K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2012, 12:04   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej kid2

så tror jeg det ka være det der ka gøre det..at de har fastsat et imidlertidig erhversevnetab..det gjorde de nemlig ikke ved mig..men stadig derfor er sagen jo som sådan ikke afgjort..den ligger jo stadig i ask og venter på du bliver afklaret..
jeg havde en advokat,fordi jeg ikke skulle betale det hele..der var en modpart der var skyld i min arbejdsulykke..så noget har jeg selv betalt og noget har modpartens forsikringsselskab betalt..
men synes nu du skal gå dem på klingen og sige - du har el.hørt fra en,at så længe din sag ligger i ask ka de ikke ta dine sdp fra dig..der ka jo ikke ske noget ved det..

mvh stribe førtidspensionist 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 12:09   #12
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Hej Stribe.
Nej det kan du have ret i, vil jeg prøve.
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 12:17   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
kid2

ja det ville jeg ihvertfald gøre..du ka jo højst få nej...
det er bare ligesom om det nogen gange virker den der med - ja jeg har el.hørt...
men jeg ved det ikke - lov er jo lov..
jeg undrer mig over idag,at jeg ku få sdp så længe..jeg er lidt ny herinde og troede mit var normalt,men efter jeg er kommet på k1o ka jeg jo se hvor svært det med sdp er og hvor dårlig mange bliver behandlet i systemet.
det er skræmmende at vi i et velfærdssamfund som dk vil være det bekendt

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 12:27   #14
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Stribe.

Ja skræmmende at der faktisk er så mange som kæmper hver dag med kommunerne, måske det er reglerne som er for dårlige siden man behøver kæmpe sådan.
Da jeg var på revalidering var min sagsbehandler ih så sød og forstående osv, men da jeg så meddelte at jeg ikke kunne klare det, ja så ændrede hun sig til at blive mega mega sur, og forståelsen var helt væk fra hendes side.
Mange af os kæmper mod sygedom osv, og samtidig skal man have kræfter til at kæmpe mod kommunen. Det kræver et godt helbred at være syg, for at man ikke går helt ned.
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 12:41   #15
minusmenneske
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2012
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
minusmenneske er ny på vejen
jeg talte engang med en sygeplejerske som blev kolosalt mobbet på sit job på Offentligt Hospital... indtil hun knækkede sammen og måtte gå til Fagforeningen = man skal hyle med de Ulve man er sammen med... hyler man i andre toner så mobber kollegerne. Sygeplejersken sagde til mig noget som jeg siden har tygget på : det er middelmådigheden, der ansætter middelmådigheden (!). Heraf ret så ukompetente Sagsbehandlere, som ikke engang kan vise venlighed & serviceånd. mht at have ondt og skrante, så skranter befolkninger bare endnu mere med dén (sags-)behandling. Det virker SOMOM at blot man er socialdemokrat så kan man ansættes hurtigt og få en god hjælp/ løn m.m... så husk at sige at i er social-kammerater..selv om i ikke er det?? :-/
minusmenneske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 13:19   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Bemærk lige at politik skal ikke forgå i disse kategorier men lægges i de kategorier der er indrettet til dette...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 13:40   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
´kid2

ja det er og ka være hårdt psysisk...ikke nok med vores sygdom fylder,så skal man oveni kæmpe mod systemet..det tager alt for meget energi - fordi du frygter dagen imorgen og dit levebrød..og alle bekrymringerne
jeg håber som sagt det lykkedes dig at få dem forlænget..der er nogen herinde som er rigtig skrappe i det med sygedagpenge og reglerne..
jeg ka jo kun fortælle ud fra det jeg har oplevet..jeg lagde ikke så meget mærke til det med paragraferne..så længe sdp kom tænkte jeg jo ikke mere på det..
men pas godt på dig selv.

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 13:53   #18
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Hej Stribe.
Tak for de søde ord. ja jeg kæmper en daglig kamp om at få tingene til at hænge sammen samtidig med man skal forholde sig til daglige smerter, håber mine operationer kommer til at gå godt så jeg hurtigst muligt kan blive afklaret til enten fleksjob eller ftp.
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 14:29   #19
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Styr på det... det ve jeg ski ik rigtig *gg* Jeg har bare været i systemet i en hel del år, og været med på k10 i næsten lige så mange, noget viden tilegner man sig så mange gange at det nærmest bliver en selvfølge, jeg kan godt tage mig selv i at undrer mig over hvorfor folk dog ikke ved det?? men kommer så i tanke om hvorfor det lige er at jeg selv ved det.

Styk 6 har jeg absolut kun minimal viden omkring, desværre, men jeg ved der for lang tid siden var noget omkring netop det problem, men udfaldet husker jeg altså ikke.
Jeg mener dog at stk 6 gælder til der er en endelig afgørelse, og det er der jo ikke i din sag, men igen jeg ved det ikke med sikkerhed.

Jeg vil dog foreslå dig at gå ind på ast.dk og søge i deres afgørelser, tager jeg ikke meget fejl vil du kunne finde noget brugbart der.
De afgørelser er ikke at kimse af, er den gællende vejer den tungere end hvad der står i en lov §... det er gældende lov, så er der en der inde du kan bruge, printer du det ud og smider i fjæset på din SB´er, sammen med et brev hvor du stille og roligt spørger til hvorfor du til mødet den **/**-12 ikke blev vejledt omkring § 27 punkt 6??

Du kan også nøjes med at skrive hvor du bare spørger til efter SB´ers vurdering i forhold til forlængelse efter §27 punkt 6.

Når/hvis de så stanser dine sygedagpenge, så anker du stansningen, med henvisning til §27 punkt 6, samtidig skriver du noget i retningen af at du ønsker der bliver set på samtlige af §27 ses punkter i forhold til din sag.

Du skal IKKE blive forskrækket hvis din SB´er smider en afgørelse i hovedet af dig, men i stedet gå ind og finde den, og tjekke om den stadig er gældende, de kan nemlig godt finde på at bruge afgørelser der ikke længere er gældende, til at få folk til at holde op (bin there done that)

Du må ikke glemme at din SB´er IKKE er din mand men systemets/kommunens mand (det er trods alt derfra SB´ers levebrød kommer, og ikke fra dine lommer *ss*) og din kommune vil altså suuuper gerne spare så mange penge som muligt, de har absolut ingen interesse i at dine sygedagpenge skal forlænges, nogle steder er det end og så gralt at SB´erene direkte belønnes med en bonus for at være den SB´er der har haft de billigste borgere, stol aldrig på din SB´er, tjek alt tid om det er korrekte oplysninger denne giver, og sørg for ret ofte at spørge: "Hvor står det?" og gør det gerne skriftligt.

Naturligvis findes der også gode kommuner og SB´ere, og dejlige sager hvor tingene bare kører lige efter bogen... jeg er temmelig farvet af et ekstrem ubehageligt forløb (det var vist den pæne måde at sige det på *gg*)

Hvis du kommer ud i at de holder fast i at din ydelse skal stanses, så hiv lige i os k10´ere igen, for så skal vi have gang i en omgang aktindsigt, og dobbelt tjækning af at BAN får alle relevante oplysninger, men det tager vi hvis det bliver nødvendigt.

Meen jeg vil nu skyde på at din fagforening vil bede dig søge aktindsigt uanset, så de kan danne sig et ordentligt overblik over din sag, der gør du klog-smart i at bruge den formular der ligger under nyttige links.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 15:41   #20
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Hej LUM.

Du kan tro jeg skal ind på AST hjemmeside og tjekke afgørelser. Tak for din store hjælp.
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nogen der vil læse min sagsbehandlers konklussion minismandag Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 12-03-2013 07:55
sagsbehandlers udtalelse nielsen69 Alt det andet 2 18-09-2012 12:50
socialrådgiver opgave ette74 Alt det andet 32 24-12-2011 01:53
Opgave om fleksjob minsally Spørgsmål ang fleksjob 2 09-06-2009 08:48
sagsbehandlers (u) kompentence knudsen Alt det andet 0 18-11-2008 17:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension