative mester og har overblikket, desværre, jeg er igangsætteren og er også den der mener at der skal gøres noget. Dette er faren dog blevet enig med mig i.

Det skal siges at det var mig der ville skilles fra deres far og at han, min eks tror stadig på dagen for vores genforening , den kommer ALDRIG, så det er dælme også hårdt for mig alt det her. Jeg vil min børn 100%, jeg kan dog ikke passe dem pga. min lidelse, så jeg er nødt til at involvere mig i deres liv hos deres far som jeg under ingen omstændigheder kan "tåle". Min krop er en flidsbue når han er i nærheden.


Nå med nu gælder det min datter. Jeg har lovet at jeg ikke drikker når børnene er hos mig. Deres far er også blevet bedt om at stille fyraftens øllene lidt på hylden, men hun er stadig utryg og vil helst have hendes bror omkring sig når vi er der også. Det er meget hårdt for os alle, som sagt var idag en god dag, hun var sammen med hendes venner og lign. Jeg syntes det gik lidt værre da sommerferien startede, og det er jo også der der opstår et tomrum for dem hvis der ikke lige sker noget. Det er jo vant til at der sker en del mere, så pludselig bliver der en del at tænke over. Lige som med os der skal på pension, man skal lige vænne sig til det !!?

For yderligere psykolog behandlinger skal vi have en henvisning fra lægen idet min eks, min datters far har en forsikring der dækker psykolog behandlinger til børnene. Dog ringede jeg så til PPR idag og endte med at at skulle tale med deres chef idet de er lavt nomineret pga. sommerferie. Han sagde at de som sådan ikke går ind i et terapi forløb. Man kan max forvente 4-5 samtaler og de tager som oftest kun børn ind hvis det de fejler influere på deres skolegang !!. Nu ved jeg snart ikke for jeg hører jo fra Helene at PPR er super, men jeg holder stadig fast i de individuelle psykolog behandlinger vi kan få bevilget, man tør ikke andet.

Gudskelov at jeg har så meget kendskab til det her, grunden til at jeg nævner medicin er fordi at jeg ved hvor meget det også har hjulpet mig, men jeg håber da at psykolog samtaler kan gøre det og det tror jeg også på.

Det mærkelige er at min datter, før denne hændelse bare var den der kunne klare det hele og var lige glad hvor hun var om det var hos mig eller hendes far og tog bare livet som det kom. Det er trods alt 3 år siden vi blev skilt, men måske kommer reaktionen nu !!?

Lige nu er det heller ikke så meget med det at "drikke", nu er det mere utryg hed og afsavn. Jeg føler at det måske først er nu at min datter har reageret på vores skilsmisse. Hun har meget med at ønske at vi var sammen og savne den ene når den anden ikke er her, så jeg tænker også at det er en udvikling hun skal igennem. !!?

Kom endelig med kommentar og spørgsmål. Tak.

Mvh. EE.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 22:27   #13
Bodil
Elsker at være her på K10
 
Bodils avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: vestjylland hvor jeg bor med min mand
Alder: 77
Indlæg: 61
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Bodil er ny på vejen
Hej igen E E !

Stakkels ” lille ” pige, jeg siger lille for det er hun til den oplevelse hun havde.
Hun har sikkert troet du var død.
Reaktionen fra hendes far var nok heller ikke den mest trygge.



Jeg vil min børn 100%,

Undskyld jeg siger det E E, men hvis du er på medicin, ved du nok at du slet ikke burde drikke.
Hvis du vil dine børn 100% må du fra d.d. slutte med at drikke. Også når børnene ikke er ved dig, ”de ” især din datter trænger i den grad til at kunne stole på, at du er trygheden i hendes tilværelse, og det kan tage flere år for dig at genoprette hendes tillid til dig, tror jeg.

Du er nødt til at være ædru også når børnene ikke er ved dig, fordi de til enhver tid kan komme ind til dig og hun tåler sikkert ikke den oplevelse én gang mere. Hun er usikker, overfor jer begge ser det ud til, hun trænger til at du er den trygge base, hun altid kan komme til, og føle sig velkommen og at hendes mor altid har tid og ikke mindst lyst til hende.

Stakkels din datter.

Håber du forstår, at jeg mener det her venligt, også af hensyn til din datter, hun har stor behov for hjælp også fra dig.

Vil følge tråden med spænding. Mange venlige tanker fra Bodil
__________________
Tit må øjet græde, læber le, for at skjule det indre som ingen må se.
Bodil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 00:28   #14
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg synes det lyder, som om I er meget inde i, hvad det drejer sig om,
jeg tænkte også på om din datter går og er nervøs over hvad du fejler,
du nævner stress, ved din datter hvad det indebærer, eller går hun og
frygter det værste, det er også vigtigt hun ikke tror hun skal leve i angst
fordi du har det, og så synes jeg, du skal fortælle hende, at der aldrig vil
blive noget mellem dig og din ekskæreste, hvis du er 110 procent over-
bevist, det synes jeg du skal for ikke at skuffe hende.
Mht. medicinering, så vil jeg lade psykiateren afgøre det, hvis et barn
f.eks vågner mange gange hver nat på grund af mareridt, så ville jeg
nok satse på medicinen, bare et eksempel.
Mht. fortiden, den kan vi ikke ændre, men hver dag er ny, kender du
sangen, Dagen idag er din min ven, dagen i dag kommer aldrig igen,
dagen er lige her og nu, indholdet skaber du, undskyld sidespringet,
men at synge med dine børn, kan faktisk være rigtig godt og op-
løftende.
Jeg håber det bedste for jer alle.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 09:03   #15
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Hej EE:-)
Ja, det var en meget grim oplevelse- både for hende og dig...
Desværre kan det ikke laves om, så derfor er det vigtigt og se fremad...

Vi har nok alle lavet ting omkring vores børn, vi ikke er stolte over.. Det vigtige er og håndtere konsikvensen...

Glem alle selvbebrejdelserne og brug kræfterne på og hele jeres familie...

__________________________________________

PPR er mange ting, og mange mennesker..

Jeg har selv været ved PPR som barn. Konklutionen var, at jeg havde massive ballanceproblemer, dårligt selvværd og selvtillid, skævt skellet, indlæringsvanskeligheder,motoriske vanskeligheder og Hyperkinetisk forstyrrelse(Den svarer til ADHD bortset fra, at der skal være hyperaktivitet til stede for, at diagnosen stilles. Der skal altså være tale om både opmærksomhedsforstyrrelser, hyperaktivitet og impulsivitet. Sammen med Hyperkinetisk forstyrrelse ses ofte andre vanskeligheder, fx indlæringsvanskeligheder, motoriske og sproglige udviklingsforstyrrelser. En del, der har Hyperkinetisk forstyrrelse, udvikler også alvorlig adfærdsforstyrrelse, hvor den pågældende ikke blot er vanskelig at omgås, men er direkte asocial og krænkende over for andre mennesker og deres ejendom. )

Det er jo i og for sig godt nok.. Problemet er bare, at de lavede en rapport og så var det det. Rapporten blev tabt. Ingen ( Hverken skole, PPR, mine forældre eller andre) gjorde noget. Det var lige som om, at 'folk' troede, at når der nu lå en rapport, måtte det være det. Så jeg fik aldrig al den massive hjælp jeg havde brug for...

Derfor har jeg personligt ikke meget tilovers for PPR... Jo de kan opsevere, men ikke sende en videre i systemet..
_____________________________________________

Jeg ved også, at fx thommysminde ( et sted for genoptræning mm) Sender mange patienter til udredning, fordi de har ADHD. PPR har været inde over og sendt dem på thommysminde, for børnene skal bare have sansemororisk træning. Virkeligheden er bare at størstedelen af de børn har ADHD...

___________________________________________
Men det skal siges, at der er nogle der har/er rigtig glade for PPR, der har hjulpet dem..


Kunne ikke lade være-s- er stadig så bitter over mit helvede som barn, der faktisk var opdaget, men ingen gjorde noget ( Har læst bidder af konklutionen som voksen... Hele rapporten er destrueret, så har kun små bidder)
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 14:42   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Nå nu talte jeg med en psykolog fra PPR og hun var rigtig god at tale med, så det kan jeg varmt anbefale. Det er dog således at den psykolog min datter er tilknyttet har ferie de næste 2 uger så vi fortsætter med at få en henvisning via egen læge over min eks´s forsikring.

Endvidere stiller vi hende i kø på børne psyk for udredning, der er 1 års vente tid ca. !! Vanvittigt.

Jeg er sikker på at vi går den rigtige vej og vil naturligvis holde os helt fra alkohol når hun er hos os. Dog føler jeg også at det er vigtigt at hun får bearbejdet forholdet til voksne og alkohol, da hun jo vil møde dette senere i sit liv ligeså.

Jeg syntes det er for vildt at der er ca. 1 års ventetid på børnepsyk, jeg håber at vi hurtigt kommer igang med en børne psykolog.

Tak for rådene og indlæggene, på en eller anden måde havde man nok mødt forhindringer ala dette mht. ens børn på et eller andet tidspunkt. Man må tage det som det kommer.


Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 14:52   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
naturligvis holde os helt fra alkohol når hun er hos os
Pyha.... tror også, det er en god ide, at holde sig fra det, når hun IKKE er hos jer.

Hun er jo stor nok til at komme uanmeldt, ikke?

Børn er vel også vigtigere end alkohol, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 16:07   #18
Bodil
Elsker at være her på K10
 
Bodils avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: vestjylland hvor jeg bor med min mand
Alder: 77
Indlæg: 61
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Bodil er ny på vejen
Hej E E !

Godt der er ved at ske noget. Vil det sige din datter har en tid når den psykolog kommer hjem fra ferie.
For selv om i søger en anden psykolog kan der jo også være ventetid.
Men indefor det off. må der da være ventetids garanti også på behandling af syge børn. Tror du ikke.
Godt du stopper med at indtage alkohol, for din datters skyld, som jeg før har nævnt.
Held og lykke med udviklingen med sagen.
Bodil
__________________
Tit må øjet græde, læber le, for at skjule det indre som ingen må se.
Bodil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 16:20   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Som ædru alkoholiker vil jeg kun tilføje, at man kan ikke stoppe med at drikke for andres skyld! Man kan kun stoppe for sin egen...

Alt det der med at stoppe pga børnene, stoppe pga familien, stoppe pga økonomi osv kan man lige så godt droppe. Man stopper først den dag, man vil gøre det for sig selv.

At børn og alkohol er en dårlig kombination ved man før man køber flasken, imens man køber flasken, når man åbner flasken, når man drikker den, og har drukket den......

Selvom man drikker og børnene ikke opdager det, så er man stadig blot en fuld Mor...og det er jo dét der skal laves om på, så man altid er en ædru Mor.

Så kan man sgu drikke sig halvt ihjel hvis det er det man vil, når børnene er blevet voksne.....men de har krav på forældre i balance, barndom, glæde og stabiliet, sålænge de er børn! Får de det ikke, bliver de utilpassede unge og bliver ofte syge voksne. Og det kan man bare ikke være bekendt.

Hvorfor ikke bare tage antabus. Færdig. Bom.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 20:00   #20
Bodil
Elsker at være her på K10
 
Bodils avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: vestjylland hvor jeg bor med min mand
Alder: 77
Indlæg: 61
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Bodil er ny på vejen
Tænk, jeg troede man kunne gøre alt for sine børn, når man vil dem 100%.
__________________
Tit må øjet græde, læber le, for at skjule det indre som ingen må se.
Bodil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
OBS! Medicinering tvang abejdsprøvning sygedagpengestop phhmw Politik og Samfund 7 13-10-2013 16:55
udtalelse fra Mette F. ang. mer medicinering? neemos Politik og Samfund 5 11-10-2013 15:01
Tvungen medicinering? Marie1983 Politik og Samfund 61 18-12-2012 00:51
Tilvænning til ny medicinering Gekko Dit og Dat 3 29-08-2012 10:54
Kørekort og medicinering? Anne C. Dit og Dat 8 24-03-2008 16:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension