K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2010, 20:27   #21
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
Jamen det er det der er meningen

Mitten skrev bla "tror det nye forslag vil få selvmords raten til at stige"

Kære ven,det er det der er meningen med det hele,at få ryddet ud af eksistenser der ikke kan bruges på slavemarkedet.

Der er vel ikke nogen der oprigtigt tror på at disse forslag er til for at hjælpe folk der ikke kan forsørge sig selv.Disse tiltag er til for at folk der virkelig ikke har kræfterne til at arbejde bukker helt under og stiller træskoene.Mens de som måske har en lille smule arbejdsevne tilbage, kommer tilbage i systemet af ren overlevelses instikt.De vil så bukke under for presset efter et stykke tid.

Det er for sent,desværre.Løbet er kørt,danskerne har foræret magten til mennesker der slår plat på danskheden selvom de er så langt fra hvad danskhed i virkeligeden er.
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 20:51   #22
Hjerneskaden
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
Hjerneskaden er ny på vejen
Det her kan betyde at jeg ender permanent på den lukkede. Alene angsten i forbindelse med det her forslag har slået mig ud. Og jeg er langt fra den eneste.

Jeg vil våge den påstand at det her vil blive dyrere for samfundet på længere sigt.


http://www.berlingske.dk/politik/psy...ion-rent-spild
Hjerneskaden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 20:59   #23
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Den Ulykkelige og hjerneskaden:

Jeg er helt enig - jeg har det på præcis samme måde ... og jeg ved godt, at det ikke tjener spor andet end at få os der i forvejen er skrøbelige, til at tage livet af os, så vi ikke længere koster samfundet penge.

Når det være sagt, har jeg lige snakket med min kæreste, som siger at jeg skal lade være med at læse mere om det nu, da jeg får det så skidt
at jeg ikke kan fungere overhovedet ... - så jeg vil holde mig fra k10 og nyhederne det næste stykke tid, medmindre jeg har nogen deciderede
spørgsmål til min sag.

Det er nok bedst at koncentrere sig om overhovedet at få den ftp, fremfor at gå helt psykisk ned over evt. fremtidsudsigter, som endnu
ikke er vedtagede. Jeg kan ikke tåle at tænke på alt det også.

Jeg håber for alle at reformen bliver mindre hård, men det er nok desværre ønsketænkning. Det letteste er at spare penge på mennesker,
der i forvejen ikke kan gøre megen modstand.

Sidst redigeret af Falkes; 03-08-2010 kl. 21:03.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 21:01   #24
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
tja nu er det vel ikke afgjort inu så skulle det blive sådan så er folk jo advaret om det så det skulle vel ikke komme som et chok osv.kan godt se lidt godt i nogen kan jo få det bedre så ingen grund til at rende og fede den der hjemme
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 21:03   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den nye lov efter 2003

alså man må ikke have erhvervsevne eller en ubetydelig erhvervsevne
alså det vil sige ingen muligheder på arbejdsmarkedet
sjovt nok det har de selv vedtaget i den nye lov om førtidspension efter 2003


dr tv avisen
men nu hører man at mange rigtig gerne vil i arbejde og der skal være færre på førtidspension.
fra dem i forlis kredsen

så ser man en på FP, som gerne vil i arbejde.
det vil 95 procent sikkert gerne som er på pension.
så forstå dog en gang for alle
kommunen har alså selv vuderet man ikke kan arbejde og giver derfor en FP

en kommune hjælper alså ikke nogen som er syge, selvom vores politkker prøver at give det billede.
det vil koste alt for meget og derfor ser vi netop mange unge får pension
for det eneste de har oplevet i gennem mange år ingen hjælp og deres heldbred er kun blevet dårligere.

Inger støjberg
sæt dig nu ind i hvad der rent faktisk foregå på en kommune

Sidst redigeret af MTVRV1; 03-08-2010 kl. 21:06.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 21:06   #26
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
DR

Så går DR også regeringens ærinde,ved at vise at en handicappet sagtens kan arbejde.TV Avisen kl 21.
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 21:10   #27
Hjerneskaden
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
Hjerneskaden er ny på vejen
For at benytte regeringens eget billedsprog: "Hvorfor lade folk stå og få ro på perronen, når man kan puffe dem ud foran lyntoget?"
Hjerneskaden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 11:33   #28
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Jeg synes at det er svært for det bliver sværer for de der er fysisk syge at få varig FP med den regel. De fleste fysiske lidelser som får tilkendt FP er varige og går som regel kun en vej, og det er den forkerte. Hvis det skal udstedes på de psykisk psyge, så vil jeg vove at påstå at depression og stress kan kurreres. Men det sker ikke af sigselv! Lige nu får psykisk syge på FP ingen hjælp til deres lidelse- hvis de fik hjælp fordi de kom på midlertidig FP og altså gerne skulle på arb markede igen, så skal de dælme også tilbydes behandling i alle 3 år- eller hele perioden imens de er på MT FP! Ellers er der ingen mening i handlingen! Det giver kun mere stress!!
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 12:17   #29
uldjyden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2010
Lokation: Tønder
Indlæg: 3
Styrke: 0
uldjyden er ny på vejen
Jeg forstår godt dem der får det så skidt, af det her , at de er nødt til at passe ekstra på sig selv; men så må de af os som , for tiden har lidt overskud, kæmpe for alle!!!!!!!!!!!!!
Vi er nødt til at gøre politikerne opmærksom på at det her er helt ude i hampen, vi vil ikke finde os i at de ødelægger flere ting for os, velfærd er nærmest en by i Rusland efterhånden. - altså protester!!!
alle de steder I kan komme i tanke om.
uldjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 12:46   #30
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg synes ikke man skal gøre det til en kamp fysiske vs psykisk. Det er ikke os syge som skal kæmpe om krummerne på gulvet.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lønindholdelse??? i førtidspensionen jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 22-04-2011 09:53
Så er førtidspensionen i hus ;o) Lunasdatter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 29-03-2011 18:13
S og SF vil nedsætte førtidspensionen custer Politik og Samfund 6 26-01-2011 22:25
Forhøjelse af førtidspensionen cosy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-09-2010 14:55
Førtidspensionen Vivi Andersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 31-01-2007 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension