K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2008, 08:00   #1
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Vurdering af arbejdsprøvning...

Jobkonsulenten har nu færdig gjort vurderingen af min arbejdsprøvning, som nu er sendt videre til kommunen til en endelig afgørelse..

Der står under konklusion: Det vurderes tvivlsomt om XXXXX med ovenfor beskrevne udprægede og ekstreme skånehensyn vil være i stand til at udnytte hendes restarbejdsevne - også sammenholdt med arbejdsmarkedets krav.
Det må dog anbefales - overvejende under hensyn til XXXXX eget ønske og arbejdsidentitet om fortsat tilknytning til arbejdsmarkedet, at der bør forsøges etableret arbejdsplacering på det rummelige arbejdsmarked.

Mit spørgsmål er.. Da det er flexjob jeg søger, kan de så godt finde på noget andet udfra denne beskrivelse ???

Mine sygedagpenge udløber her i sept. så jeg er spændt på om de når og finde en afgørelse til mig.

Kram fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2008, 08:06   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kjersti jeg kan ikke se hvad de ellers kan finde ud af så det er fleksjob de hentyder til

Hvis de ikke når at træffe en afgørelse så skal de forlænge dine sygedagpenge, da de er i gang med at behandle din sag
  Besvar med citat
Gammel 02-09-2008, 08:13   #3
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hej Hejdien..

De kan vel ikke finde på og sende mig på pension, ud fra denne beskrivelse... Jobkonsulenten sagde, at jeg lå meget tæt på pension.. Øv
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2008, 13:28   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det har jeg svært ved at foresteille mig, det er meget sjældent at man høre om det.
Og skulle det ske så er der jo altid skånejob. jeg ved godt at det kan være et problem når man virkelig gerne vil arbejde, jeg har altid haft det sådan selv og jeg har også fået beskeder fra feks jobcentert at de mente de var pension jeg skulle have (mens jeg var flekser) men der er aldrig gjort noget ved det, så mon ikke når det nu er fleks at det så bliver det ...

Men garentier findes der jo ikke kun det at de gør meget for at holde dig på arbejdsmarkedet når det er det du vitterlig gerne vil
  Besvar med citat
Gammel 02-09-2008, 13:50   #5
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Tak for svar... ja jeg må jo bare vente med tålmodighed.. hvilket man jo er nødt til og have, når det er kommunen det drejer sig om..
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2008, 10:38   #6
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Jeg forstår din bekymring. Har selv kæmpet vildt for at få fleksjob istedet for pension.

Når jobkonsulenten skriver ..." at der bør forsøges etableret arbejdsplacering på det rummelige arbejdsmarked.", må det betyde at jobkonsulenten anbefaler et fleksjob.

Jeg tror ikke du bliver tilkendt pension, hvis du har vist at du kan arbejde i fleksjob. Ifølge lovgivningen skal alle muligheder være udtømt før de vælger pension - og du har jo ved arbejdsprøvning vist at fleksjob er muligt, men ikke prøvet at arbejde i fleksjob endnu, vel

Men jeg har også haft bøvl med kommunen, som har gjort underlige krumspring, så jeg krydser fingre for at du får fleksjob, som du gere vil. Pøj pøj med afgørelsen.
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2008, 12:05   #7
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Tak.... for svar.. ja man håber på det bedste... men man kan aldrig vide hvad de finder på..
Jeg går bare her og bliver helt drepri.. af og vente og ikke vide hvor man lander.. blir mere og mere træt hver dag og kan efterhånden ikke tage mig sammen til noget som helst.. føler jeg er gået helt i stå, udskyder alting til næste dag.. og næste dag sker der heller ingenting... det er en ond cirkel man kommer ind i, men sådan er der nok mange af jer andre, der også har det..

Kram og tanker fra Kjersti


Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2008, 09:03   #8
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
I tvivl...

Går nu og venter på en afgørelse fra kommunen, hvor min sagsbehandler har søgt om flexjob til mig..
Hun sagde at i værste fald kunne de forlange, at jeg skulle til nærmere undersøgelser...
Hvad sker der så hvis de forlanger dette ???
Min sag skulle gerne være afsluttet sidst i denne mdr. da min sygedag penge stopper der.. har gået i 52 uger, vil jeg så fortsat få sygedagpenge imens jeg skal undersøges nærmere eller ryger man på kontanthjælp, hvilket ville være en katastrofe for mig.

Tanker fra Kjersti og tak for alle jeres gode svar

Har lige kigget på flexjobbeviset, som jeg fandt her på siden.. kan se jeg skal have krydset af i alle felter, ud fra det jobkonsulenten har beskrevet i min arbejdsvurdering..

Kjersti

Sidst redigeret af Stezu; 13-09-2008 kl. 12:01. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 09:16   #9
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hmm... er der slet ingen der har set mit indlæg.. I Tvivl ??? venter spændt på svar fra jer derude...

Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 09:28   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg vil mene at der er muligheder for forlængelse af sygedagpenge, såfremt, de mangler oplysninger.
Før du kan tages af sygedagpenge, skal der være en vurdering efter §7a(helhedsvurdering om forsørgelse)
Dvs at de skal vurdere muligheden for forskellige former for forsørgelse, herunder fleksjob.
Du skal således klage, hvis de tager dig af sygedagpenge, uden denne vurdering.
Kjersti, tag nedenstående med forbehold, men måske du kan bruge det.

Ps jeg er efterhånden ret sikker på at det er ulovligt, at sætte folk på kontanthjælp, uden de begrænsninger der er medvirkende til fratagelse af sygedagpenge.
Det betyder at man IKKE kan placeres til det ordinære arbejdsmarkedet, hvorfor man bør komme under lempige krav. DVS at man ikke kan stå i § 2 stk 1-3, men skal placeres længer nede i LAB.
Hvis sygedagpenge ikke kan forlænges, fordi man ikke anser at folk kan vende tilbage til arbejdsmarkedet inden for 2 år, må det hedde pension, med senere genoptagelse.
Jeg tror man ved fordel skal klage over, disse uoverensstemmelser der ofte er, manglende vurderinger.
Hvad mener I andre?(evt svar under tråd om "syge mister forsøgelse")
vh popiae

Sidst redigeret af popiae; 14-09-2008 kl. 09:52. Årsag: mangler henvisning.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
vurdering arbejdsevne nielsen69 Alt det andet 11 04-10-2012 20:28
Vurdering Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 7 18-08-2012 13:30
adhd vurdering Wasaki Alt det andet 12 03-07-2011 07:55
vurdering hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-09-2010 21:45
Har du nu smerter :( (vurdering) Tzari Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 16-07-2010 21:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension